Boing_80 Skrevet 2. juli Del Skrevet 2. juli Hva slags grafikk innstillinger foretrekker du i dataspill? Lenke til kommentar
Iki Skrevet 2. juli Del Skrevet 2. juli Jeg tar maks på alle spill utenom multiplayer skytespill. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Forskjellen visuelt er som oftest ganske liten, ihvertfall for de fleste så jeg vil heller si det er bedre å ha høyere framerate (om man ikke er CPU begrenset) eller begrense frameraten og ha en mer stillegående PC med lavere strømforbruk på very high eller lavere innstillinger. 1 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Bruker innstillinger som gir meg 60-120FPS. På de spillene jeg spiller betyr det ofte max og lavere på motion blur og sånt fjas. Men det er avhengig av hvilken maskin som blir brukt. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Prøver å holde spillene mine til monitors refresh rate(144Hz). For min del er det viktigere at spillene kjører smooth enn at de skal se penest mulig ut. 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Kommer an på hvor nytt grafikkortert er. På de fleste spillene jeg spiller, holder det fint med 60fps, så prøver å justere til jeg klarer det. Veldig liten forskjell på de høyeste og nest høyeste individuelle grafikkinnstillingene Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli TheKims skrev (14 minutter siden): Prøver å holde spillene mine til monitors refresh rate(144Hz). For min del er det viktigere at spillene kjører smooth enn at de skal se penest mulig ut. Samme her. Litt variasjon går fint, har tross alt gsync uansett, men 100+ er det jeg justerer mot for at jeg skal være fornøyd. Cap på rundt 250 for spill som går over. Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Akkurat nå har jeg kjøpt helt ny komplett PC med 4080 super og i7-14700f og prøver egentlig å kjøre absolutt max på alt. Det går fint med det meste av nye spill enda. Elden ring har jeg faktisk måttet justert ned raytracing for å få 60 fps overalt (leyndell chugga ned til 40) 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Kan kjøre allt på max, holder meg ett eller 2 hakk under der for å hindre at viftene lager for mye leven. 🥴 1 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli (endret) Ikke vanskelig å få maks FPS(120) på ULTRA når mange av spillene mine ser slik ut 😂 Endret 4. juli av Kenhten 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3. juli Forfatter Del Skrevet 3. juli Kult med så mange svar i denne tråden. Jeg fikk ingen beskjed om at det var kommet svar 🤔 Er det noen som har spilt nyeste Alone in the dark? Hva slags grafikk innstillinger valgte dere der? Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 4. juli Del Skrevet 4. juli Spiller som sagt eldre spill eller indie's. Lastet ned og prøvde The Last Descendant i noen minutter. Alt på medium og FPS var ikke mye å skryte av, under 40. Men spillet er pent. Helt nytt cash grab pay to win free not to play jeg måtte prøve. Skal jeg spille nyere AAA spill må jeg oppgradere PCen. Noe som ikke skjer 😄 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 4. juli Del Skrevet 4. juli Spill er som regel laget slik at du vanligvis får mindre igjen for å skru alt opp på 11 (spesielt high -> ultra). Har du hardware til det så er det jo greit nok, men om en vil ha bedre ytelse så lønner det seg vanligvis å tweake litt på parameterne 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 24. oktober Forfatter Del Skrevet 24. oktober (endret) vidor skrev (På 4.7.2024 den 5:50 PM): Spill er som regel laget slik at du vanligvis får mindre igjen for å skru alt opp på 11 (spesielt high -> ultra). Har du hardware til det så er det jo greit nok, men om en vil ha bedre ytelse så lønner det seg vanligvis å tweake litt på parameterne Jeg bruker ofte Wiki for de ulike spillene. UE4 er herlig for der kan mye finjusteres. De første innstillingene som skrus av er motion blur, lens flare, chromatic aberration og bloom. Endret 24. oktober av Boing_80 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. oktober Del Skrevet 24. oktober Virker som de fleste kjører default eller det som systemet velger ut basert på analysen det gjør. Analyser som spillet selv gjør har jo et godt potensiale til å gjøre relativt gode valg. Husker f.eks selv hvor mye Reshade og ENB (la ut link) gjorde for spill som No One Lives Forever 2 (gratis, forresten!), så slikt kan ha stor effekt på eldre titler og kan gjøres relativt enkelt i software som tukler med DirectX 8 og over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå