Gå til innhold

Ny laptop for softwareutvikling


Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere vært veldig fornøyd med Dell XPS-serien og vurderte en ny slik, men at de nå har en touchbar for F-tastene gjør den helt uaktuell for utviklingsforemål.

Behovet er en Windows-PC som skal kunne kjøre flere instanser av Visual Studio, flere containere og/eller VMer, kunne ha andre services installert, og generelt det man trenger for software-utvikling.

Tastaturet er så klart viktig, og jeg har aldri likt en laptop med keypad (føler aldri hendene hviler naturlig på midten med de).

Jeg begynner også å trekke på årene, så der jeg har klart meg med en 15-tommer tidligere føler jeg nå at en 16- eller 17-tommer vil være det riktige for synet mitt. Der har også XPS scoret høyt med gode OLED-skjermer med høy oppløsning.

Den trenger ikke noen 4090, men en 4060 (++) hadde jo vært alright slik at man har mulighet til å kunne spille litt eller drive litt med 3D-modellering. Dette er dog ikke noe absolutt-krav, men en veldig sterk nice-to-have.

Hvilken laptop burde jeg nå velge som oppfyller slike krav, men som fremdeles er pen og se på og ikke bare er en kantete klump på stuebordet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...