Gå til innhold

Kattedumping -blir matt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Very End skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke voldelig av meg, men folk som dumper dyr kan for min del si opp sin kvote av oksygen og tre kjeften sin over en eksospotte til en lastebil.

Dette er faktisk de lowest of the low... få mennesker jeg ikke ville tatt å hånden, men disse....

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
The Very End skrev (20 timer siden):

Jeg er ikke voldelig av meg, men folk som dumper dyr kan for min del si opp sin kvote av oksygen og tre kjeften sin over en eksospotte til en lastebil.

Jeg stiller med både lastebil og diesel. Skal ta frem en av de eldre så eksosen blir ekstra sur for disse. 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (2 minutter siden):

Enig. Eierne av disse kattene burde fått de avlivet i stedet for å dumpe de og risikere lidelser.

Ja, eierne har åpenbart ikke opptrådt korrekt i dette tilfellet. Jeg blir stadig hoderystet over hvor mye penger som brukes på løskatter, denne kyproskatten tok kaka.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
^fmj skrev (57 minutter siden):

Det er en veldig enkel løsning på problemet, avlivning. Dyrebeskyttelsen burde avlive langt flere katter i Norge.

 

OC-Freak skrev (52 minutter siden):

Enig. Eierne av disse kattene burde fått de avlivet i stedet for å dumpe de og risikere lidelser.

Løsningen er ikke å drepe uskyldige liv som ikke kan klandres fornsin eksistens, men å sterilisere, kastrere ig sterilisere igjen 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (7 minutter siden):

 

Løsningen er ikke å drepe uskyldige liv som ikke kan klandres fornsin eksistens, men å sterilisere, kastrere ig sterilisere igjen 

Nå mor ikke var sterilisert er skaden allerede skjedd, avlivning løser problemet rakst og effektivt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
^fmj skrev (1 minutt siden):

Nå mor ikke var sterilisert er skaden allerede skjedd, avlivning løser problemet rakst og effektivt.

Det er bedre å avlive enn å dumpe så de lider og dør, men her snakker vi om 3 kattemødre, dette var ikke et uhell, det var pur jævelskap...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
^fmj skrev (7 timer siden):

Det er en veldig enkel løsning på problemet, avlivning. Dyrebeskyttelsen burde avlive langt flere katter i Norge.

Nei, det du beskriver er en veldig enkel løsning på symptomet, ikke på problemet. 
Årsaken forsvinner ikke selv om symptomene blir mindre synlig for alle som ikke jobber som dyre-bøddel.

Jeg på min side mener det samme som jeg mener når det kommer til det meste annet: her trengs det en holdningsendring.
Det er rett og slett folk uten ryggrad og/eller kritisk tankegang som dumper disse dyrene. 
(Jada jada, jeg vil også utføre "generisk voldshandling" med disse personene) 

Men sakens kjerne er jo at problemet oppstår allerede når disse ryggløse menneskene skaffer seg dyr i utgangspunktet. 
De er jo åpenbart ikke dyremennesker, og de har åpenbart heller ikke satt seg inn i hva slags ansvar det er å være dyreeier. 
I mange tilfeller har de sannsynligvis blitt overtalt av en eller annen partner eller unge som heller ikke har peiling på dyr, og de er da så konfliktsky at de rett og slett ikke tørr/klarer å stille noen kritiske spørsmål til f. eks

"hva skjer når"
-Det regner/snør og du må gå tur med bikkja
-Du har brukt hele lønna på snop og katta kommer hjem med beinbrudd
-Vi skal på den superkule ferien til Fiji neste sommer
-Svigers er allergisk (Noe vi allerede vet om)
-Babyen krever sitt og vi sover på skift
Osvosvosv


Personlig misliker jeg sterkt samtlige former for overformynderi fra staten sin side, men jeg begynner faktisk å lure på om vi snart har brukt opp alle andre muligheter enn å innføre "søknad om å erverve kjæledyr til private formål"

For det er faktisk noe som mangler i skallen din om du dumper dyr du ikke vet klarer seg på egenhånd i skogen. 
Enten er det intelligens eller så er det empati, men aller mest sannsynligvis er det en blanding av de to.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Tussi skrev (6 minutter siden):

Per katt...

Hvorfor ikke, et liv er et liv og hvis man er hjerteløs nok til å bare dumpe dem istedet for å i det minste prøve omplassering (som jeg mistenker at langt fra alle gidder) eller i det minste få dem avlivet så de slipper å lide, så kunne seriøse konsekvenser vært på sin plass.

Det er synd at seriøse personlige konsekvenser i mange tilfeller er det som skal til før folk bruker vett og empati.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...