Gå til innhold

Kattedumping -blir matt!


Anbefalte innlegg

N-4K0 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke, et liv er et liv og hvis man er hjerteløs nok til å bare dumpe dem istedet for å i det minste prøve omplassering (som jeg mistenker at langt fra alle gidder) eller i det minste få dem avlivet så de slipper å lide, så kunne seriøse konsekvenser vært på sin plass.

Det er synd at seriøse personlige konsekvenser i mange tilfeller er det som skal til før folk bruker vett og empati.

Enig!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trn100 skrev (På 1.7.2024 den 6:17 PM):

Denne typen mennesker mangler den viktigste egenskapen som skiller oss fra øvrige dyr! 😞

Mangefult utviklede sjelsevner er en alt for snill diagnose...

Dette må da være en overforenkling? Se f.eks. saken på nrk i dag om hvordan søsken behandler hverandre i dyreverden https://www.nrk.no/ostfold/to-av-fiskeornen-fru-rauers-tre-kyllinger-er-dode-1.16950456

Når det er sagt synes jeg det er utrolig dårlig å hensette kattunger eller andre dyr. Helt åpenbart at riktig løsning er at disse eierne ikke får ha dyr lenger, så de ikke fortsetter å lage flere problemer.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (17 minutter siden):

Dette må da være en overforenkling? Se f.eks. saken på nrk i dag om hvordan søsken behandler hverandre i dyreverden https://www.nrk.no/ostfold/to-av-fiskeornen-fru-rauers-tre-kyllinger-er-dode-1.16950456

Når det er sagt synes jeg det er utrolig dårlig å hensette kattunger eller andre dyr. Helt åpenbart at riktig løsning er at disse eierne ikke får ha dyr lenger, så de ikke fortsetter å lage flere problemer.

Viktig at de ikke får ha dyr, men de bør også straffes for det de gjør mot uskyldige liv 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tussi skrev (33 minutter siden):

Viktig at de ikke får ha dyr, men de bør også straffes for det de gjør mot uskyldige liv 

100% enig! Er galskap at slike mennesker skal få ha dyr i utgangspunktet. Hvordan man eventuelt "løser problemet" i etterkant burde ikke være et tema i det hele tatt.

Endret av trn100
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (1 time siden):

Dette må da være en overforenkling? Se f.eks. saken på nrk i dag om hvordan søsken behandler hverandre i dyreverden https://www.nrk.no/ostfold/to-av-fiskeornen-fru-rauers-tre-kyllinger-er-dode-1.16950456

Når det er sagt synes jeg det er utrolig dårlig å hensette kattunger eller andre dyr. Helt åpenbart at riktig løsning er at disse eierne ikke får ha dyr lenger, så de ikke fortsetter å lage flere problemer.

Det er fremdeles den samme grunnleggende mangel på menneskelige egenskaper som gjelder.

Søppelmennsker som gir f.. i det meste, barn, dyr, miljø og ikke minst regler generelt...

Endret av trn100
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/736AXo/dyreorganisasjon-etterlyser-obligatorisk-id-merking-av-katt

 

Mulig vi får obligatorisk id merking av katter. 

På tide. 

Myndighetene må også kreve at alle som selger eller gir bort katter på Finn må ha id merket katten før salg. Ny eier får registrere sine opplysninger etter kjøp. 

Dette kunne Finn ha krevd før dette blir innført.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (19 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/736AXo/dyreorganisasjon-etterlyser-obligatorisk-id-merking-av-katt

 

Mulig vi får obligatorisk id merking av katter. 

På tide. 

Myndighetene må også kreve at alle som selger eller gir bort katter på Finn må ha id merket katten før salg. Ny eier får registrere sine opplysninger etter kjøp. 

Dette kunne Finn ha krevd før dette blir innført.

Vi har krevd dette i flere tiår,  men politikerne med SP i spissen sier nei... 

Det var en god ide f eks for Finn å kreve ID-merking av alle som omplasseres 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

At noen har hjerte til å dumpe dyr  fatter jeg ikke. Om det er katt eller hund spiller ingen rolle. 

At noen kan klarer å se på uskyldige og veldig sårbare vesener og tenke "nei disse vil jeg ikke ha/ta vare på" burde få [REDACTED BY STAFF]. 

Huff. Klarer dere å ta vare på dem eller kan man Vippse eller noe for å hjelpe til?

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (20 minutter siden):

At noen har hjerte til å dumpe dyr  fatter jeg ikke. Om det er katt eller hund spiller ingen rolle. 

At noen kan klarer å se på uskyldige og veldig sårbare vesener og tenke "nei disse vil jeg ikke ha/ta vare på" burde få [REDACTED BY STAFF]. 

Huff. Klarer dere å ta vare på dem eller kan man Vippse eller noe for å hjelpe til?

Det er lokale dyreverngrupper over hele landet som har vipps,  men det som mange lever av er f eks grasrotandelen, det gir mye inntektbog forutsigbarhet.  

 

Så fint du vil hjelpe ❤️

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Skjønner heller ikke det. Har alltid vært hundemenneske. Ikke brydd meg om katter før jeg fikk en selv. Nå har vi to. De er alene hjemme mens vi er på ferie. Svigerfar kommer innom hver dag for å gi dem våtfôr og fylle på vann og tørrfôr. Jeg følger med på kameraene om de spiser og er innom for å sove.

Skal bli godt å komme hjem til dem igjen.

De har fått middag i dag. Begge to kom inn. 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 time siden):

Det er lokale dyreverngrupper over hele landet som har vipps,  men det som mange lever av er f eks grasrotandelen, det gir mye inntektbog forutsigbarhet.  

 

Så fint du vil hjelpe ❤️

Evig takknemlig for de! Min mor har fått en katt fra omplasseringen her, men hun skjemmer den bort så jeg må i et møte for å forklare vektøkningen. Jeg vet det ikke er bra heller, men det kommer i det minste av kjærlighet! 😉

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...