Redeemer Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Hei dere der ute. Jeg har et Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire . Og det virker som når jeg skal dra ned "leveren" sitter den hardt fast. Cpuen er plasert o.l. Men den er forholdsvis hard. Jeg satt inn min xp 2500 etter det er det ikke liv i den lenger, den røde lampa på hket lyser også! Hva skjer? Brente hket cpuen ? eller er det bare cpuen som er gåen? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Hvordan oppstå problemet? Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 tja. den bare lyste rødt da jeg koblet på alt riktig osv :/ en liten lampe nede i hjørnet. Men siden den cpuen ikke virker etter at deh var vært inne på det hket, så antar jeg at det er grunnen. Eller kan det være kjøle pastaen? Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Det første som slår meg er at du har satt cpu feil vei...Hvis ikke, er det flere alternativer. Er RAM OK? Strømforsyning tilkoblet riktig? Hvis Abit er som Epox, skal begge strømforsyningskablene fra PSU tilsluttes kortet. Det er iallefall sannsynligvis et hardware problem. Hvis ingenting nytter, plukk hele stasen fra hverandre, reset CMOS, og begynn pånytt. Hvilken RAM har du? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Hadde samme problemet senest tirsdag, da satte jeg inn en Duron 1400. Lyste kun rødt, når jeg boota så blinka det i den grønne LED'en før den slukte igjen og systemet døde. Etter å ha satt i min XP2200+ og surfa litt fant jeg ut at biosen på hovedkortet var for gammel og at den ikke støttet Duron med 266MHz FSB. Men tilbake på sporet; har du prøvd å koble fra alle enheter? Sjekka at du ikke har grisa kjølepasta noen plasser (kjølepasta skal ikke lede strøm, men i enkelte tilfeller gjør den det likevel)? Prøvd å reset'e cmos'en? Sjekka alle jumpere? Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 jeg har prøvd og sette den flere veier men er ikke mulig.. Rammen funker fint på denne maskinen så tror ikke det er problemet. Og lampa slår seg på selv uten ram! Virker som det har gått strøm i hket eller om det kanskje er defekt fra før?` Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Du har ikke vært uheldig å bøye pinner på CPU? I såfall må de rettes forsiktig opp med en pinsett............... Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Det første som slår meg er at du har satt cpu feil vei... Det er ikke fysisk mulig, pga utformingen på pinnene til cpu'en. Da må noen pinner være knekt av... Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) jeg har prøvd og sette den flere veier men er ikke mulig.. Rammen funker fint på denne maskinen så tror ikke det er problemet. Og lampa slår seg på selv uten ram! Virker som det har gått strøm i hket eller om det kanskje er defekt fra før?` "Lampa" på hovedkortet SKAL lyse, den indikerer bare at hovedkortet har standby-spenning. Edit: Den røde dioden lyser når hovedkortet har standby-spenning, men når du booter skal det lyse grønt til venstre for den røde. Skjer ikke dette så er det noe galt. Endret 15. januar 2004 av Tacritan Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Skjekk at CUPen står helt nedi..det er en temp sensor mitt under den på HKet,og vist den er bøyd for mye opp så må du presse CPUen ned hardt med fingen når du tar ned spaken..Ikke bøy sensoren ned,den skal ha konttakt med undersiden av CPUen..ta gjerne litt kjøle pasta på den og så den får bedre kontakt Endret 15. januar 2004 av taz Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 en rød lampe? men cpuen funker i allefall ikke på en annen maskin da. så.. tja. der den alltid har funket Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Da har du nok klart å grille cpu'en på enellerannen måte desverre. Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Sålenge han ikke har tatt en "swein" da... Er PSU iorden da? Er det noen livstegn i det hele tatt? Vifter som går e.l.? Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 regnet nesten med det! men skal jeg nå tørre og sette min xp 2200 inn ? og se om det funker. og ta alle forhandsregler? Eller skal jeg sende hket tilbake til leverandøren? Og få det bytter? Kjipt om jeg mister 2 cpuer og et hk! Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 inget liv overhodet Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Spar deg heller fortvilelsen og send inn CPU og HK så er du sikker, i TILFELLE noe skulle være galt. Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 da gjør man det og satser på at de ordner opp! Bare det at jeg brukte opp alle pengene mine på dette:/ men men man har foreldre og spørre Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg tenkte litt over det og fant ut hva jeg gjør. roer ned i dag, i morgen setter jeg meg ned. Tar og prøver alt om igjen. alle jumpere alt. Og sjekker om det kommer noe liv. Og fjærne all kjøle pasta med q-tips. Men takk til dere alle som ville hjelpe Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Du skal ikke betale noe annet enn kanskje porto hvis tingene er DOA (Dead on Arrival) , så det trenger du ikke bekymre deg over. Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Jeg regnet nesten med det.! Men den må jo nesten ha vært det. Jeg kan jo prøve min gammle amd athlon 850 mhz det skal man gjøre. Men ja jg sender den! Håper jeg finner frem kvitering fra cpuen, siden det er en stund siden jeg bestilte den nå! Endret 15. januar 2004 av Redeemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå