Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Selge bilen


Anbefalte innlegg

On 2.7.2024 at 4:36 PM, :utakt said:

Det raskeste er nok å kjøre til en forhandler (som også driver med bruktbiler) og spørre om de vil kjøpe den. 

Ellers så har du tjenester som dette:

https://www.nettbil.no/

Du får nok mer penger hvis du selger den selv, f.eks via Finn.no. 

Vi solgte vår VW Golf via Nettbil for noen år siden, rett og slett fordi vi ikke orket stresset med å gjøre det selv.

Stress ble det likevel. Nettbil rotet det til så grundig at de til slutt sa fra seg honoraret - men likevel syntes vi at vi fikk svært lite for bilen.

Nettbil klarte for eksempel å føkke det hele opp slik at jeg mottok ALLE sms-bud som kom inn - både på vår bil og alle andre de solgte samtidig. Det ble ikke akkurat enkelt å få oversikt over budprosessen på vår bil innimellom alle de andre budene, kan du si.

0/10, would NOT recommend.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter i helt andre enden av opplevelsen når det gjelder Nettbil.

Solgte nettopp bilen via de og etter at jeg hadde vasket og ryddet ut av bilen leverte jeg den på morgenen hos Viking.

Fikk noen timer senere en tilstandsrapport og at auksjonen snart var i gang.

Det kom ca. 1-4 sms`r pr. time med oppdateringer når budene landet men jeg satt å fulgte med på live budene også.

Fikk litt mer enn jeg faktisk hadde håpet på.

Mulig det var fordi jeg visste at det var forhandlere som gir bud og at de i tillegg betaler for det.

Pengene var overført dagen etter. Kan anbefales ut fra min opplevelse

Lenke til kommentar
peterjohn skrev (9 timer siden):

Spørsmålet mitt var om vi har noen sentral online database hvor alle reparasjoner på bilen skal registreres uavhengig av hvilket verksted som har utført reparasjonen. Og bilforhandlere har tilgang til databasen. Jeg forstår med registreringsskilt, vi kan finne EU-kontroll og kjørelengde osv.

Det andre spørsmålet er hvorfor noen bilforhandlere ikke oppgir bilregistreringsnummeret på Finn annonsen ?

Det nærmeste vil være at forhandlere i samme kjede bruker samme system, og kan se reparasjoner en annen forhandler har utført.

Garantireparasjoner vil gjerne importøren ha en oversikt over, da de gjerne betaler for dem.

Er skaden dekket av forsikring vil forsikringsselskapet lagre informasjon om reparasjon.

Noe sentralt register over reparasjoner finnes ikke. (Annet enn gjennomført EU-kontroll. )

Årsak til at noen bilforhandlere ikke oppgir reg. nr vil jeg anta er de har flere biler som er mye lik.
Når en potensiell kunde tar kontakt kan de selge den bil som er tilgjengelig.
De slipper å betale til Finn for alle biler de har tilgjengelig.

Endret av toralfb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...