Gå til innhold

All streaming bortsett fra F1TV funker bra

Anbefalte innlegg

Beklager så mye hvis jeg har lagt dette innlegget feil plass.

Alt av streaming går helt fint bortsett fra når jeg bortsett fra når jeg bruker F1TV da stopper sendingen stadig opp og laster i 2-7sekunder. Siden jeg ikke har problemer med noen av de andre tjenestene jeg bruker så tror jeg at nettlinja skal være ok men jeg tror heller ikke at det har noe med formatet eller sendingen til F1TV.

Noen som har erfaring med F1TV eller har en forklaring og om det er noe måte fikse problemet på. Det er akkurat det samme om jeg bruker PC eller ser det via app på TV'en

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
RuneTh666 skrev (På 30.6.2024 den 14.54):

Siden jeg ikke har problemer med noen av de andre tjenestene jeg bruker så tror jeg at nettlinja skal være ok

Selv om forbindelsen mellom deg og din internettleverandør er ok, så er det ikke sikkert at forbindelsen mellom internettleverandøren og kilden er ok.

Kan du tallfeste hvor ofte det stopper opp for å laste?

Er det noen mulighet for å velge kvalitet i f1tv streamen?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
mobile999 skrev (På 4.7.2024 den 12:26 PM):

Selv om forbindelsen mellom deg og din internettleverandør er ok, så er det ikke sikkert at forbindelsen mellom internettleverandøren og kilden er ok.

Kan du tallfeste hvor ofte det stopper opp for å laste?

Er det noen mulighet for å velge kvalitet i f1tv streamen?

Beklager så mye for sent svar.
Hvis jeg ser live er det gjerne stopp hvert minutt med lasting i 5-10sek. Ser jeg i opptak så kan det gå bra hele løpet.
Tror ikke jeg kan endre kvaliteten, har iallefall ikke funnet noe.

Tok en speedtest nå og har 39,2mbps ned og 22,8 opp så det burde være good. Forsøkt TV, telefon, nettbrett og pc men ingen av delene funker noe bedre enn annet

Lenke til kommentar

Kjør en god gammeldags traceroute.

A traceroute provides a map of how data on the internet travels from its source to its destination. When you connect with a website, the data you get must travel across multiple devices and networks along the way, particularly routers.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (4 minutter siden):

Skal ikke prøve å skryte på meg at jeg forsto så mye 😂
Funnet hvor jeg endrer kvaliteten så prøver meg med noe annet enn AUTO

Lenke til kommentar
2 hours ago, BadCat said:

Det man da trenger å kjøre en traceroute mot, vil være CDN-et - altså serverne som har selve videofilene. Nødvendigvis sier ikke dette så mye.

Tar man streaming med tjenester som Netflix, HBO, Youtube m.fl. benytter de eller har egne CDN-er en haug forskjellige plasser. Her kan det være at F1TV ikke har et CDN som er så nært Norge, eller at man har en internettleverandør med en dårlig peeringavtale som kan gjøre det dårligere hos enkelte leverandører enn hos andre. 

Potensielt kan vil jo ellers her bruk av VPN eller andre DNS-er potensielt kunne påvirke hvilket CDN som benyttes. 

Endret av NULL
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RuneTh666 skrev (1 time siden):

Fungerte en god stund men nå har det vært en del lasting igjen.

Kjørte 960x540 (1800kbps) men er nå nede på 640x360 (1024).

Ja, det bør du være skuffet over.

De enhetene du bruker er koblet til internett via wi-fi? Kan du evt. beskrive utstyret som gir wi-fi?

• Liker 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (11 minutter siden):

Ja, det bør du være skuffet over.

De enhetene du bruker er koblet til internett via wi-fi? Kan du evt. beskrive utstyret som gir wi-fi?

Trådløst ja, standard Altiboks router. Lurte på om jeg skulle teste med å koble meg til med kabel bare for moro skyld og ha gjort det men det får bli ved neste løp 23-25august siden det aldri er problemer andre steder 

Lenke til kommentar
RuneTh666 skrev (4 minutter siden):

Lurte på om jeg skulle teste med å koble meg til med kabel bare for moro skyld

Bra, jeg skulle forslå dette.

Du bør også teste om problemet også omfatter support races. Sjekk derfor live sendingen fra f.eks. F2/F3 practice/qualifying, evt. Porsche Supercup.

Btw. Altibox med 40Mbit/s? Det høres litt lite ut?

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (2 minutter siden):

Bra, jeg skulle forslå dette.

Du bør også teste om problemet også omfatter support races. Sjekk derfor live sendingen fra f.eks. F2/F3 practice/qualifying, evt. Porsche Supercup.

Btw. Altibox med 40Mbit/s? Det høres litt lite ut?

Ser jeg glemte å legge med link til hjemmesentral i sted.
https://www.altibox.no/privat/kundeservice/hjelp-til-internett/hjemmesentral/fmg/

Samme på F2/ F3/ PSC og Damene (husker ikke hva serien der heter) 🙂

Lenke til kommentar

Jeg snakket med support under PSC og han jeg snakket med syntes det var rart at jeg slet sånn med tanke på specs på pc. Iallefall når det også var samme problem på TV, nettbrett og telefon

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Komplett ubrukelig skrev (På 28.7.2024 den 11:49 PM):

Tipper det løser seg med kabel 

Da er sommerferien i F1 over. Selv om bare første delen av kvalifisering er ferdig så er kvaliteten fantastisk mye bedre med kabel. Nå kjører jeg høyeste oppløsning (1920×1080) og overhodet ingen problemer. Den store testen kommer i morgen når løpet går men jeg har troen

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...