Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å handle fra NetonNet? Noen som har gjort noen erfaringer? Gode? Dårlige?

Tenkte muligens å kjøpe toner til min Brother skiver derfra. Vil spare rundt 1000 kr i forhold til andre butikker, men er usikker. Mange useriøse aktører der ute…

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, Tanner said:

Netonnet er en stor og seriøs aktør, det skal mye til før du får trøbbel derifra.

Semi-seriøs, ville jeg sagt. Det var mange som hadde problemer med dem for kun få år siden, blant annet med mangelfullt personvern. Men de er verken mitt første- eller sistevalg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tanner skrev (23 minutter siden):

Netonnet er en stor og seriøs aktør, det skal mye til før du får trøbbel derifra.

Netonnet ble kjøpt opp av Komplett for 1-2 år siden, men fortsetter som eget navn fortsatt.

De var greie og trygge å bruke før, og det samme etter

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/17925990/komplett-og-netonnet-slar-seg-sammen---opprettholder-merkenavnene-styrker-kundetilbudet?publisherId=17848071

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har handlet mye fra NetonNet de siste årene og alltid fått bestilte varer uten noe problem.

Synes de er rimelig og så har de gratis frakt, så har jeg muligheten til å bestille det jeg trenger derfra så blir det som regel dem.

Lenke til kommentar

Amazon er ikke nederst i bøtta heller. Hvis det jeg leter etter på AliExpress ikke har god nok troverdighet kjøper jeg heller på Amazon til en litt høyere pris. Og AliExpress er vel å foretrekke igjen framfor Temu. Men nå er det igjen litt tollgebyr-lotto, så foretrekker Amazon også av den grunnen. Har sluttet helt med eBay hovedsaklig på grunn av norske politikeres lek med fortollingsreglene.

Endret av tommyb
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

kjøper nesten alt fra netonnet. aldri hatt problemer med noe. har kjøpt iphone, apple watchx2, laptop, masse forskjellige småvarer,og støvsugere. har handlet der i minimum 10 år. 

ingen fare å handle der.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg mener å ha handlet ho NetoNet men husker ikke noe spesielt. Tar det som et OK tegn.

 

On 2.7.2024 at 3:25 PM, tommyb said:

Har sluttet helt med eBay hovedsaklig på grunn av norske politikeres lek med fortollingsreglene.

Det man kjøper på Ebay har status som brukt? Eller i det minste annenhånds. Skal vanligvis ikke være toll på slikt?

 

Lenke til kommentar
Oknok skrev (2 timer siden):

Det man kjøper på Ebay har status som brukt? Eller i det minste annenhånds. Skal vanligvis ikke være toll på slikt?

Mva og toll må betales for de fleste brukte varer. Vil ellers være komplisert å vurdere når en vare er brukt nok til at mva skal bortfalle.

Om det er snakk om en gave vil det ikke bli beregnet mva. Men, da skal naturligvis ikke mottaker betale for varen.

Det er noen unntak for antikviteter og kunst. Betaler mva av avansen i stedet for hele salgssummen.

Lenke til kommentar

Netonnet er min foretrukket elektrosjappe. 

Enkel nettside, enkelt å bestille. Sjelden problemer.
Benyttet angreretten på en laptop en gang, etter at jeg syns vifta bråkte for mye. Da jeg leverte maskinen; eller rettere sagt esken... åpnet de ikke engang esken for å se om det lå en laptop der. (Var vel å merke i fysisk butikk).
En annen gang fikk jeg helt ny mobil etter få dager, på reklamasjon.

Får se hvor lenge det varer. Alt bra, har sin storhetstid før det blir ræva igjen. Men enn så lenge; er Netonnet veldig enkle å forholde seg til.

Jeg liker også den relativt enkle, og "ærlige" markedsføringen de har. Ikke sirkus-greier som Elkjøp og Power driver med.
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Oknok said:

Det man kjøper på Ebay har status som brukt? Eller i det minste annenhånds. Skal vanligvis ikke være toll på slikt?

 

Tolletaten på Facebook, 2015:

Quote
Kjøper du brukte varer på nett?
Husk at du må betale avgifter uavhengig av om varen er brukt eller ny, og om kjøper eller selger er privat eller firma.
Regn ut hvor mye du må betale for varen din med importkalkulatoren vår.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...