Gå til innhold

Dekker reiseforsikringen ubenyttet hotell?


^fmj

Anbefalte innlegg

Long story short, fikk stopp på bilen noe som medførte at jeg / vi ikke rakk frem til overnattingsstedet.

Har søkt om å få oppholdet dekket, men fikk avslag. Bilforsikringen dekket nytt overnattingssted, men ikke det opprinnelige.

Noen som har hatt suksess med lignende krav?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg har reist med fly og flyet er forsinket og ikke kommet frem den dagen jeg skulle så har jeg fått dekket hotellet som jeg hadde bestilt på reiseforsikring.
Vi si at dette mer eller mindre er det samme bare ett annet transportmiddel. Men med fly så kan forsikringen gå mot flyselskapet, her har de vel ingen andre å få penger fra så da blir det gjerne vanskeligere.

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (10 minutter siden):

Det er noe som kan dekkes av reiseforsikringen, hva sier vilkårene?
Jeg forstår det slik at du fikk avslag?

Fikk avslag hos Gouda.

7.4 Avbrutt reise erstattes når:

• forsikrede har reist hjem før tiden av nødvendige medisinske årsaker. Med medisinske årsaker menes at tilfredsstillende behandling av uventet akutt sykdom, alvorlig ulykkesskade eller uventet akutt forverring av kjent/kronisk lidelse ikke kan gis der forsikrede oppholder seg.

• forsikrede har reist hjem før tiden på grunn av uventet akutt og alvorlig sykdom, alvorlig ulykkesskade eller uventet dødsfall i nærmeste familie bosatt i EU/EØS, se definisjon i punkt 6.2

• forsikrede har vært innlagt på sykehus

• forsikrede har vært sengeliggende eller måtte oppholde seg på hotellrom/leilighet etter ordre fra behandlende lege på stedet. Som første dags sengeleie regnes dato for det første legebesøket. Slik erstatning utbetales bare når akutt sykdom/ ulykkesskade har medført sengeleie innenfor forsikringstiden. • forsikrede har reist hjem på grunn av brann, innbrudd, naturskade eller vannledningsskade, jf. punkt. 6.1.3

Ser dårlig ut.

ambientos skrev (4 minutter siden):

Når jeg har reist med fly og flyet er forsinket og ikke kommet frem den dagen jeg skulle så har jeg fått dekket hotellet som jeg hadde bestilt på reiseforsikring.
Vi si at dette mer eller mindre er det samme bare ett annet transportmiddel. Men med fly så kan forsikringen gå mot flyselskapet, her har de vel ingen andre å få penger fra så da blir det gjerne vanskeligere.

Takk for svar. Forskjellen er kanskje at jeg / vi avbrøt reisen, mens du har fortsatt din.

Lenke til kommentar
^fmj skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Forskjellen er kanskje at jeg / vi avbrøt reisen, mens du har fortsatt din.

Jeg faktisk avbrøt min og dro hjem igjen da jeg ble stående fast på Heathrow i 24 timer og skulle være borte i 72 timer.
Så da ikke verdien å dra videre. Fikk dekket hotellet for alle 3 dagene 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Du skal ikke tjene på forsikringer da dem skal dekke dine reelle kostnad/utgift. Du fikk dekket nytt overnattingssted. Alternativet her ville vært å fått igjen pengene for ubrukt hotellrom, men at forsikringen da ikke ville dekke alternativt overnattingssted.

Noen reiseforsikringer dekker ødelagt ferie men da gjerne med en dagsats. Her er det store forskjeller mellom selskapene. På en 7 dagers tur og du får ødelagt 1 dag vil det beste selskapet dekke 1/7 av hele kostnaden på turen mens de dårligste har 500 kr dagen

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Loko skrev (2 timer siden):

Du skal ikke tjene på forsikringer da dem skal dekke dine reelle kostnad/utgift. Du fikk dekket nytt overnattingssted. Alternativet her ville vært å fått igjen pengene for ubrukt hotellrom, men at forsikringen da ikke ville dekke alternativt overnattingssted.

Noen reiseforsikringer dekker ødelagt ferie men da gjerne med en dagsats. Her er det store forskjeller mellom selskapene. På en 7 dagers tur og du får ødelagt 1 dag vil det beste selskapet dekke 1/7 av hele kostnaden på turen mens de dårligste har 500 kr dagen

Tjener jo ingenting, måtte betale begge overnattingene.

Lenke til kommentar

Skrev du ikke at bilforsikringen dekket den nye overnatting?
Dine utgifter til overnatting tilsvarer vel til nå 1 stk overnatting(en dekket av deg, en dekket av bilforsikring).
Og du har fått 1 stk overnatting?

  

^fmj skrev (10 timer siden):

Bilforsikringen dekket nytt overnattingssted

 

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (21 minutter siden):

Skrev du ikke at bilforsikringen dekket den nye overnatting?
Dine utgifter til overnatting tilsvarer vel til nå 1 stk overnatting(en dekket av deg, en dekket av bilforsikring).
Og du har fått 1 stk overnatting?

Har fått refundert overnattingen vi måtte ordne etter motorhavariet, den ble dekket av bilforsikringen. Forsikringsselskapet anbefalte å bruke reiseforsikringen for å få igjen overnattingen som vi opprinnelig hadde bestilt. Den søknaden ble avslått av forsikringsselskapet (ikke samme forsikringsselskap som bilforsikringen). Er ikke i null nå om det er det du spør om?

Lenke til kommentar

Du har overnattet et annet sted enn planlagt på bilforsikringsselskapets regning, og har ikke hatt noen ekstrautgifter til overnatting utover den du ville hatt om reisen ble gjennomført som planlagt. Om du hadde gjennomført ferien hadde dette i alle fall ikke vært erstatningsberettiget, men ved avbrudd stiller det seg kanskje annerledes...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...