Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problem med STIHL FS 130 kant klipper.


OMT

Anbefalte innlegg

Hei. Eg har ein kantklipper som har fungert heilt fint i noen år, men nå har det blitt et problem med at det virker som det blir overtyrykk i motoren.

Det virket slik at når jeg drar i start snoren, så er det nesten helt fast og nesten ikke til å rikke, men når eg skrur ut pluggen går det helt lett å trekke i snoren opp og ned igjen  og igjenn, til jeg setter inn pluggen igjen, da blir det bom stopp.

Det har vert slik en stund, men så har den startet og gått inni mellom. Men noen ganger hører jeg at den jobber tungt før den tar seg oppigjenn.

Så har jeg brukt den en stund og når jeg skal starte så har det noen ganger vert helt fast. Men så har det plutselig løsnet og den har startet igjenn

Nå er det veldig fast hele tiden når pluggen står i.

Er det noen som har en forklaring på hva dette kan være?

20240702_211930.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Habla Møberg skrev (På 3.7.2024 den 8:16 PM):

Muligens choke-spjeldet henger? Om det er lukket kan det bli tungt å trekke den i gang.

Den er vel noen år, så en god service kan behøves. 

Takk for tips. eg skal sjekke om det kan være årsaken.

 

Maskinfører skrev (22 timer siden):

Du kan jo se om dette er samme problemet 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekk nå om det er dekompresjonsventilen. Hele poenget med denne er jo at den skal bli lettere å dra i gang.

https://www.stihl.co.uk/en/stihl-technology/engine-technology/decompression-valve

Quote

Fully automatic STIHL engine decompression systems are used in our 4-MIX® engines and lawn mower engines. When the crank shaft revolutions start, the inlet valve opens automatically, and is then closed again by the action of centrifugal force weights when the set revolution speed is exceeded.

 

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...