Gjest a5ddb...764 Skrevet 2. juli 2024 Del Skrevet 2. juli 2024 Jeg er 29 år gammel og skal selge boligen min. Har per dags dato 150k i BSU. Planen var å betale disse inn på lånet før salg for å "hente" de ut og sette de i aksjefond, men jeg ble litt usikker nå. Jeg ser man kan få rentefradrag på BSU igjen om man ikke eier bolig fra 31.12, og jeg har ingen planer om å kjøpe ny bolig før om 1-3 år. Hva ville dere ha gjort? Anonymous poster hash: a5ddb...764 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. juli 2024 Del Skrevet 2. juli 2024 Fortsett BSU en stund til. Generelt er det en bedre risikojustert avkastning enn aksjefond. Om du uansett planlegger å bruke den innen kort tid er det bare et argument for, ikke mot. Lenke til kommentar
Gjest a5ddb...764 Skrevet 2. juli 2024 Del Skrevet 2. juli 2024 Nimrad skrev (13 minutter siden): Fortsett BSU en stund til. Generelt er det en bedre risikojustert avkastning enn aksjefond. Om du uansett planlegger å bruke den innen kort tid er det bare et argument for, ikke mot. Ser jeg skrev aksjefond, men jeg mente indeksfond. Tenker du fortsatt det samme? Anonymous poster hash: a5ddb...764 Lenke til kommentar
Chr1stian Skrevet 3. juli 2024 Del Skrevet 3. juli 2024 16 hours ago, Guest a5ddb...764 said: Ser jeg skrev aksjefond, men jeg mente indeksfond. Tenker du fortsatt det samme? Anonymous poster hash: a5ddb...764 Et indeksfond er et aksjefond, så ja Quote Indeksfond er passivt forvaltede aksjefond Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. juli 2024 Del Skrevet 3. juli 2024 (endret) Ja, å sette disse pengene inn på et fond er ikke anbefalt når pengene skal brukes innen 1-3, sparehorisonten bør være lengre enn det for at det skal gi mening å kjøpe et fond. Jeg anbefaler deg også å fortsette å spare i BSU til du skal kjøpe en ny bolig om noen år, det gir deg en stabil og forutsigbar avkastning, for ikke å snakke om fradraget nå som du snart forhåpentligvis ikke lenger eier en bolig. Endret 3. juli 2024 av Uderzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå