Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg skjønner ikke damer, fått rykte på meg som homofil for jeg er en snill fyr?


Gjest 9a1d1...4bb

Anbefalte innlegg

Gjest 9a1d1...4bb

Jeg var på en date for en stund siden, den første daten på 10 år da jeg har vært opptatt med jobb, sykdom og andre ting. Ikke datet siden starten av 20' åra å må si damer har blitt fryktelig vanskeligere å skjønne seg på siden jeg datet sist.

Jeg var ute på en bar, møtte en dame som jeg begynte å snakke med, da baren stengte hadde vi funnet tonen å jeg sa jeg skulle ønske kvelden var lenger, hun sa hun kunne bli med meg hjem men hun ville ikke ha sex da hun ikke var ei "sånn dame".

Helt greit for meg, jeg ville bare føle noe nærhet da jeg har vært ensom i det siste, hyggelig kveld å vi bare koste å holdt rundt henne den natta. Ei uke etter fikk jeg høre fra en kompis det var rykte som var ute å gikk om meg at jeg var homofil, viste seg det var denne damen som hadde spredt det!

Hun ville vist jeg ihvertfall skulle prøve meg selv om vi ikke skulle ha sex, hun ville føle seg ønsket selv om det ikke skulle skje noe. Hvordan i all verden skulle jeg vite det? Jeg ville ikke gå over streken å respekterte hennes ønske så jeg kan ikke se jeg gjorde noe galt her? Hun hintet jo ikke til noe som helst.

Pga. dette har hun spredd rykte om at jeg må være homofil for jeg ikke prøvde noe (ikke noe feil med å være homofil men jeg svinger ikke den veien 😅) har damer blitt mer komplisert når det kommer til dating? Hva skjer med slike mind-games? Jeg er en enkel fyr å blir utrolig usikker på dating da slike ting skjer, å føler det er best å bare fortsette å være singel 🤔

Anonymous poster hash: 9a1d1...4bb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest dc569...252

Damer er til tider kompliserte. Gitt at du forteller det slik det var, respekterte du et nei og gjorde som du skal.

Takken er at hun satte ut et rykte om at du er homo?

Tenker at du unngikk et menneske som ikke er helt i vater, jeg. Selvsagt ingenting feil i å være homofil, om noen skulle tolke det slik. Men å få rykter på seg for å ta nei for et nei er spesielt.

Anonymous poster hash: dc569...252

Lenke til kommentar
Gjest 9a1d1...4bb skrev (3 timer siden):

Jeg var på en date for en stund siden, den første daten på 10 år da jeg har vært opptatt med jobb, sykdom og andre ting. Ikke datet siden starten av 20' åra å må si damer har blitt fryktelig vanskeligere å skjønne seg på siden jeg datet sist.

Jeg var ute på en bar, møtte en dame som jeg begynte å snakke med, da baren stengte hadde vi funnet tonen å jeg sa jeg skulle ønske kvelden var lenger, hun sa hun kunne bli med meg hjem men hun ville ikke ha sex da hun ikke var ei "sånn dame".

Helt greit for meg, jeg ville bare føle noe nærhet da jeg har vært ensom i det siste, hyggelig kveld å vi bare koste å holdt rundt henne den natta. Ei uke etter fikk jeg høre fra en kompis det var rykte som var ute å gikk om meg at jeg var homofil, viste seg det var denne damen som hadde spredt det!

Hun ville vist jeg ihvertfall skulle prøve meg selv om vi ikke skulle ha sex, hun ville føle seg ønsket selv om det ikke skulle skje noe. Hvordan i all verden skulle jeg vite det? Jeg ville ikke gå over streken å respekterte hennes ønske så jeg kan ikke se jeg gjorde noe galt her? Hun hintet jo ikke til noe som helst.

Pga. dette har hun spredd rykte om at jeg må være homofil for jeg ikke prøvde noe (ikke noe feil med å være homofil men jeg svinger ikke den veien 😅) har damer blitt mer komplisert når det kommer til dating? Hva skjer med slike mind-games? Jeg er en enkel fyr å blir utrolig usikker på dating da slike ting skjer, å føler det er best å bare fortsette å være singel 🤔

Anonymous poster hash: 9a1d1...4bb

Huff! Jeg måtte le av dette innlegget, men vær sikker på at jeg forstår sorgen bak det. Problemet er at før i tiden tenke man "No mean yes", men slik er det ikke i dag. Denne damen ble sikkert såret for at du ikke gjorde tilnærmelser, men du gjorde ikke noe feil. Du respekterte henne og hennes ønske. A true gentleman. Det du ble offer for er et kvinnfolk som ikke er klar for de endringene hennes medsøstre selv har jobbet for å fremme gjennom #metoo osv (for ordens skyld er det mange viktige endringer, men det er magnituden av disse som skaper problemer for folk flest). For hva er alternativet? At du gjør tilnærmelser og blir så anmeldt for voldtekt? Tror det er bedre at hun sprer slike rykter enn at hun anmelder deg. Men det du bør trekke som lærdom av denne saken er at kommunikjasjon er viktig. Det er en ting hva som blir sagt, men en annen hva som ligger i underteksten. Nettopp underteksten er basert på tolkninger og man kan tolke feil. Dessuten skal du være glad for at en manipulerende person er ute av livet ditt (antar at du ikke har mer kontakt med henne). Du gjorde rett i å ta ting konkret med tanke på det hun sa til deg i starten all den tid dere ikke har kjent hverandre så lenge. I tolkningene kan en tolke så feil at det faktisk blir grenseoverskridende og en politianmeldelse som resultat. Da nytter det ikke å si til politiet at du tok hintene hennes om sex. Damen derimot virker som en dust og ville du ha vært sammen med en slik person?

Endret av Boing_80
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest d2876...405
Gjest 9a1d1...4bb skrev (1 time siden):

Jeg var på en date for en stund siden, den første daten på 10 år da jeg har vært opptatt med jobb, sykdom og andre ting. Ikke datet siden starten av 20' åra å må si damer har blitt fryktelig vanskeligere å skjønne seg på siden jeg datet sist.

Jeg var ute på en bar, møtte en dame som jeg begynte å snakke med, da baren stengte hadde vi funnet tonen å jeg sa jeg skulle ønske kvelden var lenger, hun sa hun kunne bli med meg hjem men hun ville ikke ha sex da hun ikke var ei "sånn dame".

Helt greit for meg, jeg ville bare føle noe nærhet da jeg har vært ensom i det siste, hyggelig kveld å vi bare koste å holdt rundt henne den natta. Ei uke etter fikk jeg høre fra en kompis det var rykte som var ute å gikk om meg at jeg var homofil, viste seg det var denne damen som hadde spredt det!

Hun ville vist jeg ihvertfall skulle prøve meg selv om vi ikke skulle ha sex, hun ville føle seg ønsket selv om det ikke skulle skje noe. Hvordan i all verden skulle jeg vite det? Jeg ville ikke gå over streken å respekterte hennes ønske så jeg kan ikke se jeg gjorde noe galt her? Hun hintet jo ikke til noe som helst.

Pga. dette har hun spredd rykte om at jeg må være homofil for jeg ikke prøvde noe (ikke noe feil med å være homofil men jeg svinger ikke den veien 😅) har damer blitt mer komplisert når det kommer til dating? Hva skjer med slike mind-games? Jeg er en enkel fyr å blir utrolig usikker på dating da slike ting skjer, å føler det er best å bare fortsette å være singel 🤔

Anonymous poster hash: 9a1d1...4bb

Har litt vansker for å tro på dette her jeg. Har du fått bekreftet at det er hun som har spredd det såkalte rykte som kun kompisen din kjenner til? Hvordan kjenner han henne, er de i samme omgangskrets? Er dette en dame han kunne tenkt seg å ligge med også, som gjør at han ble sjalu og dermed selv setter ut et rykte for at du skal bli usikker + ikke ha noe med dama å gjøre? 

Veldig tilfeldig at du er på en bar, at denne dama sprer rykte om deg at du er homofil, og at kompisen din også kjenner denne dama og dermed kjenner til ryktet..... Tipper dette er skrevet av en som ikke har tatt på en dame før og som har et ønske om å sverte damer sitt rykte, fordi folk er så dumme i dag at èn bedriten handling fra en person skal gå utover hele kjønnet deres. 

Eller koker du sammen denne historien fordi hun ikke ville ligge med deg? 

Anonymous poster hash: d2876...405

Lenke til kommentar
Gjest 9a1d1...4bb
Gjest d2876...405 skrev (5 minutter siden):

Har litt vansker for å tro på dette her jeg. Har du fått bekreftet at det er hun som har spredd det såkalte rykte som kun kompisen din kjenner til? Hvordan kjenner han henne, er de i samme omgangskrets? Er dette en dame han kunne tenkt seg å ligge med også, som gjør at han ble sjalu og dermed selv setter ut et rykte for at du skal bli usikker + ikke ha noe med dama å gjøre? 

Veldig tilfeldig at du er på en bar, at denne dama sprer rykte om deg at du er homofil, og at kompisen din også kjenner denne dama og dermed kjenner til ryktet..... Tipper dette er skrevet av en som ikke har tatt på en dame før og som har et ønske om å sverte damer sitt rykte, fordi folk er så dumme i dag at èn bedriten handling fra en person skal gå utover hele kjønnet deres. 

Eller koker du sammen denne historien fordi hun ikke ville ligge med deg? 

Anonymous poster hash: d2876...405

Jeg kan bekrefte det er hun som har spredt det ja, kompisen min har kjæreste å det er denne kjæresten som er venninne med hun som ble med meg hjem.

Om sex skjer ser jeg på det som en bonus men absolutt ikke noe som må skje, etter å ha vært singel i en del år, å nå som jeg er over 30 følte jeg meg ensom å ville bare føle nærhet

Anonymous poster hash: 9a1d1...4bb

Lenke til kommentar

Du drar altså på date med en dame som cover for å være homse?
Jeg ler meg skakk av slike påstander hun kommer med. Det var nok bare en løs påstand fordi du ikke gikk til sengs med henne, og hun var tydelig skuffet. Du får ringe henne og kanskje gjøre det godt igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 time siden):

Huff! Jeg måtte le av dette innlegget, men vær sikker på at jeg forstår sorgen bak det. Problemet er at før i tiden tenke man "No mean yes", men slik er det ikke i dag. Denne damen ble sikkert såret for at du ikke gjorde tilnærmelser, men du gjorde ikke noe feil. Du respekterte henne og hennes ønske. A true gentleman. Det du ble offer for er et kvinnfolk som ikke er klar for de endringene hennes kjønn selv har jobbet for å fremme gjennom #metoo osv. For hva er alternativet? At du gjør tilnærmelser og blir så anmeldt for voldtekt? Tror det er bedre at hun sprer slike rykter enn at hun anmelder deg. Men det du bør trekke som lærdom av denne saken er at kommunikjasjon er viktig. Det er en ting hva som blir sagt, men en annen hva som ligger i underteksten. Nettopp underteksten er basert på tolkninger og man kan tolke feil. Dessuten skal du være glad for at en manipulerende person er ute av livet ditt (antar at du ikke har mer kontakt med henne). Du gjorde rett i å ta ting konkret med tanke på det hun sa til deg i starten all den tid dere ikke har kjent hverandre så lenge. I tolkningene kan en tolke så feil at det faktisk blir grenseoverskridende og en politianmeldelse som resultat. Da nytter det ikke å si til politiet at du tok hintene hennes om sex. Damen derimot virker som en dust og ville du ha vært sammen med en slik person?

Jeg tenkte det samme som deg, men vil legge til litt: Hun er neppe et unikt tilfelle. Mange damer er sånn at de vil ha "bad boys" som bryter eller bøyer noen regler, tar seg litt for mye til rette osv. Det er det de er vant til og føler seg tiltrukket av. Til og med trygghet i at det er sånn verdensbildet deres fungerer. Så kommer du og spiller etter skikkelige spilleregler, utenfor hennes spillebrett og da blir hun usikker på hva du er for slags raring. Problemet er helt og holdent på hennes side. Dette er dypt innlærte adferdsmønstre som ikke er lette å endre på.

Jeg tror også at løsningen er kommunikasjon. TS bør ta seg en god prat om hvordan spillereglene fungerer etter metoo og spørre om hun kan prøve de nye spillereglene med tydelige intensjoner og muntlig samtykke før det skjer noe videre. Dette er nok utrolig vanskelig for noen som har dypt innlært andre old style spilleregler, så det er noe man i så fall må minne på ofte og jobbe med for å komme på bølgelengde på veien mot sengekos. Alternativet er at dere innser at spillereglene deres er inkompatible.

Endret av Simen1
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (4 minutter siden):

Jeg tenkte det samme som deg, men vil legge til litt: Hun er neppe et unikt tilfelle. Mange damer er sånn at de vil ha "bad boys" som bryter eller bøyer noen regler, tar seg litt for mye til rette osv. Det er det de er vant til og føler seg tiltrukket av. Til og med trygghet i at det er sånn verdensbildet deres fungerer. Så kommer du og spiller etter skikkelige spilleregler og da blir hun usikker på hva du er for slags raring. Problemet er helt og holdent på hennes side. Dette er dypt innlærte adferdsmønstre som ikke er lette å endre på.

Jeg tror også at løsningen er kommunikasjon. TS bør ta seg en god prat om hvordan spillereglene fungerer etter metoo og spørre om hun kan prøve de nye spillereglene med tydelige intensjoner og muntlig samtykke før det skjer noe videre. Dette er nok utrolig vanskelig for noen som har dypt innlært andre old style spilleregler, så det er noe man i så fall må minne på ofte og jobbe med for å komme på bølgelengde på veien mot sengekos.

Ha-ha, nå flirer jeg godt her. Men du har faktisk helt rett!
Det er nye kjøreregler for begge parter - litt forvirrende til tider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Damer er ulogiske og tolker alt av signaler hvor vi mannfolk ikke har nok antenner til  plukke opp. Damer er følelser, mannfolk er logikk. Uansett, de damer som overdramatiserer ting er generelt sett litt dumme, spørs om du vil ha slikt i ditt liv.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, fwj__ said:

Damer er ulogiske og tolker alt av signaler hvor vi mannfolk ikke har nok antenner til  plukke opp. Damer er følelser, mannfolk er logikk. Uansett, de damer som overdramatiserer ting er generelt sett litt dumme, spørs om du vil ha slikt i ditt liv.

Sorry, men dette er bare ren bullshit.

Menn er uten tvil følelsesmennesker og antageligvis vesentlig mer enn kvinner. Menn føler på så mye følelser at de slår damer og barn til blods, og dreper sine partnere i følelsesmessige utbrudd i mye større grad enn kvinner. Menn tar selvmord pga følelsene sine mye mer enn kvinner. Menn takler skilsmisser mye dårligere enn kvinner, og bruker lengre tid på å komme seg tilbake til en følelsesmessig normaltilstand. Menn føler så mye at hvis de får et minimum av oppmerksomhet fra ei dame så kan de bli helt opphengt i henne og tro at hun er interessert, uten noen som helst logisk tankerekke. Menn føler så mye at den eneste måte de takler det er alkohol. Menn sloss hele tida utenfor burger king fordi de ikke takler følelsen av at noe ære har blitt tapt.

Jeg pleier å si at damer tenker på kjærlighet hele tida, vi menn bare føler det.

Endret av shockorshot
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 time siden):

Jeg tenkte det samme som deg, men vil legge til litt: Hun er neppe et unikt tilfelle. Mange damer er sånn at de vil ha "bad boys" som bryter eller bøyer noen regler, tar seg litt for mye til rette osv. Det er det de er vant til og føler seg tiltrukket av. Til og med trygghet i at det er sånn verdensbildet deres fungerer. Så kommer du og spiller etter skikkelige spilleregler, utenfor hennes spillebrett og da blir hun usikker på hva du er for slags raring. Problemet er helt og holdent på hennes side. Dette er dypt innlærte adferdsmønstre som ikke er lette å endre på.

Jeg tror også at løsningen er kommunikasjon. TS bør ta seg en god prat om hvordan spillereglene fungerer etter metoo og spørre om hun kan prøve de nye spillereglene med tydelige intensjoner og muntlig samtykke før det skjer noe videre. Dette er nok utrolig vanskelig for noen som har dypt innlært andre old style spilleregler, så det er noe man i så fall må minne på ofte og jobbe med for å komme på bølgelengde på veien mot sengekos. Alternativet er at dere innser at spillereglene deres er inkompatible.

Synes du fremhever det ganske godt 👍

Lenke til kommentar
fwj__ skrev (1 time siden):

Damer er ulogiske og tolker alt av signaler hvor vi mannfolk ikke har nok antenner til  plukke opp. Damer er følelser, mannfolk er logikk.

En sannhet med visse modifikasjoner. Kvinner er generelt bedre til å håndtere og bevisstgjøre sine følelser mens menn hyppigere undertrykker og fortrenger følelser for å fremstå som sterke, det betyr ikke at vi er roboter. Det er jo gutta som oftere begår selvmord eller eksploderer i fylla for eksempel. Om det er naturlig eller kulturelt vet jeg ikke. Dessverre er det noen kvinner som utnytter mer sårbare menn og leker med dem for egen vinning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 02230...279

Du får se om du finner noen andre du finner tonen med og danse tett så hun kjenner du er interessert - ikke akkurat i skikk&bruk men det kan funke 🙂  

Anonymous poster hash: 02230...279

Lenke til kommentar

Det var vel enklere for hennes selvfølelse å si at du nok er homofil enn å føle på (bli 'ertet' av venninnene for) at hun ikke var attraktiv nok til at du prøvde deg selv om det var avtalen mellom dere 🤫

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette var jaggu damen det ikke var noe vits i å tekke gitt. Siden du respekterte hennes grenser ble du altså stappet i kategorien homofil? 😂

Hadde du trådd over grensene hennes hadde hun jo selvsagt kastet seg over tlf; 112

 

Gjør som jeg pleide før i tiden. Grine til meg mus.. Da fikk jeg både mus og omsorg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...