Gå til innhold

Ny mobil? s23u Vs Pixel 8 pro


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier lurer jeg på ny mobil, har i dag fold 4, greit fornøyd med den men litt tung og klumpete og bruker sjelden store skjermen. 

Ønsker en telefon som holder hele dagen, tar gode bilder og kan holde i noen år.

Budsjett er 10000kr enten ny eller ny ish telefon (teleoutlet) eller lignende. 

Iphone er ikke aktuelt for min del 😅

Ser litt på brukte telefoner og litt opphe på s23u og Pixel 8 pro noen som har prøvd begge og kan si noe? Evt andre tips å skyte inn her? 

 

Takker på forhånd for innspill 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kron skrev (23 timer siden):

Eneste Android jeg selv hadde vurdert er Pixel. Eneste Android du kan stole på når det kommer til softwarestøtte over årene som kommer. Og det er jo også en knakende god telefon. https://www.tek.no/test/i/eJLlv4/google-pixel-8-pro

Samsung har vært bedre enn Pixel lenge, og er nå på toppen igjen fra og med S24 med 7 års støtte, og 8 år på enkelte modeller som primært er rettet mot bedrifter.

Pixel telefoner har dessuten vært buggy, Google er definitivt ikke på topp når det gjelder programvarekvalitet.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
mandela skrev (2 minutter siden):

Samsung har vært bedre enn Pixel lenge, og er nå på toppen igjen fra og med S24 med 7 års støtte, og 8 år på enkelte modeller som primært er rettet mot bedrifter.

Pixel telefoner har dessuten vært buggy, Google er definitivt ikke på topp når det gjelder programvarekvalitet.

Den var god. 

Lenke til kommentar
Kron skrev (På 5.7.2024 den 5:41 PM):

Den var god. 

Viser at du ikke har peiling.

https://www.theverge.com/2022/2/9/22923577/samsung-galaxy-unpacked-android-upgrades-4-years

https://news.samsung.com/global/samsung-sets-the-new-standard-with-four-generations-of-os-upgrades-to-ensure-the-most-up-to-date-and-more-secure-galaxy-experience

 

Sitat

The latest flagship continues Samsung’s commitment to extending the product lifecycle, offering seven generations of OS upgrades and seven years of security updates to help users reliably experience the optimized performance of their Galaxy devices for even longer.

https://news.samsung.com/global/enter-the-new-era-of-mobile-ai-with-samsung-galaxy-s24-series

Endret av mandela
Lenke til kommentar
mandela skrev (21 timer siden):

Jeg viser til historikk, du viser til løfter. Jeg forholder meg til at Samsung har vært notorisk dårlige på å støtte telefonene sine. Om det endrer seg i fremtiden vil tiden vise. Det vil nok trolig bli bedre, det skal ikke mye til heller. Samsung må også vurderes etter støtten de gir til sine budsjettmodeller, ikke bare sine flaggskip. Men selv på flaggskip har Samsung vært dårlige, og milevis bak Apple, og Google.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Kron skrev (16 timer siden):

Jeg viser til historikk, du viser til løfter. Jeg forholder meg til at Samsung har vært notorisk dårlige på å støtte telefonene sine. Om det endrer seg i fremtiden vil tiden vise. Det vil nok trolig bli bedre, det skal ikke mye til heller. Samsung må også vurderes etter støtten de gir til sine budsjettmodeller, ikke bare sine flaggskip. Men selv på flaggskip har Samsung vært dårlige, og milevis bak Apple, og Google.

Du viser til ingenting. Dine kommentarer viser derimot at du ikke har peiling og farer med svada. Google har vært notorisk dårlige på både langtidsstøtte av telefonene sine OG programvarekvalitet.

Samsung har vært den klart beste produsenten når det gjelder programvarekvalitet og langtidsstøtte i Android leiren i en del år nå. Å tilby operativsystemoppgradering noen måneder etter at OS koden har blitt sluppet fra Google betyr at det har gått mye ressurser til å kvalitetsikre programvaren, framfor å la kunder være betatestere.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...