Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny skjerm


Stepbobby

Anbefalte innlegg

Hei

På utkikk etter skjerm, men har veldig lite peiling på skjerm generelt og hva jeg burde gå for.
Har nå en buet AOC 144" 32g1wg4, men merker jeg behøver noe med mye bedre bilde. Denne er helt vasket ut, noe som selvfølgelig er forventet da det er en veldig billig modell. Fra jeg kjøpte den har PC-vaner endret seg, og denne blir jeg for sliten i øynene av å se på hele dagen. Jeg er fornøyd med buen og størrelsen på skjermen, men jeg bruker PC minimum 10 timer om dagen så jeg må ha noe litt penere bilde å se på.

Bruksområder; 
For det meste på websider
Hobbyredigering
Jeg spiller kun dota2, kommer heller ikke til å spille noe annet så da behøver det ikke å være en typisk gamingskjerm.
Jobber en del med å gå gjennom masse bilder og album, så presise farger vil kanskje være ett pluss?

Ønsker;
Siden jeg er fornøyd med størrelsen jeg bruker nå så tenker jeg 32"-34" er greit å satse på
Minimum 144hz
Har aldri hatt 10bit color monitor så jeg har ikke sett hvor stor forskjell det gjør fra 8bit. Om dette er to forskjellige verdner så kunne jeg tenke meg å teste dette. Jeg er glad i farger, så jeg ønsker klare og fine farger.

Skjermen kommer til å være koblet til en RX 6700 XT

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...