Gå til innhold

Beste 75"+ med 120Hz

Anbefalte innlegg

On 4.8.2024 at 7:17 PM, OC-Freak said:

Det betyr vel at konkurransen i markedet virker og at det ikke er noe soleklart "beste kjøp". 😉

Selv hadde jeg kun vurdert OLED eller miniled.

Hadde jeg hatt uendelig med penger hadde jeg kjøpt sony toppmodell. Best, og dyrest.

Men kompromissene blir vel LG c3 OLED eller en TCL miniled når lommeboka bestemmer. Hisense miniled er også bra når det er på tilbud, men dårlig OS, så ville nok hatt en chromecast/apple TV/nvidia shield i tillegg.

Helt enig med dette. En LG OLED eller TCL miniled er veien å gå for de fleste med verdi for pengene i tankene. Sony er oftest best, men også dyrest.

Endret av Slaps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slaps skrev (22 timer siden):

Må innrømme at de TVene du har linket er lavpris/budsjett-modeller, de har jeg ikke oversikt over forskjellene på. De er såpass low-end at anmeldere ikke får dem inn til å skrive om dem heller.

Etter min erfaring så er bildet fortsatt mer enn godt nok for de fleste, men det er som regel hastigheten på navigering i menyer, smart TV funksjoner osv som er tregt og irriterende. Tar 0,5 sekunder eller noe slikt før de reagerer av og til. Noe som er veldig irrierende når man selv er vant til at det skjer med en gang.

Trulss skrev (15 timer siden):

Jeg så et fotografi av en TCLs om viste en gammel friends-episode, og det så veldig dårlig ut sammenlignet med skjermen som sto ved siden av. Bildet skullel illustrere hva oppskallering betydde i praksis. 

Som sagt er ikke dette noe jeg har sjekket ut selv. Men siden jeg ser mest vanlige fjernsynssendinger vil det være av betydning om jeg skulle byttet ut oleden.

Som regel så ønsker de å vise TVen de vil selge best mulig, og skrur ting fælt på den de ikke vil selge. Kjøpte for noen år siden den billigste LG TVen jeg fant som skjerm til ett hobbyrom, ventet lenge på at den skulle komme ned i laveste pris igjen, som var 49" for 4000,-.

Satt på Netflix nå den innebygde smart TV funksjonen for å sjekke kvaliteten, og det var helt horribelt ut av esken, snakker vannmalerikvalitet hvor fargene ble smeltet sammen. Satt over til Film modus så ble det mer en ok nok for bruken, og en kvalitet de fleste kan leve med også i stua. Det lille jeg har sett av oppskaleringe på den så er det også ok.

Selv på min Sony A95K, så ser uansett ikke DVD bra ut, da det uansett er dårlig utgangspunkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Endte opp med å kjøpe denne modellen fra Samsung:

https://www.netonnet.no/art/tv/75-storre/samsung-tq75qn85catxxc/1029540.16255/?showSubscriptionModal=false&pTab=standard

Har ikke annet enn rukket å pakke den opp, men fremdeles ikke tatt av plasten på skjermen. Nå ser jeg at årets utgave er på tilbud til samme pris, og begynte å vurdere om jeg skal ta med bryet med å pakke og returnere den jeg kjøpte.

Men, når jeg forsøker å sammenligne de, så ser det ikke ut til at den er noe bedre. 2023-modellen bruker mindre strøm og har kraftigere høyttalere, mens 2024-modellen har AirPlay og støtte for Threads og Google Assistant. Selv med iphone så bruker jeg jo kun Chromecast for å strømme innhold til TV-en, eller Apple TV.

https://www.netonnet.no/art/tv/75-storre/samsung-tq75qn85dbtxxc/1033758.16255/?showSubscriptionModal=false&pTab=standard

Er det noe jeg overser her? Og er det verdt å returnere? Skal også sies at jeg fikk 2023-modellen til 17k inkludert Freestyle Gen 2.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (3 minutter siden):

https://rtings.com/tv/tools/compare/samsung-qn85c-qn85cd-qled-vs-samsung-qn85d-qn85dd-qled/38907/49719

Forhåpentligvis har jeg truffet rett på modellene.

Paneltype IPS (2023) mot VA (2024) gir dårligere synsvinkel på 2024-modellen. Bare noe småtterier ellers i forskjell.

Egentlig kun basert på det hadde jeg nok beholdt 2023 modellen.

Det virker å være riktige modeller ja. Takk for god info 🙂

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tar opp igjen denne ettersom jeg må ta en beslutning i dag.

Jeg har kjøpt denne 75"-eren som jeg for så vidt er veldig fornøyd med, spesielt ettersom prisen ble 17k inkludert en Freestyle 2nd Gen. 

Men, nå høljer det med tilbud, og man kan få både årets og fjorårets modeller til en god pris.

Jeg har lagt inn en bestilling på årets utgave av TV-EN jeg allerede har, og den kommer på 18k inkludert Freestyle 2nd Gen. Må dog betale 1500 kr for retur av den første. Kommer på lager 1.11, så derfor jeg kan vurdere noen andre før det.

Spørsmålet er om disse er bedre tilbud? Se under. 

Samsung S77 S93 OLED, 20k, inkludert Freestyle 2nd Gen.

Samsung 75 QN85, 18k inkludert Freestyle 2nd Gen

Samsung 85 Q80D, 23k inkludert Freestyle Gen.

Denne vurderes også. TCL 85 C855, 26k.

Og jepp, jeg vil gjerne utnytte tilbudet der Samsung sender med prosjektoren. LG C3 er ikke aktuell. TCL vurderes ettersom jeg er fristet på 85". 🙂

Takk for alle svar.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

S77 OLED er jo klart best kontrast og bildekvalitet.

TCL C855 vil ha best lysstyrke og kontrast sammenlignet mot alle samsung LCD modellene, oppskalering av vanlige TV sendinger er nok ikke like bra på TCL.

Ellers hadde jeg ikke stresset med retur og beholdt den du har.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (2 minutter siden):

TCL C855 vil ha best lysstyrke og kontrast sammenlignet mot alle samsung LCD modellene, oppskalering av vanlige TV sendinger er nok ikke like bra på TCL.

Takk for godt svar. Det som gjorde at jeg i utgangspunktet ble litt stresset og ønsket å oppgradere, var nyheten om at Samsung lanserte 7 år oppdateringer til alle 2024-modeller, og noen utvalgte 2023-modeller, uten å avsløre hvilke modeller det gjaldt. 

Jeg sjekket flere ganger denne uken om det kom en oppdatering, men ingenting- helt til i går kveld. Så nå viser det seg at TV-en jeg har også fått de samme oppdateringene som årets modeller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
23 hours ago, OC-Freak said:

77" Samsung s93c til 1990 er et bra kjøp. Kan softmoddes til å ha samme lysstyrke som S95C. Alle s90c, og varianter av denne (s92c s93c s89c") i 77" er 2,gen QD-OLED. samme som på toppmodellen (s95c) bare one connect boksen som er forskjell fra s95c og s93c, i hvertfall etter softmodden. Har denne selv. Kjempefornøyd. God pris nå for tiden. pluss du får med nettbret, høyttaler eller projector på kjøpet.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
dopus skrev (6 minutter siden):

77" Samsung s93c til 1990 er et bra kjøp. Kan softmoddes til å ha samme lysstyrke som S95C. Alle s90c, og varianter av denne (s92c s93c s89c") i 77" er 2,gen QD-OLED. samme som på toppmodellen (s95c) bare one connect boksen som er forskjell fra s95c og s93c, i hvertfall etter softmodden. Har denne selv. Kjempefornøyd. God pris nå for tiden. pluss du får med nettbret, høyttaler eller projector på kjøpet.

Takk for godt svar. Endte opp med at jeg ikke bestille noen ny modell i går. Var bestemt på at jeg ville ha 2024-modell, og har jo en i bestilling som skal komme på lager rundt månedsskiftet.

Men, nå gikk jeg faktisk og sammenlignet årets Q85 med 2023-modellen, altså den jeg har, og sistnevnte er nesten så mye bedre på en del områder at jeg vurderer å beholde den. 

Kampanjen fra Samsung om medfølgende utstyr utkikk i går.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...