Pugnax Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli Var en tur ute i Østmarka igår, ble bitt av noe på toppen av skuldrene og under en arm. Kjenner ikke helt til disse merkene. Virker ikke som mygg eller knott i mine øyne. Noen som vet? Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli Pugnax skrev (54 minutter siden): Var en tur ute i Østmarka igår, ble bitt av noe på toppen av skuldrene og under en arm. Kjenner ikke helt til disse merkene. Virker ikke som mygg eller knott i mine øyne. Noen som vet? Sikker på at merkene ikke var der før markaturen din? Da kunne det være greit å få undersøkt litt.. Forøvrig kan reaksjoner på insektbitt og mulige allergier variere hos mennesker. Et myggstikk på meg ser ikke nødvendigvis likt ut som hos deg. Hvis du du ikke kjenner annet enn lokal kløe ville jeg ikke vært bekymret.. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli Kan være flått (atypisk) https://nhi.no/livsstil/reise/borreliose-flattbitt Kan også være noe annet som f.eks. klegg og tuneflue. (Hvis vi utelukker mygg og knott) Østmarka har også mye hjortelusflue, men den kommer litt senere (Aug-Oktober) Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 1. juli Forfatter Del Skrevet 1. juli Sovna skrev (2 timer siden): Sikker på at merkene ikke var der før markaturen din? Da kunne det være greit å få undersøkt litt.. Forøvrig kan reaksjoner på insektbitt og mulige allergier variere hos mennesker. Et myggstikk på meg ser ikke nødvendigvis likt ut som hos deg. Hvis du du ikke kjenner annet enn lokal kløe ville jeg ikke vært bekymret.. Nei var ikke der før. Tok en dusj da jeg sto opp igår da så jeg det ikke. Tok en dusj igår kveld etter turen, var da jeg merket det. Begynte å gruble litt idag på hva det var, da jeg ikke kjente igjen størrelsen på hevelsen. Plasseringen stemmer litt med turstolen jeg satt i (helinox) stedet er rett der stolen ikke dekker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå