Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjapt spørsmål om to fremtidige verkstedjobber


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk! 

Da jeg hadde bilen på PKK og service i går (Tiguan 2013) fikk jeg to merknader på service-delen. PKK gikk uten så mye som en kommentar. Merknadene gikk på ørliten slark i lenkearm venstre foran og bakre høyre bak. Samtidig var en eksosklemme røket. De hadde såklart ikke tid til å  ta noe av dette før sommerstenging, men de kunne forsikre meg om at det ikke var noen hast da ikke noe av dette var ille nok til at det kom som merknad på PKK en gang. Lenkearmene er jeg ikke stressa med, da jeg tar det så fort jeg kan høre de, men lurer litt på eksosklemma. Det er en av to klemmer som er røket, mens den andre enda sitter, men er ganske rusten. Vi skal kjøre en del om et par uker (på ferie), så lurer på om jeg burde prøve meg på eksosklemma selv, eller i verste fall en provisorisk med slangeklemme? 

Jeg har ikke tilgang på verken flatmark her jeg bor eller støttebukker, men kommer ganske greit til ved å ligge under bilen (med litt strev). Kanskje dumt spørsmål, men lurer vel rett og slett på om hele fremre delen av eksosanlegget vil falle ned og subbe dersom siste klemma ryker, eller om skjøten faktisk holder litt? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, sedsberg said:

Eksosanlegg pleier å henge veldig godt i sammen. Det vanligste problemet er faktisk å få de i fra hverandre hvis det er nødvendig. Hvis opphenget er i orden er det minimal sjanse for at det ramler ned.

Faktisk akkurat det jeg tenkte også, at om jeg begynte å demontere uten så alt for mye utstyr så kanskje en står fast halvveis. Bilen er 11 år gammel og har gått i vest, så regner med det meste sitter ganske godt sammen. Skal såklart ta det så snart som mulig, men da stresser jeg ikke noe med det i sommerferien ihvertfall. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...