Gå til innhold

Hinter George R. R. Martin om en Elden Ring-film?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Martin som mannen bak (hele) historien i Elden Ring er sannhet med kraftige modifikasjoner.

Er det noen prooflinker på det? For jeg har aldri funnet noen informasjoner om at han faktisk er det.

Rollen hans i spillprosjektet er mildt sagt vagt definert. De fleste tror at han hadde satt opp / foreslått loren og mytologien i Elden Ring før Miyazaki kom til og gjorde, i kjent stil, en total helomvending i denne.

Så det å kalle Martin for en manusforfatter / opphavsperson for historien i Elden Ring er en lite beviselig påstand som kaster en ordentlig skygge på FromSofts egen innsats.

For min del kunne man like godt ha brukt Martin som et gedigent PR-trekkplaster for Elden Ring. Hva vil ellers forklare hans rare oppførsel når han konfronteres med spørsmål om hva han egentlig har stått for i Elden Ring?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kombucha skrev:

Martin som mannen bak (hele) historien i Elden Ring er sannhet med kraftige modifikasjoner.

Er det noen prooflinker på det? For jeg har aldri funnet noen informasjoner om at han faktisk er det.

Rollen hans i spillprosjektet er mildt sagt vagt definert. De fleste tror at han hadde satt opp / foreslått loren og mytologien i Elden Ring før Miyazaki kom til og gjorde, i kjent stil, en total helomvending i denne.

Så det å kalle Martin for en manusforfatter / opphavsperson for historien i Elden Ring er en lite beviselig påstand som kaster en ordentlig skygge på FromSofts egen innsats.

For min del kunne man like godt ha brukt Martin som et gedigent PR-trekkplaster for Elden Ring. Hva vil ellers forklare hans rare oppførsel når han konfronteres med spørsmål om hva han egentlig har stått for i Elden Ring?

Rimelig på at han ikke skrev historien vi som spillere dølger, han bygde verdenen i tett samarbeid med fromsoft, så jeg forstår hans rolle mer som en senior kreativ rådgiver. Vi får nok aldri konkret svar på hvor mye han var med, men jeg kan fårestille meg han hadde en viktig birolle.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...