OMT Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Hei. Eg har ein kantklipper som har fungert heilt fint i noen år, men nå har det blitt et problem med at det virker som det blir overtyrykk i motoren. Det virket slik at når jeg drar i start snoren, så er det nesten helt fast og nesten ikke til å rikke, men når eg skrur ut pluggen går det helt lett å trekke i snoren opp og ned igjen og igjenn, til jeg setter inn pluggen igjen, da blir det bom stopp. Det har vert slik en stund, men så har den startet og gått inni mellom. Men noen ganger hører jeg at den jobber tungt før den tar seg oppigjenn. Så har jeg brukt den en stund og når jeg skal starte så har det noen ganger vert helt fast. Men så har det plutselig løsnet og den har startet igjenn Nå er det veldig fast hele tiden når pluggen står i. Er det noen som har en forklaring på hva dette kan være? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Muligens choke-spjeldet henger? Om det er lukket kan det bli tungt å trekke den i gang. Den er vel noen år, så en god service kan behøves. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli OMT skrev (3 timer siden): Er det noen som har en forklaring på hva dette kan være? Er det en 4-mix motor? Ventiljustering? 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Du kan jo se om dette er samme problemet 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. juli Del Skrevet 4. juli Dekompresjonsventilen som er tett eller har hengt seg opp? Lenke til kommentar
OMT Skrevet 4. juli Forfatter Del Skrevet 4. juli Habla Møberg skrev (På 3.7.2024 den 8:16 PM): Muligens choke-spjeldet henger? Om det er lukket kan det bli tungt å trekke den i gang. Den er vel noen år, så en god service kan behøves. Takk for tips. eg skal sjekke om det kan være årsaken. Maskinfører skrev (22 timer siden): Du kan jo se om dette er samme problemet 1 Lenke til kommentar
OMT Skrevet 4. juli Forfatter Del Skrevet 4. juli OMT skrev (Akkurat nå): Hei. Ser ikke ut til at dette er det samme problemet som jeg har, men takk for tipset. Lenke til kommentar
OMT Skrevet 4. juli Forfatter Del Skrevet 4. juli mobile999 skrev (22 timer siden): Er det en 4-mix motor? Ventiljustering? Hei. Tror ikke det er en 4-mix motor, men er det slik at dersom ventilene ikke er skikkelig stilt, så kan det bli vanskelig å trekke ut snoren ved start? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. juli Del Skrevet 4. juli (endret) Sjekk nå om det er dekompresjonsventilen. Hele poenget med denne er jo at den skal bli lettere å dra i gang. https://www.stihl.co.uk/en/stihl-technology/engine-technology/decompression-valve Quote Fully automatic STIHL engine decompression systems are used in our 4-MIX® engines and lawn mower engines. When the crank shaft revolutions start, the inlet valve opens automatically, and is then closed again by the action of centrifugal force weights when the set revolution speed is exceeded. Endret 4. juli av sedsberg 1 Lenke til kommentar
OMT Skrevet 4. juli Forfatter Del Skrevet 4. juli sedsberg skrev (1 time siden): Sjekk nå om det er dekompresjonsventilen. Hele poenget med denne er jo at den skal bli lettere å dra i gang. https://www.stihl.co.uk/en/stihl-technology/engine-technology/decompression-valve Takk for tipset. Eg skal sjekke opp i dette. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 4. juli Del Skrevet 4. juli OMT skrev (2 timer siden): Takk for tips. eg skal sjekke om det kan være årsaken. Ikke det nei sjekk kanalen til Hobbymotor er en del kantklippere fra Stihl med samme problem reparert flere av sagene mine etter og ha sett disse 2 Lenke til kommentar
OMT Skrevet 6. juli Forfatter Del Skrevet 6. juli Maskinfører skrev (På 5.7.2024 den 12:04 AM): Ikke det nei sjekk kanalen til Hobbymotor er en del kantklippere fra Stihl med samme problem reparert flere av sagene mine etter og ha sett disse Hei. Dette var problemet, etter å ha justert ventilene så gikk det helt fint å trekke i snoren og maskinen starter og går helt fint. Tusen takk til deg maskinfører, og alle dere andre som kom med forslag til løsning. 2 Lenke til kommentar
OMT Skrevet 6. juli Forfatter Del Skrevet 6. juli mobile999 skrev (På 3.7.2024 den 11:25 PM): Er det en 4-mix motor? Ventiljustering? Det var justering av ventilene dom skulle til. Takk for tipset. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 11. juli Del Skrevet 11. juli OMT skrev (På 6.7.2024 den 7:57 PM): Hei. Dette var problemet, etter å ha justert ventilene så gikk det helt fint å trekke i snoren og maskinen starter og går helt fint. Tusen takk til deg maskinfører, og alle dere andre som kom med forslag til løsning. Det var problemet ja fint at du fant ut av det bare koselig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå