Diskusjon.no Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli Etter en røff start på året viser juni-tallene klar bedring i det norske bilmarkedet. 17.512 biler ble fasit, med hele fire modeller på firesifret antall. Det ifølge tall fra Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV). Les hele artikkelen på Tek.no her Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli Det fascinerer meg at Tesla selger såpass bra fremdeles. Jeg forstod det for noen år siden, når det var langt i mellom alternativene som kunne konkurrere med Tesla. Men nå renner vi jo over med gode elbiler av langt høyere kvalitet. Er det kun hypen som gjør at Tesla fremdeles er en salgs-suksess? Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli 32 minutes ago, Kajac said: Det fascinerer meg at Tesla selger såpass bra fremdeles. Jeg forstod det for noen år siden, når det var langt i mellom alternativene som kunne konkurrere med Tesla. Men nå renner vi jo over med gode elbiler av langt høyere kvalitet. Er det kun hypen som gjør at Tesla fremdeles er en salgs-suksess? Er fortsatt ingen som slår model y i totalpakke vil jeg si, altså plass, pris og enkelhet på hurtig lading samt forbruk. Og model 3 highland perfomance har jo bedre ytelser enn biler i langt høyere prisklasse. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli (endret) Kajac skrev (1 time siden): Det fascinerer meg at Tesla selger såpass bra fremdeles. Jeg forstod det for noen år siden, når det var langt i mellom alternativene som kunne konkurrere med Tesla. Men nå renner vi jo over med gode elbiler av langt høyere kvalitet. Er det kun hypen som gjør at Tesla fremdeles er en salgs-suksess? Fordi bilene forsatt er ekstremt konkurransedyktige og leverer beste totalpakke for mange. De bilene med høyere kvalitet koster gjerne mer eller har andre ulemper. Dessuten må du ofte legge på mye utstyr hos konkurrenter. Tesla Model Y er leverer perfekte familiebilen med høy rekkevidde for prisen og blant de største baggasjeromplassene på markedet, ikke vanskelig å skjønne hvorfor den blir valgt hos familier: Jeg blitt en del av juni statestikken selv for Model 3, uten å ha vært Tesla fanatiker på forhånd og jeg kan si: Jeg har null problem med å skjønne hvorfor denne selger. For en bil. Jeg har vanskelig for å se hvilken bil som gir meg bedre totalpakke for 350K. Høy rekkevidde, høy kvalitets og kjørefølelse. Jeg må nok opp mye i pris for å få en bil som skal gi med bedre kvalitetsfølelse og rekkevidde enn denne. Endret 1. juli av MrL Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli MrL skrev (6 minutter siden): Bagasjerommet til Model Y er 420 liter etter VDI-standarden som alle andre bruker pluss det under bagasjerommet pluss frunk. Som vanlig så må Tesla bløffe med tall og regner hver eneste kubikkcentimeter med tomrom som tilgengelig bagasjeplass. 2 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli MrL skrev (7 minutter siden): Fordi bilene forsatt er ekstremt konkurransedyktige og leverer beste totalpakke for mange. De bilene med høyere kvalitet koster gjerne mer eller har andre ulemper. Dessuten må du ofte legge på mye utstyr hos konkurrenter. Tesla Model Y er leverer perfekte familiebilen med høy rekkevidde for prisen og blant de største baggasjeromplassene på markedet, ikke vanskelig å skjønne hvorfor den blir valgt hos familier: Jeg blitt en del av juni statestikken selv for Model 3, uten å ha vært Tesla fanatiker på forhånd og jeg kan si: Jeg har null problem med å skjønne hvorfor denne selger. For en bil. Jeg har vanskelig for å se hvilken bil som gir meg bedre totalpakke for 350K. Høy rekkevidde, høy kvalitets og kjørefølelse. Jeg må nok opp mye i pris for å få en bil som skal gi med bedre kvalitetsfølelse og rekkevidde enn denne. Problemet er jo at den tekniske kvaliteten på bilene er dårlig. Kvalitetsmessig er jo Tesla vår tids Lada. Det hjelper ikke med størst bagasjerom hvis bilen faller fra hverandre etter et år eller to. Man skulle tro at folk var litt mer skeptisk, spesielt med tanke på alle alternativene vi har fått fra bilprodusenter med et oppegående rykte. Jeg føler Tesla blitt bilverdens Apple. Uansett hvor mye dumt de gjør, hvor elendig de behandler kundene sine, og hvor mye problemer produktene deres har, så strømmer kundene til. For det er jo tross alt en Tesla. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli (endret) 8 minutes ago, Kajac said: Problemet er jo at den tekniske kvaliteten på bilene er dårlig. Kvalitetsmessig er jo Tesla vår tids Lada. Det hjelper ikke med størst bagasjerom hvis bilen faller fra hverandre etter et år eller to. Man skulle tro at folk var litt mer skeptisk, spesielt med tanke på alle alternativene vi har fått fra bilprodusenter med et oppegående rykte. Jeg føler Tesla blitt bilverdens Apple. Uansett hvor mye dumt de gjør, hvor elendig de behandler kundene sine, og hvor mye problemer produktene deres har, så strømmer kundene til. For det er jo tross alt en Tesla. Vil ikke si kvalitene er noe dårligere enn f.eks vag, ja lakken er ikke så bra men teknisk sett er de godt skrudd sammen med lite feil, spesielt de fra kina og tyskland. Ser folk med id4 som stadig vekk er på verksted med diverse feil og møller bil er minst like dårlige til å behandle kunder. Endret 1. juli av onkel_jon Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli (endret) Kajac skrev (1 time siden): Er det kun hypen som gjør at Tesla fremdeles er en salgs-suksess? Hypen har lagt seg for lenge siden. Det finnes noen fans igjen, men det gjør det på mange bilmerker. Det er vanlige folk som kjøper Tesla her til lands. Den hypen har tvert i mot forsvunnet for mange av de som likte Tesla før. Det ser vi eksempler på her på forumet, og vi ser det også spesielt i USA hvor Musk har lagt på seg et hat blant gruppen som var hans største fans for 10 år siden. Kajac skrev (10 minutter siden): Det hjelper ikke med størst bagasjerom hvis bilen faller fra hverandre etter et år eller to. Klarer ikke helt ta innspillene dine seriøst med sånne overdrevne uttalelser, men jeg skal svare uansett. At kvaliteten ikke er best-in-class er ikke superviktig. Det er jo selvfølgelig ikke sånn at de faller fra hverandre etter 1-2 år, da hadde Tesla vært konkurs for lenge siden. At de topper statistikker på verkstedbesøk er bare ett av flere ulemper for de som kjøper. Om det blir et stort problem etterhvert vil vise seg. De siste årene har det blitt solgt ekstremt mange Teslaer som er på vei ut av garanti og fått mange år på baken. Hvis kvaliteten fortsatt er en tiendedel av så dårlig som du mener så ser jeg for meg det kommer til å gå kraftig ut over ryktet til hele merket. Om 5-7 år kanskje, når man ser nåværende Model Y og Model 3 bli veldig gamle så får vi en fasit tenker jeg. Endret 1. juli av Nimrad 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli Kajac skrev (7 minutter siden): Problemet er jo at den tekniske kvaliteten på bilene er dårlig. Kvalitetsmessig er jo Tesla vår tids Lada. Det hjelper ikke med størst bagasjerom hvis bilen faller fra hverandre etter et år eller to. Man skulle tro at folk var litt mer skeptisk, spesielt med tanke på alle alternativene vi har fått fra bilprodusenter med et oppegående rykte. Jeg føler Tesla blitt bilverdens Apple. Uansett hvor mye dumt de gjør, hvor elendig de behandler kundene sine, og hvor mye problemer produktene deres har, så strømmer kundene til. For det er jo tross alt en Tesla. Om en faktisk snakker med eiere så er det få som har problemer med bilene sine, iallefall de nyere modellene. Og problemene er ofte små og håndteres helt fint av Tesla. Men, det er ikke til å stikke under en stol at noen er svært uheldige, både med kvalitet på bil og oppfølging av Tesla. Men dette er de få. Jeg er nå på min 6 og har aldri hatt ett alvorlig problem, og de småtingene jeg har hatt har blitt håndtert bra av Tesla, dog noe ventetid. Jeg har liksom ingen grunn til å velge noe annet da jeg er fornøyd og får den behandlingen jeg trenger. I tillegg er Highland(som jeg kjører nå) ekstremt mye value for penga, som også nevnt over. Og dette har jeg følt for hver nye jeg har kjøpt, store oppgraderinger som gir godfølelsen all over again. Jada, jeg er kjempe fan. Men jeg lyver ikke om opplevelsen min og opplever at de fleste andre deler min opplevelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå