Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Etter all debatten om markedsverdi, hvordan klarer egentlig kvinner å date menn lenger?


Gjest ee2cf...52e

Anbefalte innlegg

Gjest ee2cf...52e

Hva tenker egentlig andre menn om dette? 

Jeg følger litt med i sosiale medier og dette er ofte et tema der. Da blant faktisk veldig unge mennesker. Unge kvinner som ikke vil være sammen med menn lenger og heller ligge rundt og kose seg i stedet for å forplikte seg til noen som slutter å elske de når de har blitt for gamle osv. 

Helt ærlig forstår jeg ikke at kvinner dater menn i det hele tatt. Jeg merker at dette har gått sterkt utover min evne til å faktisk få følelser for det motsatte kjønn. Jeg merker også at jeg ikke bryr meg om komplimenter eller "forespørsler" fra menn. For ikke så lenge siden ble jeg kjent med en mann som viste tydelig interesse. Naive meg ville tenkt at han var interessert i et forhold, men nå som jeg har lært skjønner jeg at han bare vil ha sex, han bare vet hvordan han skal snakke med kvinner for å få det som han vil. Nå har ikke denne mannen hell med det motsatte kjønn, får ikke matcher på tinder osv. Så jeg vet at det også er en av grunnene, han tror at han kan få noe hos meg som er helt gjennomsnittlig og pusher 30 år. Men da må han tro om igjen, jeg driver ikke med veldedighet. Er ingenting galt med han, jeg blir bare ikke seksuelt tiltrukket eller får følelser når jeg vet at jeg bare er en seksuell kilde for han og ingenting mer. 

Alt i alt skjønner jeg ikke hvorfor folk dater eller blir kjærester i det hele tatt lenger. Jeg trodde virkelig ikke at folk kunne være så kyniske og overfladiske, men så har jeg blitt kynisk selv og romantiske følelser for menn er virkelig HELT borte. 

Hvordan ser samfunnet ut om noen år? Mange enslige, seksuelt frustrerte menn som i 40-årene fortsatt er bitre fordi unge jenter ikke vil ha de, og voksne kvinner som er lykkelige med barn og katter? Jeg er egentlig litt sjokkert over alt jeg har lært men samtidig ikke overrasket. Jeg er singel fordi jeg har håpet på at den rette skulle dukke opp, trodde på ekte kjærlighet, vært selektiv. Det finnes jo ikke? Folk har sex uten følelser, det å ha sex er ikke en intim handling, men noe man har med hvem som helst? 

På en annen side er jeg glad for at jeg har innsett dette. Var litt surt i begynnelsen, men går seg til nå, det jeg som sagt ikke forstår er hvorfor i huleste kvinner blir sammen med menn. Menn har alt å tjene på det, kvinner ingenting? 

Anonymous poster hash: ee2cf...52e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest d519e...830

Hvorfor tror du menn bare vil ha yngre kvinner? Det er plenty av oss menn som vet vi må forholde oss til samme aldersgruppe som oss selv.

Anonymous poster hash: d519e...830

Lenke til kommentar
Gjest ee2cf...52e
Gjest d519e...830 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tror du menn bare vil ha yngre kvinner? Det er plenty av oss menn som vet vi må forholde oss til samme aldersgruppe som oss selv.

Anonymous poster hash: d519e...830

Det er jo det alle psykologene sier, psykologstudentene, alle mennene. Ja, du må fordi du ikke har noe valg. Hadde du hatt et valg, hadde du ikke gjort det, ikke sant? 

Det som er så rart er at vi kvinner har alltid et valg. Mange av oss velger singellivet. Det er en signifikant forskjell mellom kjønnene her, og det kunne vært interessant å vite hvorfor. Jeg vil heller være enslig og dø alene, eventuelt under omsorg fra helsepersonell, enn å være gift, da ekteskap er ingen trygghet. 

Anonymous poster hash: ee2cf...52e

Lenke til kommentar
Gjest ee2cf...52e skrev (16 minutter siden):

Hva tenker egentlig andre menn om dette? 

Jeg følger litt med i sosiale medier og dette er ofte et tema der. Da blant faktisk veldig unge mennesker. Unge kvinner som ikke vil være sammen med menn lenger og heller ligge rundt og kose seg i stedet for å forplikte seg til noen som slutter å elske de når de har blitt for gamle osv. 

Helt ærlig forstår jeg ikke at kvinner dater menn i det hele tatt. Jeg merker at dette har gått sterkt utover min evne til å faktisk få følelser for det motsatte kjønn. Jeg merker også at jeg ikke bryr meg om komplimenter eller "forespørsler" fra menn. For ikke så lenge siden ble jeg kjent med en mann som viste tydelig interesse. Naive meg ville tenkt at han var interessert i et forhold, men nå som jeg har lært skjønner jeg at han bare vil ha sex, han bare vet hvordan han skal snakke med kvinner for å få det som han vil. Nå har ikke denne mannen hell med det motsatte kjønn, får ikke matcher på tinder osv. Så jeg vet at det også er en av grunnene, han tror at han kan få noe hos meg som er helt gjennomsnittlig og pusher 30 år. Men da må han tro om igjen, jeg driver ikke med veldedighet. Er ingenting galt med han, jeg blir bare ikke seksuelt tiltrukket eller får følelser når jeg vet at jeg bare er en seksuell kilde for han og ingenting mer. 

Alt i alt skjønner jeg ikke hvorfor folk dater eller blir kjærester i det hele tatt lenger. Jeg trodde virkelig ikke at folk kunne være så kyniske og overfladiske, men så har jeg blitt kynisk selv og romantiske følelser for menn er virkelig HELT borte. 

Hvordan ser samfunnet ut om noen år? Mange enslige, seksuelt frustrerte menn som i 40-årene fortsatt er bitre fordi unge jenter ikke vil ha de, og voksne kvinner som er lykkelige med barn og katter? Jeg er egentlig litt sjokkert over alt jeg har lært men samtidig ikke overrasket. Jeg er singel fordi jeg har håpet på at den rette skulle dukke opp, trodde på ekte kjærlighet, vært selektiv. Det finnes jo ikke? Folk har sex uten følelser, det å ha sex er ikke en intim handling, men noe man har med hvem som helst? 

På en annen side er jeg glad for at jeg har innsett dette. Var litt surt i begynnelsen, men går seg til nå, det jeg som sagt ikke forstår er hvorfor i huleste kvinner blir sammen med menn. Menn har alt å tjene på det, kvinner ingenting? 

Anonymous poster hash: ee2cf...52e

Utrolig ensporet kommentar!

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest d519e...830
9 minutes ago, Guest ee2cf...52e said:

Det er jo det alle psykologene sier, psykologstudentene, alle mennene. Ja, du må fordi du ikke har noe valg. Hadde du hatt et valg, hadde du ikke gjort det, ikke sant?

Vel, se på rike nok kvinner, så velger de yngre menn. Så det er overhodet ikke kjønnsbasert. Det går altså mer på formue...

Nei, jeg hadde ikke valgt yngre kvinner om jeg kunne. Jeg velger heller ei som er noen år eldre enn meg, enn 10-12 år yngre, dersom den eldre er drømmepartneren for meg.

Anonymous poster hash: d519e...830

Lenke til kommentar
Gjest b97ea...b20

Noen observasjoner:

Normale menn sliter med sex.
Normale menn sliter med å få fast forhold.

Normale kvinner får sex med over snittet menn.
Normale kvinner sliter med fast forhold hos over snittet menn.
Normale kvinner er ikke interessert i forhold til normale menn.

Over snittet menn har gjerne sex med normale kvinner.
Over snittet menn er ikke interessert i forhold med normale kvinner.


Min enkle påstand er at vanlige kvinner er vant til å få interesse fra en gruppe menn (over snittet), men disse er kun ute etter sex fra disse kvinnene. Og for disse over snittet mennene er ikke disse kvinnene konemateriale.

Så ironien er komplett.

Normale menn er interesserte i normale kvinner.
Normale kvinner er interessert i over snittet menn.
Over snittet menn er interessert i over snittet kvinner.

Samfunnet blir trist, bittert og tragisk. Menn føler seg ikke verdsatt, og kvinner tror de fortjener bedre.

Anonymous poster hash: b97ea...b20

Lenke til kommentar
Gjest fbf64...249

Er kvinne,  kjenner ikke igjen dette. Hverken hos meg selv eller de rundt meg. 

Hvorfor date og bli kjæreste? For å finne en partner, en man ønsker å dele livet med som man ikke ønsker å miste, få barn med, gjøre ting med etc etc. 

Nei, alle menn er ikke slik du beskriver dem. Mange menn, i likhet med kvinner, ønsker en livspartner å dele livet med til de dør. 

Anonymous poster hash: fbf64...249

Lenke til kommentar

Hva får kvinner til å syte så mye i offentlige forum? Det blir bare mer og mer av dette. Det er aldri et problem som skal løses, bare uendelig syting.  Det er så åpenbart at disse negative postene er helt på jordet. Folk blir kjærester og får barn hver dag. Så hva er egentlig poenget? Oppmerksomhet? 

Endret av Sjørøver
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest ba302...60b

Det mest usexy jeg vet om er kvinner som tror de er så attraktive at alle
vil ha henne. Dette er utrolig usexy, selvsentrert og en total mangel på respekt for andres autonomi.
Jeg er mann, og der er kvinnelige bekjente som jeg bare vil være venn med.
Der er også kvinner jeg selv har avvist. Da da er det feil det du sier at menn bare vil ha forhold/sex.
Jeg har levd lykkelig og funksjonelt i 30 år uten intimitet og romanse, hva skader noen år til?

En annen ting er at tråden din virker ganske selvmotsigende.
Du sier du er lykkelig, men det virker ikke slik da du selv innser du er gradvis blitt en robot: aromantisk og kynisk.
Ironisk nokk gjør dette deg (enda mer) uattraktiv. Vi mennesker kan "snappe opp" auraen 
til andre. Jo mer negativ en person er, jo mindre attraktiv blir dem.

Anonymous poster hash: ba302...60b

Lenke til kommentar
On 30.6.2024 at 1:51 PM, Guest ee2cf...52e said:

Hva tenker egentlig andre menn om dette? 

Jeg følger litt med i sosiale medier og dette er ofte et tema der. Da blant faktisk veldig unge mennesker. Unge kvinner som ikke vil være sammen med menn lenger og heller ligge rundt og kose seg i stedet for å forplikte seg til noen som slutter å elske de når de har blitt for gamle osv. 

Helt ærlig forstår jeg ikke at kvinner dater menn i det hele tatt. Jeg merker at dette har gått sterkt utover min evne til å faktisk få følelser for det motsatte kjønn. Jeg merker også at jeg ikke bryr meg om komplimenter eller "forespørsler" fra menn. For ikke så lenge siden ble jeg kjent med en mann som viste tydelig interesse. Naive meg ville tenkt at han var interessert i et forhold, men nå som jeg har lært skjønner jeg at han bare vil ha sex, han bare vet hvordan han skal snakke med kvinner for å få det som han vil. Nå har ikke denne mannen hell med det motsatte kjønn, får ikke matcher på tinder osv. Så jeg vet at det også er en av grunnene, han tror at han kan få noe hos meg som er helt gjennomsnittlig og pusher 30 år. Men da må han tro om igjen, jeg driver ikke med veldedighet. Er ingenting galt med han, jeg blir bare ikke seksuelt tiltrukket eller får følelser når jeg vet at jeg bare er en seksuell kilde for han og ingenting mer. 

Alt i alt skjønner jeg ikke hvorfor folk dater eller blir kjærester i det hele tatt lenger. Jeg trodde virkelig ikke at folk kunne være så kyniske og overfladiske, men så har jeg blitt kynisk selv og romantiske følelser for menn er virkelig HELT borte. 

Hvordan ser samfunnet ut om noen år? Mange enslige, seksuelt frustrerte menn som i 40-årene fortsatt er bitre fordi unge jenter ikke vil ha de, og voksne kvinner som er lykkelige med barn og katter? Jeg er egentlig litt sjokkert over alt jeg har lært men samtidig ikke overrasket. Jeg er singel fordi jeg har håpet på at den rette skulle dukke opp, trodde på ekte kjærlighet, vært selektiv. Det finnes jo ikke? Folk har sex uten følelser, det å ha sex er ikke en intim handling, men noe man har med hvem som helst? 

På en annen side er jeg glad for at jeg har innsett dette. Var litt surt i begynnelsen, men går seg til nå, det jeg som sagt ikke forstår er hvorfor i huleste kvinner blir sammen med menn. Menn har alt å tjene på det, kvinner ingenting? 

Anonymous poster hash: ee2cf...52e



Her var det mye bitterhet å spore. Men du er nok inne på noe når du sier at du selv har blitt veldig kynisk. Vi mennesker har en voldsom tendens til å projisere våre egne følelser på andre. Jeg synes du burde reflektere en del over det, og tenke over hvorvidt du ikke krisemaksimerer vel mye her.

Foruten Leonardo DiCaprio, som åpenbart har et psykisk helseproblem, så er det vel ingen normale mennesker som går ifra et forhold bare fordi partneren er blitt et år eldre, all den tid romtiden faktisk er relativ, og man eldes i samme tempo. At folk går ifra hverandre *med* tiden generelt er dog en helt annen greie.

Hva er det du mener menn har å "tjene" på forhold, egentlig? Sex? Som er gratis? Kvinner er jo ikke prostituerte. Kvinner liker også sex, har jeg hørt ;)

Selv om feminismen har kommet langt i å surrogatisere staten så er det jo fremdeles kvinner som har mest å tjene på faste forhold.

Lenke til kommentar
On 30.6.2024 at 1:59 PM, Guest ee2cf...52e said:

Det som er så rart er at vi kvinner har alltid et valg. Mange av oss velger singellivet. Det er en signifikant forskjell mellom kjønnene her, og det kunne vært interessant å vite hvorfor. Jeg vil heller være enslig og dø alene, eventuelt under omsorg fra helsepersonell, enn å være gift, da ekteskap er ingen trygghet.


Det er nå suverent mange fler menn enn kvinner som bor alene og ikke får barn.

Synes du har et temmelig myopisk syn på dette som er farget av egne følelser.

Det er milliarder av menn i verden. Hvis du tror at "alle menn er sånn og sånn" så må du gå en runde med deg selv.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 30.6.2024 at 1:51 PM, Guest ee2cf...52e said:

han tror at han kan få noe hos meg som er helt gjennomsnittlig og pusher 30 år. Men da må han tro om igjen, jeg driver ikke med veldedighet. Er ingenting galt med han, jeg blir bare ikke seksuelt tiltrukket eller får følelser når jeg vet at jeg bare er en seksuell kilde for han og ingenting mer

Men hvordan klarer kvinner da å bli seksuelt tiltrukket av menn på tinderdates for å få utløp for sin seksualitet? Viss det er slik at du er bortskjemt på tinderkonger, og ikke klarer bli tiltrukket av en vanlig mann, så skjønner eg godt at menn velger bort norske "kravstore" kvinner. 

Og eg tror ikke menn vil sitte der i 40årene ensom og alene med mindre de har en personlighet som tilsier at de knapt tør å gå ut døren pga. sosialangst. Tindergenerasjonen av yngre menn som blir 40, kommer garantert til å finne tonen med andre kvinner fra andre land, kanskje de mange ukrainere som har kommet hit, hvem vet. Men norske menn sin "verdi" på det globale marked er veldig høy. 

Og menn taper ofte mye også ved å inngå et partnerskap. Har en kompis som er ensom av helt egen vilje. Han orker ikke alt dramet med å ha en dame, der alt må være sånn og sånn, lite til ingen gaming (som er et viktig utløp for konkuranse hos menn, bonding med kamerater osv), ellers er det meltdown. Personlig synes eg det er best å være gift med barn, som eg har, men eg har en kone som ikke er helt på bærtur dramaqueen og MÅ ha sofakos flere timer hver kveld uten å være selvstendig å klare dette selv. Eg har mine interresser, hun sine, og noen felles. 

Lenke til kommentar

Det er alltid et regnestykke hvor man ofrer litt frihet for andre fordeler, men som mann får man jo massevis av "cuddles" - som et minimum. Bare det er jo verdt innsatsen. Sex er fint krydder, men det er ikke limet i et forhold. Forøvrig finnes det masse kvinner som trenger alenetid, så det er ikke noe problem å ha tilsvarende behov selv.

Å få med damen på en mils joggetur, plukke blåbær i skauen på høsten eller gleden av å lage en god middag til hverandre er andre eksempler på fordeler menn får i forhold. Selvsagt avhengig av at en har slike interesser, da.

(og dette er like sant om en går motsatt vei, og bytter om på kjønnene)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (37 minutter siden):

Det er alltid et regnestykke hvor man ofrer litt frihet for andre fordeler, men som mann får man jo massevis av "cuddles" - som et minimum. Bare det er jo verdt innsatsen. Sex er fint krydder, men det er ikke limet i et forhold. Forøvrig finnes det masse kvinner som trenger alenetid, så det er ikke noe problem å ha tilsvarende behov selv.

Å få med damen på en mils joggetur, plukke blåbær i skauen på høsten eller gleden av å lage en god middag til hverandre er andre eksempler på fordeler menn får i forhold. Selvsagt avhengig av at en har slike interesser, da.

(og dette er like sant om en går motsatt vei, og bytter om på kjønnene)

Det kan hende at for noen menn og kvinner, så er ulempene med et forhold av større vekt enn positivene

Lenke til kommentar
Martelè skrev (1 time siden):

Det kan hende at for noen menn og kvinner, så er ulempene med et forhold av større vekt enn positivene

Det varierer jo også ut fra hvem man vil inn i et forhold med. Og debatten som går nå om barnløse menn o.l. omhandler jo at kvinner føler ulempene med å inngå forhold med menn som ikke passer tilstrekkelig godt inn i deres verden ikke veier opp for fordelene. Som et apropos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...