importViking Skrevet 29. juni Del Skrevet 29. juni Vurdere å kjøpe en Hisun HS590 UTV. Er det noen som bruker denne på veien og ha en indikasjon av forbruk. Det er klart når du jobber eller kjøres terreng at forbruk går opp, men jeg vil vet på veien. Har sport Erling Sande og de svare: "vi vet at 550 motoren er noe av den mest gjerrige motoren i bransjen og har hatt lavest forbruk i tester mot konkurrenter tidligere." Rart at de vet at den har laveste forbruk men ikke vet for mye. Så jeg prøvt igjen. Og da var de mer presis😕 : "Jeg vil anta at en 590 UTV i snitt bruker ca. 1,5 - 2ltr på mila" Det høres ikke gjerrig ut. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. juni Del Skrevet 29. juni (endret) Aldri hørt om merket, men ser mange har det, og ser ut som at 1,2+ liter på mila er vanlig på UTV. Så et kjøretøy på 700 kg bruker mer drivstoff enn bilen min på 2200 kg. Endret 29. juni av Dubious Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 29. juni Del Skrevet 29. juni En slik en dunker på sånne kjøretøy er ikke laget for å være mest mulig drivstoff gjerrig. De er laget for å yte moment og effekt. Uten krav til avgasser og statslige kontroller gjør det enkelt for fabrikantene At sistemann som skrev her ble overrasket over at bilen på 2.2 tonn bruker mindre enn den utven forstår jeg godt, kan tyde på at personen ikke har vært igjen en moped tid med litt trimming og slikt. I min moped tid brukte min Suzuki ts 50 kubikker langt over en liter på milen Lenke til kommentar
importViking Skrevet 30. juni Forfatter Del Skrevet 30. juni Når jeg kjørte moped (cirka 50år siden) Kreidler Florett (selvfølgelig trimmet) var bensin så billig at jeg aldri har målet forbruk. Jeg forstå at forbruk kanskje ikke er det viktigste ved en UTV, men 29 hester er ikke mye effekt. Men 1,2 liter per mila er allerede bedre en 1,5-2,0 liter Håper fotstatt at noen bruker slik en Hisun til pendling e.l. og har erfaring med forbruk. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. juni Del Skrevet 30. juni (endret) Mye ligger nok i dekk på slike kjøretøy. Jeg halverte forbruket på en Mitsubishi Pajero Sport (3liters bensin V6 automat) jeg hadde, bare med å bytte fra skaudekk til gatedekk. Noenlunde samme omkrets på dekkene, skaudekkene var grove, gatedekkene som personbildekk. Endret 30. juni av Habla Møberg Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli Habla Møberg skrev (4 timer siden): Mye ligger nok i dekk på slike kjøretøy. Jeg halverte forbruket på en Mitsubishi Pajero Sport (3liters bensin V6 automat) jeg hadde, bare med å bytte fra skaudekk til gatedekk. Noenlunde samme omkrets på dekkene, skaudekkene var grove, gatedekkene som personbildekk. Jeg har ingen erfaring fra slike dekk, men jeg leser om det ganske ofte og de sier at "skaudekk" øker forbruket med ~0,2 liter. Kanskje du hadde ekstra grove dekk, så jeg skal ikke være bastant. Jeg håper ikke All Terrain dekk øker forbuket så mye over gatedekk, da jeg har planer om AT som helårsdekk, sånn at jeg bare trenger 1 sett dekk til bilen. Jeg er ikke avhengig av bilen om vinteren, så jeg kan la den stå på de glatteste dagene. Lenke til kommentar
importViking Skrevet 1. juli Forfatter Del Skrevet 1. juli Stemmer. Dekk har mye å si i forbruk. Jeg byttet sommerdekk til en SsangYong Rexton fra ubrukelig sommerdekk til A/T dekk. Husker ikke merke fra sommerdekk, men jeg har byttet til Falken Wildpeak A/T. LINK. Veldig fine dekk på gate og har nok grip å kjøre opp til huset min. Det er en bratt veg og av og til gjørmete i sommer halvåret (det verste i vår når snø smelter) og snø/is om vinteren. Har ikke målt forbruk med sommerdekk det var på Rexton, men forbruk av Falken var omtrent det samme med piggdekk. (Nokian Hakka). Har også kjørt noen vinteren på Falken. Samme som deg, har mullighet å la den stå når det er for glatt. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli Dubious skrev (3 timer siden): Jeg har ingen erfaring fra slike dekk, men jeg leser om det ganske ofte og de sier at "skaudekk" øker forbruket med ~0,2 liter. Kanskje du hadde ekstra grove dekk, så jeg skal ikke være bastant. Jeg håper ikke All Terrain dekk øker forbuket så mye over gatedekk, da jeg har planer om AT som helårsdekk, sånn at jeg bare trenger 1 sett dekk til bilen. Jeg er ikke avhengig av bilen om vinteren, så jeg kan la den stå på de glatteste dagene. Min erfaring er at det varierer voldsomt. De jeg hadde som var helt ekstrem på forbruk var ikke egnet til asfalt i det hele tatt, så nokså ekstreme. De fleste vil jo helst ha noe midt i mellom, som AT. Kommer nok også veldig an på dekktrykk 😊 Lenke til kommentar
minim Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli Habla Møberg skrev (7 timer siden): Mye ligger nok i dekk på slike kjøretøy. Jeg halverte forbruket på en Mitsubishi Pajero Sport (3liters bensin V6 automat) jeg hadde, bare med å bytte fra skaudekk til gatedekk. Noenlunde samme omkrets på dekkene, skaudekkene var grove, gatedekkene som personbildekk. Det er vanvittig ineffektiv overføring av krefter på disse også. Belter somregel og låste differ. 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 1. juli Del Skrevet 1. juli Egenvekt på 743kg er jo som en neve med motorsykler. 😳 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå