Gå til innhold

PMS får meg til å ta tak i ting og tørre å slå i bordet


Gjest 32221...492

Anbefalte innlegg

Gjest 32221...492

Ja. Jeg er vanligvis en veldig konfliktsky person. Men når jeg har mensen eller skal ha og hvis noen ikke har gjort opp for seg da så får de høre det.

Nå de tre siste årene har det alltid vært problemer med at sjefen min har glemt å sette meg opp på ferie eller glemt at jeg har levert inn søknad om ferie. Nå i år fikk jeg ny leder fra 1. Mai og hun har ikke engang kontaktet meg og gitt meg hennes telefonnummer sånn at jeg kan ta kontakt når det er noe. 

Jeg har sendt melding til personalsjefen og han forrige lederen min å spurt om å få det men ingen har sendt det. Til slutt måtte jeg sende melding til verneombudet for å få tlf nummer til min nye Leder og fikk det da. 

 

Jeg skrev melding til verneombud om hva jeg mener om ledelsen og hvor dårlig det er av en ny leder og ikke sende ut en sms og presentere seg til sine ansatte når hun overtok ansvaret for oss.

Jeg nevner for ordens skyld her at jeg ikke jobber sammen med ledelden. De sitter på kontoret mens jeg jobber ute hos kunder av bedriften.

I år er det tredje år på rad hvor det blir surr med ferie og feriepenger. Jeg har også fått vite at en kollega ikke har fått Feriepengene sine. Tenker at nå er det nok.

I fjor sa min Leder at feropendene kom for sent fordi han hadde glemt å sette meg opp på ferie. Så i år minnet jeg han på det i god tid og så på jobb-appen min at ferien min er satt opp. Jeg har ferie de tre siste ukene i juli. 

 

Så jeg skulle da hatt Feriepengene mine sammen med lønna 15. Juni men de kom ikke. 

Verneombudet skulle høre med min forrige leder da jeg tekstet med henne på torsdag men jeg hørte ikke noe mer på fredag heller om hva som skjer. 

 

Personalsjef har heller ikke svart meg men hun kan umulig ikke ha sett mailene mine siden hun sendte meg mail og inviterte meg til sommerfest på jobben etter jeg hadde sendt mail å spurte om Feriepengene og tlf nummer til ny leder for nå tre uker siden og jeg sendte ny mail nå for en uke siden.

Så jeg skrev til verneombud at sånn kommunikasjonssvikt kan jeg ikke ha noe av. Når jeg har hatt en ny leder i to måneder uten å få telefonnummeret engang. Tenk om noe hadde skjedd på jobben som jeg måtte gi beskjed om.....

Så nå har jeg sendt KRAVBREV på epost til bedriften som står klart til sending i morgen tidlig hvor det står at de får frist på seg på 8 dager til å betale feriepengene med 12% rente,ellers kommer jeg til å begjltr firma konkurs for tingretten. Jeg fant ut hva jeg skulle skrive i ett KRAVBREV på google.

 

Mener selv at når jeg har ferie fra 08. Juli til 28. Skal jeg ha pengene før den 8. Og ikke 15. Juli når jeg allerede har hatt ferie i en uke. Jeg trenger jo pengene for å få reist.

I fjor fikk jeg pengene etter ferien var slutt. Hadde da ferie fra 15 . til 1. Men fikk pengene da den 1. Så jeg hadde ikke penger til bensin for å dra på turer som jeg hadde lyst til.

 

Mulig de kommer til å bli sur og se på meg som drama queen men det driter jeg faktisk i.

De viser jo null respekt for meg mtp alt jeg har skrevet over her.

 

Noen som har vært gjennom liknende før?

 

Mvh ts 

Anonymous poster hash: 32221...492

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 32221...492
Leo_ skrev (8 minutter siden):

Høres ut som det er på tide å finne seg en ny arbeidsgiver, sånt fjaseri gidder i alle fall ikke jeg. 

Ja, søker etter ny jobb men vanskelig å få. Søkt et par år. Ts 

Anonymous poster hash: 32221...492

Lenke til kommentar
Gjest 32221...492
Vinterro skrev (8 minutter siden):

Dette var lei lesing. Har du tenkt å rapportere til arbeidstilsynet? 

Ja. Jeg gjorde det på onsdag. Sendte inn sånn elektronisk tips med forklaring på hvordan det er og skjermbilder av dokumenter på at ferien er satt opp men ikke pengene og bilder av meldinger og mailer jeg har sendt men ikke fått svar.

Men har ikke vært fysisk innom kontoret til abt. Skulle det på fredag. Jeg sendte melding til verneombud å sa at hvis ikke hun tok tak i det skulle jeg gå til Arbeidstilsynet dagen etter. 

 

Da fikk jeg til svar at det ikke abt ikke tok seg av denne saken men at vi skulle ordne dette oss i mellom og hun skulle snakke med min tidligere arbeidsgiver som fremdeles jobber i bedriften men ikke har ansvar for meg lengre. Jeg svarte da at jeg skulle droppe å dra på Arbeidstilsynet.

 

Dette var da på torsdag jeg svarte henne sist på melding tidlig på morgenen sånn at hun hadde hele dagen på å snakke med de dndre på kontoret.

Fredagen kom og jeg hørte ikke noe mer.

Jeg har dfemdel ikke hørt noe fra arbeidstilsynet etter jeg har sendt inn eDialog. Så jeg får ringe dit i morgen å spørre om de har sett på saken eller dra fysisk innom før jobb.

 

Ts 

Anonymous poster hash: 32221...492

Lenke til kommentar
Gjest 32221...492 skrev (53 minutter siden):

Ja. Jeg gjorde det på onsdag. Sendte inn sånn elektronisk tips med forklaring på hvordan det er og skjermbilder av dokumenter på at ferien er satt opp men ikke pengene og bilder av meldinger og mailer jeg har sendt men ikke fått svar.

Men har ikke vært fysisk innom kontoret til abt. Skulle det på fredag. Jeg sendte melding til verneombud å sa at hvis ikke hun tok tak i det skulle jeg gå til Arbeidstilsynet dagen etter. 

 

Da fikk jeg til svar at det ikke abt ikke tok seg av denne saken men at vi skulle ordne dette oss i mellom og hun skulle snakke med min tidligere arbeidsgiver som fremdeles jobber i bedriften men ikke har ansvar for meg lengre. Jeg svarte da at jeg skulle droppe å dra på Arbeidstilsynet.

 

Dette var da på torsdag jeg svarte henne sist på melding tidlig på morgenen sånn at hun hadde hele dagen på å snakke med de dndre på kontoret.

Fredagen kom og jeg hørte ikke noe mer.

Jeg har dfemdel ikke hørt noe fra arbeidstilsynet etter jeg har sendt inn eDialog. Så jeg får ringe dit i morgen å spørre om de har sett på saken eller dra fysisk innom før jobb.

 

Ts 

Anonymous poster hash: 32221...492

Du hadde allerede meldt saken men svarte at du ville droppe det? Hvorfor sa du det da hun blandet din tidligere sjef inn i bildet? Er det noe jeg misforstår?

Det er selvsagt arbeidstilsynet som er riktig instans. Feriepengene skal komme samme dag som den lønna som bortfaller ville ha kommet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 32221...492
Vinterro skrev (4 minutter siden):

Du hadde allerede meldt saken men svarte at du ville droppe det? Hvorfor sa du det da hun blandet din tidligere sjef inn i bildet? Er det noe jeg misforstår?

Det er selvsagt arbeidstilsynet som er riktig instans. Feriepengene skal komme samme dag som den lønna som bortfaller ville ha kommet.

Ja jeg har meldt inn saken elektronisk men ikke vært inne på kontoret å snakka med de fysisk eller ringt. 

Og grunnen til at min tidligere sjef blir innblandet er at han fremdeles hadde ansvar for meg da ferien ble satt opp. Men det er personalsjef som har ansvar for lønn og å sende listene over feriene og til lønnskoskontor. Det sa i hvertfall han til meg.

Ja jeg synes selv det er merkelig at jeg får beskjed om at ikke jeg trenger å gå på abt med saken. Virker som de er redde for å få dem på nakken og prøver å få meg til å droppe det.

....

Anonymous poster hash: 32221...492

Lenke til kommentar
Gjest 32221...492
Vinterro skrev (9 minutter siden):

Du hadde allerede meldt saken men svarte at du ville droppe det? Hvorfor sa du det da hun blandet din tidligere sjef inn i bildet? Er det noe jeg misforstår?

Det er selvsagt arbeidstilsynet som er riktig instans. Feriepengene skal komme samme dag som den lønna som bortfaller ville ha kommet.

Og angående lønn så er det en måned innestående lønn i min jobb. Så det vil si at jeg får bare lønn for en uke 15. August siden jeg bare skal jobbe en uke i juli. Men likevel skal man ha Feriepengene sammen med siste lønning før ferien.  Det står i arbeidsmiljøloven. Og det var 15. Juni siden jeg har ferie fra 8. Juli 

Anonymous poster hash: 32221...492

Lenke til kommentar
Gjest 32221...492
Vinterro skrev (23 timer siden):

Du hadde allerede meldt saken men svarte at du ville droppe det? Hvorfor sa du det da hun blandet din tidligere sjef inn i bildet? Er det noe jeg misforstår?

Det er selvsagt arbeidstilsynet som er riktig instans. Feriepengene skal komme samme dag som den lønna som bortfaller ville ha kommet.

Lønna som bortfaller? I mitt tilfelle borggeller lønna den 15. August for da får jeg bsrr lønn for en uke. Jeg dksl bare jobbe denne uka og så ha tre uker ferie. Så nå 15. Juli får jeg lønn for 4 uker. Men Feriepengene skal komme inn sammen med den lønna man får siste lønningsdag før ferien.

Jeg synes selv at det er veldig merkelig at jeg får beskjed om at Arbeidstilsynet ikke er riktig sted å gå. Hvorfor prøver de å få meg til å tvile på det liksom......

Jeg fikk svar i dag av ei som har tatt saken min og vært i kontakt med arbeidsgiver. Hun skrev at de hadde sagt at feriepengene skal komme den dagen ferien min starter og hvis ikke de gjør det skulle jeg kontakte henne igjen. 

 

Så da får jeg bare vente å se.

Men ingen av de på kontoret har svart meg selv. Tenk om de bare kunne svart meg med en gang på når pengene kommer. Da hadde jeg ikke gått videre med saken. Virker som de vil ha konflikter 

 

Anonymous poster hash: 32221...492

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...