Gå til innhold

Kattedumping -blir matt!


Anbefalte innlegg

N-4K0 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke, et liv er et liv og hvis man er hjerteløs nok til å bare dumpe dem istedet for å i det minste prøve omplassering (som jeg mistenker at langt fra alle gidder) eller i det minste få dem avlivet så de slipper å lide, så kunne seriøse konsekvenser vært på sin plass.

Det er synd at seriøse personlige konsekvenser i mange tilfeller er det som skal til før folk bruker vett og empati.

Enig!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trn100 skrev (På 1.7.2024 den 6:17 PM):

Denne typen mennesker mangler den viktigste egenskapen som skiller oss fra øvrige dyr! 😞

Mangefult utviklede sjelsevner er en alt for snill diagnose...

Dette må da være en overforenkling? Se f.eks. saken på nrk i dag om hvordan søsken behandler hverandre i dyreverden https://www.nrk.no/ostfold/to-av-fiskeornen-fru-rauers-tre-kyllinger-er-dode-1.16950456

Når det er sagt synes jeg det er utrolig dårlig å hensette kattunger eller andre dyr. Helt åpenbart at riktig løsning er at disse eierne ikke får ha dyr lenger, så de ikke fortsetter å lage flere problemer.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (17 minutter siden):

Dette må da være en overforenkling? Se f.eks. saken på nrk i dag om hvordan søsken behandler hverandre i dyreverden https://www.nrk.no/ostfold/to-av-fiskeornen-fru-rauers-tre-kyllinger-er-dode-1.16950456

Når det er sagt synes jeg det er utrolig dårlig å hensette kattunger eller andre dyr. Helt åpenbart at riktig løsning er at disse eierne ikke får ha dyr lenger, så de ikke fortsetter å lage flere problemer.

Viktig at de ikke får ha dyr, men de bør også straffes for det de gjør mot uskyldige liv 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (33 minutter siden):

Viktig at de ikke får ha dyr, men de bør også straffes for det de gjør mot uskyldige liv 

100% enig! Er galskap at slike mennesker skal få ha dyr i utgangspunktet. Hvordan man eventuelt "løser problemet" i etterkant burde ikke være et tema i det hele tatt.

Endret av trn100
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (1 time siden):

Dette må da være en overforenkling? Se f.eks. saken på nrk i dag om hvordan søsken behandler hverandre i dyreverden https://www.nrk.no/ostfold/to-av-fiskeornen-fru-rauers-tre-kyllinger-er-dode-1.16950456

Når det er sagt synes jeg det er utrolig dårlig å hensette kattunger eller andre dyr. Helt åpenbart at riktig løsning er at disse eierne ikke får ha dyr lenger, så de ikke fortsetter å lage flere problemer.

Det er fremdeles den samme grunnleggende mangel på menneskelige egenskaper som gjelder.

Søppelmennsker som gir f.. i det meste, barn, dyr, miljø og ikke minst regler generelt...

Endret av trn100
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...