Gå til innhold

Skal for første gang kjøpe bil med automat-gir. Skeptisk, girer alle like stygt?


Sovna

Anbefalte innlegg

Mercruiser skrev (Akkurat nå):

At avstanden i kvalitet mellom Mercedes og andre merker har krympet, betyr ikke at automatkassene til Mercedes er mindre sømløse enn før. 😉

Mulig det bare er jeg som er pirkete, har alltid prioritert myke girskift når jeg kjører manuell.

Har kopiert en metode på denne A-klasse automaten. Den har paddle gir option på rattet. Da overstyrer jeg det forferdelige 1st giret og får den i 2nd nærmest umiddelbart. Likevel, slitsomt, masete. Kunne like gjerne hatt manuell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mercruiser skrev (4 minutter siden):

Vanlige merkeverksteder har ingen spesiell kompetanse på automatkasser - det er det spesialverksteder som har. Ville kjørt innom et slikt et for en kvalifisert vurdering. Jeg kan for øvrig forsikre deg om at en automatkasse fra Mercedes ikke skal fremstå slik du beskriver. 

Spesialverksted for girkassene? I alleste dager. Javel, hvor finner man slike verksted i Oslo, eller på hvilken måte på nett er et slikt verksted benevnt?

Har egentlig ingen annen bil å sammenligne med. Nettopp lånt denne.

Fra 5te og oppover går girene på denne bilen, ja sømløst. Men kun da.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Sovna said:

Spesialverksted for girkassene? I alleste dager. Javel, hvor finner man slike verksted i Oslo, eller på hvilken måte på nett er et slikt verksted benevnt?

Har egentlig ingen annen bil å sammenligne med. Nettopp lånt denne.

Fra 5te og oppover går girene på denne bilen, ja sømløst. Men kun da.

I Oslo kan jeg eksempelvis anbefale Arne Berg. 

https://www.bergsauto.no/om-oss/

Endret av Mercruiser
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Sovna said:

Takker for tipset. Denne A-klassen er forøvrig ikke den bilen som skal bli min. Vurderer en C eller E-klasse. Aller helst en E- klasse all terrain.

Før jeg konverterte til elektrisk for et par år siden hadde jeg en 2019 E300de (dieselhybrid). En 9-trinns kasse som var helt nydelig. 

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Sovna said:

Takker for tipset. Denne A-klassen er forøvrig ikke den bilen som skal bli min. Vurderer en C eller E-klasse. Aller helst en E- klasse all terrain.

Det enkleste er vel å dra til forhandler og prøvekjøre en ny A-klasse (eller den du vil ha) og se om det er det samme der?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...