Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har menn større sjans for å lykkes med kvinnfolk hvis de ser trent ut?


Anbefalte innlegg

Hjelper det både på det fysiske og til og med det psykiske hvis menn ser trent ut? Både atletisk eller med store muskler for å få drag på kvinnfolk? Er det sannhet i dette?

Jeg trener jo selv, men kun for å holde meg i god fysisk form og at jeg liker å trene i tillegg. Men aldri tenkt det med å se veltrent ut. 

Endret av ForTheImperium
Lenke til kommentar
  • ForTheImperium endret tittelen til Har menn større sjans for å lykkes med kvinnfolk hvis de ser trent ut?
Videoannonse
Annonse
Gjest a3fde...daf

Det må svares generelt på et sånt spørsmål, og generelt så er en mann mer attraktiv når han ser sunn og sterk ut. Det å være sterk og det å være høy er sikkert attraktivt på grunn av noe dyrisk arv. Er man stor og sterk så gir man trygghet og kan dominere andre svakere individer.

Anonymous poster hash: a3fde...daf

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (3 minutter siden):

Det spørs litt hvilken type kvinne du har lyst å tiltrekke deg også

Akkurat dette er VIKTIG da.. Velger du ei dame som kun finner 'muskelbunter' attraktive (og ikke bryr seg om de viktigere tingene) så får du neppe ei dame du vil satse på..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra biologiens side er det nok en klar fordel å finne en partner som både kan øke sjansen for sunne og sterke avkom, men ikke minst å klare å forsørge avkommet i tillegg, både mot farer og finne mat og husly. Tidligere innebar jo dette noe mer kamp enn å finne en handlevogn på rema og gode priser. Det kan nok synes sannsynlig at dette er årsaken til at man finner slike "solide" individer mer attraktive. Samtidig er nok @Gavekort inne på noe også her, at det også avhenger av hvilke damer du ønsker oppmerksomhet fra. Om du ønsker deg en bibliotekar er kanskje ikke store muskler det helt primære, selv om jeg uttrykker meg relativt stereotypt her. Ingen regel uten unntak, men det gjelder også andre veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trent, ja. Veldig muskuløs, nei. Det er hovedsakelig bare sterkt overvektige menn som blir valgt bort på bakgrunn av kropp.

Forskning viser at kvinner i økende grad finner seg partnere som har en lignende BMI til dem selv.

Men hvis du tenker over hvilke menn kvinner synes er mest sexy så er ikke det kroppsbyggere, men mannfolk som har abs i en eller annen grad, eller maksimalt dad bods.

Når det er sagt så er antagelig ikke kvinner så overfladiske som menn, så det er boktavelig talt en del "wiggleroom". Kvinner flest vurderer personlighet først når det dreier seg om forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Iki said:

Generelt sett vil vel eldre kvinner like "mykere" menn bedre og bedre, da dem psykologisk ser ut til å være flinkere med barn, mens yngre kvinner generelt ønsker mer muskuløse menn da dem tenker på videreføring av genene.


Spørs hva man mener med muskuløs. Nesten ingen kvinner synes kroppsbyggere er spesielt sexy. De foretrekke Hollywood hunk- kropper. Selv Chris Hemsworth er litt i meste laget for de aller fleste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (1 time siden):

Hjelper det både på det fysiske og til og med det psykiske hvis menn ser trent ut? Både atletisk eller med store muskler for å få drag på kvinnfolk? Er det sannhet i dette?

Jeg trener jo selv, men kun for å holde meg i god fysisk form og at jeg liker å trene i tillegg. Men aldri tenkt det med å se veltrent ut. 

Kanskje det rette spørsmålet er hvorfor du er opptatt av det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (10 minutter siden):

Trent, ja. Veldig muskuløs, nei. Det er hovedsakelig bare sterkt overvektige menn som blir valgt bort på bakgrunn av kropp.

Forskning viser at kvinner i økende grad finner seg partnere som har en lignende BMI til dem selv.

Men hvis du tenker over hvilke menn kvinner synes er mest sexy så er ikke det kroppsbyggere, men mannfolk som har abs i en eller annen grad, eller maksimalt dad bods.

Når det er sagt så er antagelig ikke kvinner så overfladiske som menn, så det er boktavelig talt en del "wiggleroom". Kvinner flest vurderer personlighet først når det dreier seg om forhold.

Samsvarer med mine erfaringer.

Er du skikkelig overvektig skader nok det sjansene, men dad bod, ølmage osv gjør ikke nødvendigvis det, det kommer helt an på.

Men klart, en supertrent kvinne eller en kvinne som er ekstremt opptatt av utseende (type plastiske operasjoner) vil nok gjerne gå for ditto menn, ditto unge jenter på ca 20 som vil ha «drømmeprinsen». Men de fleste kvinner har nok ikke de preferansene. Og få kvinner går for bodybuilder typer, det er vel gjerne samme type kvinner som går for bikers, slåssegenskaper typer osv ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Menn er vanligvis veldig opptatt av kvinners utseende. Pupper, rumper, lår og ansikt. Alt skal liksom klaffe. High five til kompisen som har funnet seg ei som ser virkelig bra ut, samme hvor gal hun måtte være mellom ørene.

Kvinner er mye mindre opptatt av utseende. Nåløyet er gigantisk så alt utenom det mest ekstreme går gjennom. Men de er derimot langt mer opptatt av andre ting som at mannen opphøyer hennes selvbilde med alt fra oppmerksomhet til pengebruk og alt han gjør for henne og tiden han bruker på henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest a952c...f5e
Simen1 skrev (42 minutter siden):

Menn er vanligvis veldig opptatt av kvinners utseende. Pupper, rumper, lår og ansikt. Alt skal liksom klaffe. High five til kompisen som har funnet seg ei som ser virkelig bra ut, samme hvor gal hun måtte være mellom ørene.

Kvinner er mye mindre opptatt av utseende. Nåløyet er gigantisk så alt utenom det mest ekstreme går gjennom. Men de er derimot langt mer opptatt av andre ting som at mannen opphøyer hennes selvbilde med alt fra oppmerksomhet til pengebruk og alt han gjør for henne og tiden han bruker på henne.

Her traff du spikeren på hodet. Som kvinne har personligheten din ingenting å si men utseende alt, hos menn er det omvendt. Som kvinne kan jeg selv relatere til dette! For å svare på trådstarter sitt spørsmål, jeg vet ikke men for min del nei. Kroppen har lite å si i det store og hele bildet. 

Anonymous poster hash: a952c...f5e

Lenke til kommentar
Gjest a952c...f5e
Entern skrev (1 time siden):

Samsvarer med mine erfaringer.

Er du skikkelig overvektig skader nok det sjansene, men dad bod, ølmage osv gjør ikke nødvendigvis det, det kommer helt an på.

Men klart, en supertrent kvinne eller en kvinne som er ekstremt opptatt av utseende (type plastiske operasjoner) vil nok gjerne gå for ditto menn, ditto unge jenter på ca 20 som vil ha «drømmeprinsen». Men de fleste kvinner har nok ikke de preferansene. Og få kvinner går for bodybuilder typer, det er vel gjerne samme type kvinner som går for bikers, slåssegenskaper typer osv ;) 

"Drømmeprinsen". Hehe. Med tanke på hvor høy verdi disse 20 år gamle jentene har så skulle en da tro at det var helt vanlig at de valgte fra øverste hylle? ;) Eller er det noen som sitter her og mener at de skal gå for en slappfis som har bikka 40-årene...? 

Skal du tiltrekke deg de peneste og mest seksuelt verdifulle kvinnene så ja, da må du være veltrent, kjekk, ha nok penger og det er MANGE bokser du må tikke av. DET skulle bare mangle altså! 

Anonymous poster hash: a952c...f5e

Lenke til kommentar
Gjest a952c...f5e skrev (23 minutter siden):

"Drømmeprinsen". Hehe. Med tanke på hvor høy verdi disse 20 år gamle jentene har så skulle en da tro at det var helt vanlig at de valgte fra øverste hylle? ;) Eller er det noen som sitter her og mener at de skal gå for en slappfis som har bikka 40-årene...? 

Skal du tiltrekke deg de peneste og mest seksuelt verdifulle kvinnene så ja, da må du være veltrent, kjekk, ha nok penger og det er MANGE bokser du må tikke av. DET skulle bare mangle altså! 

Anonymous poster hash: a952c...f5e

Ok.

Hvor har noen sagt at de skal gå for dobbelt så gamle mannfolk…?

Høy verdi?
Bokser?
Veltrent/kjekk/PENGER?

«Seksuelt mest verdifulle kvinnene»?
 

Dette blir veldig Kvinneguiden.

Endret av Entern
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...