Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål til menn og forhold


Gjest 09ed5...cfe

Anbefalte innlegg

Gjest 09ed5...cfe

Jeg ønsker å forstå mannen min bedre og bli en bedre kone for han. Så hadde vært takknemlig hvis noen kan svare på noen spørsmål her 😊

Jeg lurer på hvordan dere menn ønsker å bli behandlet av en kvinne i et forhold? Realistisk sett såklart. 

Hva forventer dere i et forhold? Hva ønsker/kan dere gi i et forhold? Hvordan behandler dere partneren deres? 

Anonymous poster hash: 09ed5...cfe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Respekt er noe de aller fleste vil ha. Menn er generelt sett ikke vanskelige å tilfredsstille.

Klar middag til når'n kommer hjem av og til. Ryddig hjem. Ta på deg noen oppgaver/ansvar av og til. Mat laget av dama/kjerringa blir veldig ofte satt pris på, og han vil mulig finne på noe uforventet tilbake for å ha ei grei jente i livet sitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 09ed5...cfe
Reg2000 skrev (38 minutter siden):

Eh menn er ikke like. Det er et spørsmål du stiller til ham. Hvis dere er gift bør kommunikasjonen være bra nok til at du kan gjøre det. 

 

Salvesen. skrev (36 minutter siden):

Jeg ønsker en partner en kan ha god kommunikasjon med, det gjør nok din partner også. Snakk med din partner om dette, ikke oss.

Jeg har selvfølgelig prøvd å snakke med han om det flere ganger 😊 Men han låser seg litt i kommunikasjonen. 

Men nå var det egentlig et åpent og generelt spørsmål jeg synes er interessant uavhengig av oss. Har sett en del videoer om forhold og hørt en del Podcaster så vil se om det også stemmer med svarene her. 

Så kan jeg snappe opp der det eventuelt er aktuelt. 

 

Anonymous poster hash: 09ed5...cfe

Lenke til kommentar

For meg er det ingenting som er bedre, når hun tar ansvar for egen helse og velvære, slik at hun stråler av glede. 

Et menneske som trives er godt selskap for alle. Når min kone er ferdig på kveldsvakt kl 2230, så står det sunn mat laget fra bunn av klar, sånn at eg er sikker på hun ikke tyr til drittmat fordi hun ikke orker lage noe. Dette er noe å tenke på, å gi en hjelp når det er en tid på dagen som er ekstra tung for en, og hjelpe slik at fornuftige avgjørelser er lettere. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest 09ed5...cfe
Yakamaru skrev (27 minutter siden):

Respekt er noe de aller fleste vil ha. Menn er generelt sett ikke vanskelige å tilfredsstille.

Klar middag til når'n kommer hjem av og til. Ryddig hjem. Ta på deg noen oppgaver/ansvar av og til. Mat laget av dama/kjerringa blir veldig ofte satt pris på, og han vil mulig finne på noe uforventet tilbake for å ha ei grei jente i livet sitt.

Takk 😀

Hva tenker du gjør at en kvinne respekterer deg?

Kvinner kan være litt sjefete og kontrollfreaker, litt opp og ned i humør og noen litt dramatiske. Ville du ansett det som respektløst? 

Anonymous poster hash: 09ed5...cfe

Lenke til kommentar
Gjest 09ed5...cfe
endaen skrev (2 minutter siden):

For meg er det ingenting som er bedre, når hun tar ansvar for egen helse og velvære, slik at hun stråler av glede. 

Et menneske som trives er godt selskap for alle. Når min kone er ferdig på kveldsvakt kl 2230, så står det sunn mat laget fra bunn av klar, sånn at eg er sikker på hun ikke tyr til drittmat fordi hun ikke orker lage noe. Dette er noe å tenke på, å gi en hjelp når det er en tid på dagen som er ekstra tung for en, og hjelpe slik at fornuftige avgjørelser er lettere. 

Høres herlig ut 😀 og faktisk ganske viktig. Heldig hun er. 

Anonymous poster hash: 09ed5...cfe

Lenke til kommentar
5 hours ago, Guest 09ed5...cfe said:

Takk 😀

Hva tenker du gjør at en kvinne respekterer deg?

Kvinner kan være litt sjefete og kontrollfreaker, litt opp og ned i humør og noen litt dramatiske. Ville du ansett det som respektløst? 

Anonymous poster hash: 09ed5...cfe

Når det kommer til respekt fra en kvinne ville jeg sagt å kunne si nei og sette klare grenser og standarder, men ikke være idiot på den fronten åpenbart. Jeg har ingen planer om å være tøffelhelt og jage etter akseptanse eller for den saks skyld validering. 

For kvinner ville jeg sagt la være å prøve å kontrollere og sjefete. Tenk heller på hva du kan gjøre for han uten å være sjefete og han vil nok svare på sin egen positive måte. Det er tross alt to mennesker i et forhold, og man må være villig til å gi litt av seg selv til tider for at forholdet skal fungere. Det samme gjelder for han åpenbart, men tar man bare fra et forhold uten å gi noe tilbake vil forholdet ende opp ubalansert, og den det tas av kan ende opp meg å ikke ville være i det lenger. Ville ikke akkurat sett på det som respektløst i seg selv egentlig, men kan bli et stort irritasjonsfaktor.

Prøv det i et par uker som jeg nevnte ovenfor, se hvordan han reagerer. De aller fleste menn er egentlig ganske enkle i seg selv når det kommer til kvinner. Gi litt mat og respekt og vi er lette å tilfredsstille sånn sett. :p

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest 09ed5...cfe
Yakamaru skrev (1 time siden):

Når det kommer til respekt fra en kvinne ville jeg sagt å kunne si nei og sette klare grenser og standarder, men ikke være idiot på den fronten åpenbart. Jeg har ingen planer om å være tøffelhelt og jage etter akseptanse eller for den saks skyld validering. 

For kvinner ville jeg sagt la være å prøve å kontrollere og sjefete. Tenk heller på hva du kan gjøre for han uten å være sjefete og han vil nok svare på sin egen positive måte. Det er tross alt to mennesker i et forhold, og man må være villig til å gi litt av seg selv til tider for at forholdet skal fungere. Det samme gjelder for han åpenbart, men tar man bare fra et forhold uten å gi noe tilbake vil forholdet ende opp ubalansert, og den det tas av kan ende opp meg å ikke ville være i det lenger. Ville ikke akkurat sett på det som respektløst i seg selv egentlig, men kan bli et stort irritasjonsfaktor.

Prøv det i et par uker som jeg nevnte ovenfor, se hvordan han reagerer. De aller fleste menn er egentlig ganske enkle i seg selv når det kommer til kvinner. Gi litt mat og respekt og vi er lette å tilfredsstille sånn sett. :p

Takk 😃

Artig å lese ulike perspektiver.

Jeg digger at man har klare grenser, kan sette ned foten - samtidig at man kommuniserer det på en alright måte, lytter og finner ut av ting sammen. Man trenger den selvrespekten, og det kommuniserer også ut en respekt for forholdet og partneren. Da vet man hvor man har partneren sin, hva man eventuelt kan jobbe med samtidig være trygg på å formidle egne grenser og behov. Tenker det er sunt innenfor visse grenser såklart. 

Det med respekt har jeg forstått er svært viktig for menn. Selvsagt går det begge veier, men kanskje kvinner forventer en annen type respekt 🤔

Mannen min er nok ikke enkel 😅 For å gjøre han tilfreds føler jeg at jeg må  gi han god mat, sex, all frihet han ønsker, all nærhet han vil, enormt med oppmerksomhet og anerkjennelse, at jeg tar ansvar for det meste, ikke har grenser eller krav, ikke stiller spørsmål, ikke forventer noe, alltid smile, gir han respekt for alt han sier og gjør selv med å ikke utrykke uenighet eller lignende mm. Men uansett om jeg gir han dette, får jeg ikke noe tilbake og forholdet står på stede hvil. Jeg gir og gir. Jeg føler han prioriterer alt annet enn meg og forholdet. Jeg vet liksom ikke hva mer jeg kan gjøre uten å ødelegge meg selv helt. 

Tar jeg opp ting jeg synes er vondt, setter krav eller grenser så går han i offerrollen. 

Tenker kanskje jeg gjør noe feil. Noe elementært jeg ikke gir han som kanskje hadde løsnet opp i ting, noe jeg ikke forstår eller ser selv. Jeg vet jeg ikke er feilfri, men jeg får heller ingen tilbakemelding på hva jeg kan gjøre anerledes. Da går jeg litt i blinde og gjør det jeg tror er riktig. Eller kanskje han egentlig ikke elsker meg. 

Jeg går ofte med tankene at jeg er mislykket og ikke vil fungere i et forhold. 

Derfor synes jeg også det er nyttig å lese andres menns svar. Både for å se om det er noe jeg kan bruke i forholdet, om jeg misforstår noe, om jeg er helt ubrukelig som partner samt kanskje forstå men litt bedre. Selv om menn er ulike, er det nok generelt mer ulikhet mellom kvinner og menn enn mellom menn. 

 

Anonymous poster hash: 09ed5...cfe

Lenke til kommentar
Gjest 09ed5...cfe
Sovna skrev (7 timer siden):

Øverst på lista ville jeg ønsket meg en blid dame som ler mye. Kommer svært langt med det..

Det beste hadde selvsagt vært om vi lo av de samme tingene.😁

Herlig 😀

Vil tro du er en mann som liker å glede andre og hygge deg med de du har rundt deg? 

Jeg synes latter og humor gir en enorm trygghet og et sterkt bånd. Ingenting er som å dele en god latter. 

 

Anonymous poster hash: 09ed5...cfe

Lenke til kommentar
Gjest 53302...670
Gjest 09ed5...cfe skrev (11 timer siden):

Jeg ønsker å forstå mannen min bedre og bli en bedre kone for han. Så hadde vært takknemlig hvis noen kan svare på noen spørsmål her 😊

Jeg lurer på hvordan dere menn ønsker å bli behandlet av en kvinne i et forhold? Realistisk sett såklart. 

Hva forventer dere i et forhold? Hva ønsker/kan dere gi i et forhold? Hvordan behandler dere partneren deres? 

Anonymous poster hash: 09ed5...cfe

Vær stolt av han (og si det høyt).

Vis at du trenger han.

Ta initiativ til sex (Vis at du har lyst på han).

Gi hverandre egentid (husarbeid er ikke egentid for noen av dere)

Vis interesse for det han vil dele med deg, selv om det er lite interessant for deg. 


Om dere er god match ellers tror jeg dette vil være godt nok for de fleste menn :)

Anonymous poster hash: 53302...670

Lenke til kommentar
Gjest 53302...670

Glemte to viktige poeng som andre har nevnt:

- Ikke vær sjefete. Begge er voksne. Bege bestemmer over seg selv. Dere skal ha forskjellige syn og prioriteringer. Aksepter forskjellene.

- Vær glad og blid. (Og le av vitsene hans)

Anonymous poster hash: 53302...670

Lenke til kommentar
15 hours ago, Guest 09ed5...cfe said:

Takk 😀

Hva tenker du gjør at en kvinne respekterer deg?

Kvinner kan være litt sjefete og kontrollfreaker, litt opp og ned i humør og noen litt dramatiske. Ville du ansett det som respektløst? 

Anonymous poster hash: 09ed5...cfe

Kvinnfolk må få lov å være litt opp og ned med humøret sitt. Det har vært mye i media i det siste om kvinners menstruasjonssyklus, som påvirker dem mye mer enn en skulle tro, og at det er store individuelle forskjeller. 
Menn på sin side har 24 timers syklus, der vi fungerer godt om morgenen, og så dabber det av etterhvert. Dette gjelder ikke om du ikke har nok søvn og ligger og ser på SoMe til 02 om natten, eller fester som en partysvenske hver helg, det var mer ment for friske rutinerte personer. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 53302...670
endaen skrev (11 minutter siden):

Kvinnfolk må få lov å være litt opp og ned med humøret sitt. Det har vært mye i media i det siste om kvinners menstruasjonssyklus, som påvirker dem mye mer enn en skulle tro, og at det er store individuelle forskjeller. 
Menn på sin side har 24 timers syklus, der vi fungerer godt om morgenen, og så dabber det av etterhvert. Dette gjelder ikke om du ikke har nok søvn og ligger og ser på SoMe til 02 om natten, eller fester som en partysvenske hver helg, det var mer ment for friske rutinerte personer. 

Det er lov å være opp og ned på humør, men hvordan man håndterer det er en helt annen sak.
Man kan være sur, men likevell proffesjonell på jobb. Og man kan være sur, men vise respekt på hjemmebane.

At jeg er sur er mitt problem. Ikke kona sitt problem, og ikke ungene sitt problem.

 

Anonymous poster hash: 53302...670

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 53302...670 said:

Det er lov å være opp og ned på humør, men hvordan man håndterer det er en helt annen sak.
Man kan være sur, men likevell proffesjonell på jobb. Og man kan være sur, men vise respekt på hjemmebane.

At jeg er sur er mitt problem. Ikke kona sitt problem, og ikke ungene sitt problem.

 

Anonymous poster hash: 53302...670

Eg tenkte mer på hvordan enkelte takler det å se noen som bare har en dårlig dag, som "hva som feiler deg då, hvorfor er du så deppa??", "alle har det gøy utenom deg, kan du ikke ta deg sammen for barnas skyld i det minste??". 

Endel takler ikke at noen kanskje har en dårlig dag på barnas bursdag (eller en eller annen høytid), og ikke klarer glise fra øre til øre og fake seg gjennom det. Ikke la deg bli så påvirket av at noen ikke har energien på topp at det plager deg, var det eg mente. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 53302...670
endaen skrev (1 time siden):

Eg tenkte mer på hvordan enkelte takler det å se noen som bare har en dårlig dag, som "hva som feiler deg då, hvorfor er du så deppa??", "alle har det gøy utenom deg, kan du ikke ta deg sammen for barnas skyld i det minste??". 

Endel takler ikke at noen kanskje har en dårlig dag på barnas bursdag (eller en eller annen høytid), og ikke klarer glise fra øre til øre og fake seg gjennom det. Ikke la deg bli så påvirket av at noen ikke har energien på topp at det plager deg, var det eg mente. 

Aha! Ja det går jo begge veier det :)La folk få være sure om de må, og ikke gjør det til ditt eller andres problem.

Anonymous poster hash: 53302...670

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...