Gå til innhold

Ny Tesla-dominans: Dette var de mest solgte bilene i juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fascinerer meg at Tesla selger såpass bra fremdeles. Jeg forstod det for noen år siden, når det var langt i mellom alternativene som kunne konkurrere med Tesla. Men nå renner vi jo over med gode elbiler av langt høyere kvalitet.

Er det kun hypen som gjør at Tesla fremdeles er en salgs-suksess?

Lenke til kommentar
32 minutes ago, Kajac said:

Det fascinerer meg at Tesla selger såpass bra fremdeles. Jeg forstod det for noen år siden, når det var langt i mellom alternativene som kunne konkurrere med Tesla. Men nå renner vi jo over med gode elbiler av langt høyere kvalitet.

Er det kun hypen som gjør at Tesla fremdeles er en salgs-suksess?

Er fortsatt ingen som slår model y i totalpakke vil jeg si, altså plass, pris og enkelhet på hurtig lading samt forbruk.

Og model 3 highland perfomance har jo bedre ytelser enn biler i langt høyere prisklasse.

Lenke til kommentar
Kajac skrev (1 time siden):

Det fascinerer meg at Tesla selger såpass bra fremdeles. Jeg forstod det for noen år siden, når det var langt i mellom alternativene som kunne konkurrere med Tesla. Men nå renner vi jo over med gode elbiler av langt høyere kvalitet.

Er det kun hypen som gjør at Tesla fremdeles er en salgs-suksess?

Fordi bilene forsatt er ekstremt konkurransedyktige og leverer beste totalpakke for mange.

De bilene med høyere kvalitet koster gjerne mer eller har andre ulemper. Dessuten må du ofte legge på mye utstyr hos konkurrenter. 

Tesla Model Y er leverer perfekte familiebilen med høy rekkevidde for prisen og blant de største baggasjeromplassene på markedet, ikke vanskelig å skjønne hvorfor den blir valgt hos familier:

image.thumb.png.61eb3d49e3e149878261c7b7dacc7255.png

Jeg blitt en del av juni statestikken selv for Model 3,  uten å ha vært Tesla fanatiker på forhånd og jeg kan si: Jeg har null problem med å skjønne hvorfor denne selger. For en bil. Jeg har vanskelig for å se hvilken bil som gir meg bedre totalpakke for 350K. Høy rekkevidde, høy kvalitets og kjørefølelse. Jeg må nok opp mye i pris for å få en bil som skal gi med bedre kvalitetsfølelse og rekkevidde enn denne. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar
MrL skrev (7 minutter siden):

Fordi bilene forsatt er ekstremt konkurransedyktige og leverer beste totalpakke for mange.

De bilene med høyere kvalitet koster gjerne mer eller har andre ulemper. Dessuten må du ofte legge på mye utstyr hos konkurrenter. 

Tesla Model Y er leverer perfekte familiebilen med høy rekkevidde for prisen og blant de største baggasjeromplassene på markedet, ikke vanskelig å skjønne hvorfor den blir valgt hos familier:

image.thumb.png.61eb3d49e3e149878261c7b7dacc7255.png

Jeg blitt en del av juni statestikken selv for Model 3,  uten å ha vært Tesla fanatiker på forhånd og jeg kan si: Jeg har null problem med å skjønne hvorfor denne selger. For en bil. Jeg har vanskelig for å se hvilken bil som gir meg bedre totalpakke for 350K. Høy rekkevidde, høy kvalitets og kjørefølelse. Jeg må nok opp mye i pris for å få en bil som skal gi med bedre kvalitetsfølelse og rekkevidde enn denne. 

Problemet er jo at den tekniske kvaliteten på bilene er dårlig. Kvalitetsmessig er jo Tesla vår tids Lada. Det hjelper ikke med størst bagasjerom hvis bilen faller fra hverandre etter et år eller to. Man skulle tro at folk var litt mer skeptisk, spesielt med tanke på alle alternativene vi har fått fra bilprodusenter med et oppegående rykte. Jeg føler Tesla blitt bilverdens Apple. Uansett hvor mye dumt de gjør, hvor elendig de behandler kundene sine, og hvor mye problemer produktene deres har, så strømmer kundene til. For det er jo tross alt en Tesla.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Kajac said:

Problemet er jo at den tekniske kvaliteten på bilene er dårlig. Kvalitetsmessig er jo Tesla vår tids Lada. Det hjelper ikke med størst bagasjerom hvis bilen faller fra hverandre etter et år eller to. Man skulle tro at folk var litt mer skeptisk, spesielt med tanke på alle alternativene vi har fått fra bilprodusenter med et oppegående rykte. Jeg føler Tesla blitt bilverdens Apple. Uansett hvor mye dumt de gjør, hvor elendig de behandler kundene sine, og hvor mye problemer produktene deres har, så strømmer kundene til. For det er jo tross alt en Tesla.

Vil ikke si kvalitene er noe dårligere enn f.eks vag, ja lakken er ikke så bra men teknisk sett er de godt skrudd sammen med lite feil, spesielt de fra kina og tyskland. Ser folk med id4 som stadig vekk er på verksted med diverse feil og møller bil er minst like dårlige til å behandle kunder.

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar
Kajac skrev (1 time siden):

Er det kun hypen som gjør at Tesla fremdeles er en salgs-suksess?

Hypen har lagt seg for lenge siden. Det finnes noen fans igjen, men det gjør det på mange bilmerker. Det er vanlige folk som kjøper Tesla her til lands. Den hypen har tvert i mot forsvunnet for mange av de som likte Tesla før. Det ser vi eksempler på her på forumet, og vi ser det også spesielt i USA hvor Musk har lagt på seg et hat blant gruppen som var hans største fans for 10 år siden.

Kajac skrev (10 minutter siden):

Det hjelper ikke med størst bagasjerom hvis bilen faller fra hverandre etter et år eller to.

Klarer ikke helt ta innspillene dine seriøst med sånne overdrevne uttalelser, men jeg skal svare uansett. At kvaliteten ikke er best-in-class er ikke superviktig. Det er jo selvfølgelig ikke sånn at de faller fra hverandre etter 1-2 år, da hadde Tesla vært konkurs for lenge siden. At de topper statistikker på verkstedbesøk er bare ett av flere ulemper for de som kjøper. Om det blir et stort problem etterhvert vil vise seg. De siste årene har det blitt solgt ekstremt mange Teslaer som er på vei ut av garanti og fått mange år på baken. Hvis kvaliteten fortsatt er en tiendedel av så dårlig som du mener så ser jeg for meg det kommer til å gå kraftig ut over ryktet til hele merket. Om 5-7 år kanskje, når man ser nåværende Model Y og Model 3 bli veldig gamle så får vi en fasit tenker jeg.

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (7 minutter siden):

Problemet er jo at den tekniske kvaliteten på bilene er dårlig. Kvalitetsmessig er jo Tesla vår tids Lada. Det hjelper ikke med størst bagasjerom hvis bilen faller fra hverandre etter et år eller to. Man skulle tro at folk var litt mer skeptisk, spesielt med tanke på alle alternativene vi har fått fra bilprodusenter med et oppegående rykte. Jeg føler Tesla blitt bilverdens Apple. Uansett hvor mye dumt de gjør, hvor elendig de behandler kundene sine, og hvor mye problemer produktene deres har, så strømmer kundene til. For det er jo tross alt en Tesla.

Om en faktisk snakker med eiere så er det få som har problemer med bilene sine, iallefall de nyere modellene.

Og problemene er ofte små og håndteres helt fint av Tesla.

Men, det er ikke til å stikke under en stol at noen er svært uheldige, både med kvalitet på bil og oppfølging av Tesla. Men dette er de få.

Jeg er nå på min 6 og har aldri hatt ett alvorlig problem, og de småtingene jeg har hatt har blitt håndtert bra av Tesla, dog noe ventetid.

Jeg har liksom ingen grunn til å velge noe annet da jeg er fornøyd og får den behandlingen jeg trenger.

I tillegg er Highland(som jeg kjører nå) ekstremt mye value for penga, som også nevnt over. Og dette har jeg følt for hver nye jeg har kjøpt, store oppgraderinger som gir godfølelsen all over again.

Jada, jeg er kjempe fan. Men jeg lyver ikke om opplevelsen min og opplever at de fleste andre deler min opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...