Gå til innhold

Rgb kabel fra cpu vifte har en blokkering


Kensle

Anbefalte innlegg

Hei! 
Mitt hovedkort som er msi Z390a pro og min cpu vifte som er cm hyper 411r ARGB black komplett edition funker helt fint sammen. 
 

men jeg har 2 kabler til viften. En til selve viften og en som jeg regner med er til rgb lysene. Men den til lysene har en «plombe» i koblingen. Så det er bare mulig og få brukt 2 av 4 pins fra system fan fra hovedkortet. 
jeg har ikke prøvd og koble den til for og se om lysene går på, litt bekymret for om jeg ødelegger eller kort slutter noe. Men på videoer på YouTube om installering på samme vifte så er det bare en kabel, noe som jeg ikke forstår hvorfor jeg har fått med 2 kabler på min. Legger ved bilde. 
 

det jeg lurer på er om jeg kan koble den til med bare 2 pins eller om jeg bare skal la være og prøve. 

IMG_1439.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal ikke kobles i System Fan.

Det er egne RGB pinner på nyere hovedkort. Noen har 3 finner og andre har 4. Disse må ikke veklses på.

Husker ikke hva som var hva, men tror de med 3 er ARGB, og de med 4 er RGB.

ARGB er Adressable RGB, noe som gjør at hver enkel LED i komponenten kan stryres for seg, mens vanlig RGB kun kan justere fargene på hele komponenet. (4 Pinner så er det - på den ene, og en pinne for hver av de andre fargene).

EDIT: Les manualen: https://download.msi.com/archive/mnu_exe/mb/E7B98v1.2.pdf

For meg ser det ut som hovedkortet kun støtter vanlig 4pin RGB, JRGB kontaktene, så CPU viften din er nok ikke kompatibel. (Kjenner ikke MSI noe særlig, men kanskje de kan stilles om til ARGB i bios, men fant ikke noe om det i manualen når jeg søkte på det

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (10 minutter siden):

Den skal ikke kobles i System Fan.

Det er egne RGB pinner på nyere hovedkort. Noen har 3 finner og andre har 4. Disse må ikke veklses på.

Husker ikke hva som var hva, men tror de med 3 er ARGB, og de med 4 er RGB.

ARGB er Adressable RGB, noe som gjør at hver enkel LED i komponenten kan stryres for seg, mens vanlig RGB kun kan justere fargene på hele komponenet. (4 Pinner så er det - på den ene, og en pinne for hver av de andre fargene).

EDIT: Les manualen: https://download.msi.com/archive/mnu_exe/mb/E7B98v1.2.pdf

For meg ser det ut som hovedkortet kun støtter vanlig 4pin RGB, JRGB kontaktene, så CPU viften din er nok ikke kompatibel. (Kjenner ikke MSI noe særlig, men kanskje de kan stilles om til ARGB i bios, men fant ikke noe om det i manualen når jeg søkte på det

Takk for svar. Da lar jeg det bare være 😊 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...