Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Urettmessig anklaget for seksuell trakasering - Offentlig svar?


Gjest a4112...3d2

Anbefalte innlegg

Kort oppsummert:

- Er nesten 50 år gammel

- Tar med runkeskilt på jobbreise

- Mener at sånne skilt er helt innafor å henge på døra til ei jente som er halvparten så gammal

- Går til personangrep når blir fortalt hvor ekstremt upassende dette er og mener det ikke er seksuell trakassering

Endret av Wheeljack
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest a4112...3d2

Jeg har ALDRI sagt eller ment at det er ok å henge dette skiltet på døra til denne dama, dette er kun i ditt hodet, jeg har heller aldri hengt dette skiltet på døra til dama.

Anonymous poster hash: a4112...3d2

Lenke til kommentar
Gjest a4112...3d2 skrev (12 minutter siden):

det eneste jeg VURDERER er å FORTELLE DEN HELE OG FULLE DOKUMENTERBARE SANNHET

Om du har gjort det til sjefen så har du absolutt ingen grunn til å gjøre det offentlig...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Guest a4112...3d2 said:

Jeg har ALDRI sagt eller ment at det er ok å henge dette skiltet på døra til denne dama, dette er kun i ditt hodet, jeg har heller aldri hengt dette skiltet på døra til dama.

Anonymous poster hash: a4112...3d2

Dette gjør det jo bare enda verre!

Du tok med deg runkeskilt du visste ikke var greit på jobbreise?? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest a4112...3d2
Iki skrev (1 minutt siden):

Om du har gjort det til sjefen så har du absolutt ingen grunn til å gjøre det offentlig...

Hva jeg føler jeg har grunn til å gjøre er vel opp til MEG å avgjøre, ikke opp til deg. 

Anonymous poster hash: a4112...3d2

Lenke til kommentar
Gjest a4112...3d2
Wheeljack skrev (Akkurat nå):

Dette gjør det jo bare enda verre!

Du tok med deg runkeskilt du visste ikke var greit på jobbreise?? 

De som jeg viste dette skiltet til syntes det var morsomt og så ingenting galt i dette. At noen andre har gjort noe annet tar jeg ikke på min kappe. Jeg hadde aldri intensjon om å henge dette på døra til dama, jeg hang det på døra til en jeg visst ville finne det morsomt og vi lo av det sammen. Hva som har skjedd etter dette har vært utenfor min kontroll.  

Anonymous poster hash: a4112...3d2

Lenke til kommentar
Gjest a4112...3d2 skrev (7 minutter siden):

Hva jeg føler jeg har grunn til å gjøre er vel opp til MEG å avgjøre, ikke opp til deg. 

Anonymous poster hash: a4112...3d2

Så hvorfor i alle dager maser du om andre sin mening i denne tråden? Om du allerede har bestemt deg for å gjøre situasjonen verre for deg selv så værsågod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest a4112...3d2 skrev (3 minutter siden):

De som jeg viste dette skiltet til syntes det var morsomt og så ingenting galt i dette. At noen andre har gjort noe annet tar jeg ikke på min kappe. Jeg hadde aldri intensjon om å henge dette på døra til dama, jeg hang det på døra til en jeg visst ville finne det morsomt og vi lo av det sammen. Hva som har skjedd etter dette har vært utenfor min kontroll.  

Anonymous poster hash: a4112...3d2

Du kan ikke klandres for hva andre gjør, men det er klandreverdig å printe ut et slikt skilt på en jobbkonferanse. Du kaller det et "uskyldige døranheng" og du vet du har en med på lasset som tilogmed har tydelig fortalt at hun har blitt utsatt for mange slike "uskyldige" spøker tidligere. Det virker ikke som du helt forstår hvorfor du er "tiltalt", og at dette bare er barnslig moro, men det kan hende at den løse kanonen har hatt virkelige kjipe opplevelser med slike ting som dette, og da må du vel også forstå at du bør ta noe kritikk for dette skiltet? I tillegg bør du også få den skyldige til å stå frem og si unnskyld, siden du ikke er skyldig i å trakassere denne kvinnen, men bare ta en feil og barnslig avgjørelse på en jobbkonferanse, som kan fremstå som grisete når det er bare menn i 50-åra og ei ung kvinne tilstede på konferansen. 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest a4112...3d2 skrev (9 minutter siden):

De som jeg viste dette skiltet til syntes det var morsomt og så ingenting galt i dette. At noen andre har gjort noe annet tar jeg ikke på min kappe. Jeg hadde aldri intensjon om å henge dette på døra til dama, jeg hang det på døra til en jeg visst ville finne det morsomt og vi lo av det sammen. Hva som har skjedd etter dette har vært utenfor min kontroll.  

Greit nok det, men hvis du er redd for å få skylda burde du jo forsøke å finne ut hvem som gjorde det og få fyren til å tilstå til sjefen din.

Å mistenke deg er en naturlig følge av at det var du som hadde med deg printeren. Jeg synes også det er litt merkelig av deg å bli fornærmet over at en ny kollega som ikke kjenner deg anklager deg for noe. Siden hun ikke kjenner deg, så kan hun neppe klandres for å ikke kjenne til din skånsomme og hensynsfulle natur? Det er bra at du aldri ville gjort dette selv, men det kan hun vel neppe ha særlig grunnlag for å vurdere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest a4112...3d2

I denne tråden har dessverre majoriteten (ikke alle) av deltakerne ikke evnet å lese spørsmålet, de er mer opptatte av å diskutere andre ting og å tilegne saken ikkefaktiske sider. Dette kunne like gjerne vært på KG ja. 

Anonymous poster hash: a4112...3d2

Lenke til kommentar
Gjest a4112...3d2
Aiven skrev (2 minutter siden):

Greit nok det, men hvis du er redd for å få skylda burde du jo forsøke å finne ut hvem som gjorde det og få fyren til å tilstå til sjefen din.

Å mistenke deg er en naturlig følge av at det var du som hadde med deg printeren. Jeg synes også det er litt merkelig av deg å bli fornærmet over at en ny kollega som ikke kjenner deg anklager deg for noe. Siden hun ikke kjenner deg, så kan hun neppe klandres for å ikke kjenne til din skånsomme og hensynsfulle natur? Det er bra at du aldri ville gjort dette selv, men det kan hun vel neppe ha særlig grunnlag for å vurdere.

Jeg synes det er mer merkelig å anklage noen du ikke kjenner for noe du ikke VET de har gjort en gang. Jeg ER hensynsfull av natur selv om det ikke akkurat er bildet her nå. Når noen slenger ut falske anklager synes jeg det er langt verre enn å ha lyst til å fortelle at disse anklagene har blitt fremstilt. Må nesten takke for saklig tone.

Det er en trist situasjon, mest egentlig fordi hun enten får slippe unna med å slenge ut falske beskyldninger ELLER at hun for alltid vil være den dama det er skummelt å arbeide sammen med. 

Anonymous poster hash: a4112...3d2

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Guest a4112...3d2 said:

Jeg synes det er mer merkelig å anklage noen du ikke kjenner for noe du ikke VET de har gjort en gang. Jeg ER hensynsfull av natur selv om det ikke akkurat er bildet her nå. Når noen slenger ut falske anklager synes jeg det er langt verre enn å ha lyst til å fortelle at disse anklagene har blitt fremstilt. Må nesten takke for saklig tone.

Det er en trist situasjon, mest egentlig fordi hun enten får slippe unna med å slenge ut falske beskyldninger ELLER at hun for alltid vil være den dama det er skummelt å arbeide sammen med. 

Anonymous poster hash: a4112...3d2

Du er den som tar med runkeskilt på jobbtur men prøver og få det til å høres ut som det er jenta som ufrivillig blei utsatt for trakasseringa som er problemet?

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest a4112...3d2
Wheeljack skrev (6 minutter siden):

Du er den som tar med runkeskilt på jobbtur men prøver og få det til å høres ut som det er jenta som ufrivillig blei utsatt for trakasseringa som er problemet?

Ingen er problemet, skal vi definere et problem er det en feilaktig anklage, men det var aldri spørsmålet her. Jeg vil be deg holde deg til saken. 

Anonymous poster hash: a4112...3d2

Lenke til kommentar
Gjest a4112...3d2 skrev (18 minutter siden):

Jeg synes det er mer merkelig å anklage noen du ikke kjenner for noe du ikke VET de har gjort en gang. Jeg ER hensynsfull av natur selv om det ikke akkurat er bildet her nå. Når noen slenger ut falske anklager synes jeg det er langt verre enn å ha lyst til å fortelle at disse anklagene har blitt fremstilt. Må nesten takke for saklig tone.

Det er en trist situasjon, mest egentlig fordi hun enten får slippe unna med å slenge ut falske beskyldninger ELLER at hun for alltid vil være den dama det er skummelt å arbeide sammen med. 

Nå er jo dette anklager som du relativt lett kan komme unna med å finne ut hvem som har gjort det. Så hvorfor ikke oppklare saken, framfor å skape mer støy? Jeg mener at det både er det riktige å gjøre og vil lønne seg for deg.

Den kollegaen som gjorde det burde allerede ha meldt seg, men ettersom han ikke har det bør han i alle fall kunne svare ærlig på dette på forespørsel fra deg, heller enn å la deg ta støyten.

Endret av Aiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest a4112...3d2
Aiven skrev (1 minutt siden):

Nå er jo dette anklager som du relativt lett kan komme unna med å finne ut hvem som har gjort det. Så hvorfor ikke oppklare saken, framfor å skape mer støy? Jeg mener at det både er det riktige å gjøre og vil lønne seg for deg.

Jeg har ikke sagt at jeg ikke skal gjøre akkurat dette. Det vil si, jeg vet jo ikke sikkert hvem som har gjort dette, skiltet kan ha vandret videre, jeg vet bare hvem som fikk det av meg. Samtidig har jeg foreløpig avtalt med min leder om å ikke gå videre med dette på egenhånd og da blir det vanskelig å ikke starte rykter om jeg begynner å spørre rundt. 

Anonymous poster hash: a4112...3d2

Lenke til kommentar
Gjest a4112...3d2 skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at jeg ikke skal gjøre akkurat dette. Det vil si, jeg vet jo ikke sikkert hvem som har gjort dette, skiltet kan ha vandret videre, jeg vet bare hvem som fikk det av meg. Samtidig har jeg foreløpig avtalt med min leder om å ikke gå videre med dette på egenhånd og da blir det vanskelig å ikke starte rykter om jeg begynner å spørre rundt. 

Anonymous poster hash: a4112...3d2

Du kan jo starte med de to personene du ga skilt til. Det er vel ikke urimelig å tenke at dette vil føre til færre rykter, enn om du gir din versjon til alle du jobber med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest a4112...3d2 skrev (1 time siden):

Jeg har ALDRI sagt eller ment at det er ok å henge dette skiltet på døra til denne dama, dette er kun i ditt hodet, jeg har heller aldri hengt dette skiltet på døra til dama.

Anonymous poster hash: a4112...3d2

Du kaller kvinnen en "løs kanon", implisitt at hun dikter opp at hun har blitt seksuelt trakassert, det viser at du ikke forstår problemet med at runkeskiltet ditt ble hengt opp på døren hennes - igjen, mens hun sov på et hotell med eldre mannlige kolleager. 

PS: Du fremstår ikke mindre hårsår av å skrive annenhver setning i store bokstaver. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest a4112...3d2
Aiven skrev (13 minutter siden):

Du kan jo starte med de to personene du ga skilt til. Det er vel ikke urimelig å tenke at dette vil føre til færre rykter, enn om du gir din versjon til alle du jobber med.

Foreløpig er det absolutt ingenting jeg kan foreta meg, utover å forberede meg på alle mulige scenarier. Derav innlegg under "Juss" men juss-delen viser seg vanskelig å få råd om, det jeg får råd om her kunne jeg like godt tatt opp på KG. 

Anonymous poster hash: a4112...3d2

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...