Gå til innhold

Influencer Bjørn Nylands husprosjekt


Nimrad

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor det hører hjemme, men etter månedsvis med bekymringer om hvor mye godeste Bjørn Nyland tjener så må han ty til YouTube for å låne penger..? Jeg liker fyren sånn egentlig, men har merket at dette har tæret på meg at han kjøper utenfor egen evne. Alt startet med at han skulle ha nytt hus. Så skulle han ha drømmehuset, som betyr ekstreme summer i oppgradering. Midt oppi det hele ble jeg ganske irritert på en post han la ut der ingen fikk kommentere om at han søkte heltids Au pair / barnepasser. Akkurat den var det som virkelig trigget meg. Og nå ber han YouTube om lån?

 

De som er usikre må sjekke:

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fulgt Bjørn Nyland i en årrekke. Situasjonen du linker til har løst seg om du ser oppdateringsvideoen.

Stussa også litt når jeg så videoen. Åpenbart bygd litt over evne når man ikke har råd til gardiner og lignende ting til huset. Om dama hans hadde fått seg en jobb kunne det sikkert hjulpet litt, men det har vi ingenting med. Håper uansett han klarer seg, og at løsningen han har ordnet ikke bare utsetter problemet og graver en større økonomisk grøft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Quakecry said:

Men er han eneste med inntekt? Kona må vel få noen form for støtte i alle fall etter så mange år her. 

Nei hun jobber ikke såvidt jeg vet og han tjener vel såpass at hun ikke har rett på penger fra nav men de får vel no barne stønad.

Nå har en kjøpt 30% av firmaet for det han trengte, vet ikke hvor lurt det er, personlig er at det andre ting jeg ville investert en mill i enn på tb.

Lenke til kommentar

Han spytter ut videoer over en lav sko for tiden. Personlig har jeg mistet litt av sansen for han. Mens andre øker nøyaktighet på testene og opprer upartiske, så har han fått tilbake referal poengene og er ikke upåvirket av dette.

Han burde vel gjort noen ninja kalkulasjoner på hus regnskapet i stedet for å be om hjelp på Youtube

Han kjører ikke lenger batteriene tomme og gjør noen kalkulasjoner som ofte ikke er 100%. "Kalibreringen" han gjør er å sjekke km telleren. Han sjekker ikke BC eller oppgir hvor mye bilen bruker av strøm fra ladestasjon. Hva BC mener er ikke jeg interessert i. Disse er forskjellige fra bil til bil og ofte stemmer ikke forbruk med batteriets netto kapasitet. Han drister seg til å bestemme bilens nettokapasitet basert på BC(Omtrent som å bestemme bensintankens størrelse basert på BC) Ingen gjør det

Rekkevidde testene er forkortet. Dette gjør at kjøling eller oppvarming av batteri får større innvirkning enn om man kjører batteriet fra 100-0. Da blir påvirkning mindre. (Naf gjør dette men de kompenserer ikke for høydemeter og det er like feil)

Har også en liten følelse av at tesla biler ofte blir testet ved svært gunstig temperatur uten at de skiller seg ut i regnearkene hans. Videre kunne han godt ha oppgitt mere data på 1000km challenge. Blant annet hvor mye el energi  han har tilført bilene fra ladestasjoner. 

Ser oftere på tyske kanaler som han her. Liker også kona hans. Hun har krystallklart for seg hva hun liker og ikke liker

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ikke relevant for denne tråden, men han tyskeren har for mye synsing og er for glad i VW til at jeg klarer ta det seriøst.

Syns 1000km testene til Bjørn er interessante.

Mens hans husprosjekt er helt på bærtur. Basseng kunne han bygget senere f.eks. og at kona ikke jobber og at han vurderte au pair gjør at jeg plassere ham i gruppen "elitister" som jeg absolutt ikke har sansen for. Au pair er kamuflert slavearbeid.

Den siste tiden har vel reflektert at han har lite penger, mye videoer, men lavere kvalitet, og mye kinabil "reklame".

Endret av OC-Freak
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg ser på oppfølgervideoen nå og det virker som en veldig bra løsning. En investor som kjøper seg inn i infuenser-selskapet med 30% eierskap og lover aktiv utvikling og forbedring av kanalen. Det trengs. Jeg tror det er mye å utvikle videre på. Han trenger et bedre studio enn bare sofaen i nyhuset og litt mer ordning på manus, litt vignett og sånt for å fiffe opp kanalen. Manus kan også hjelpe på flyten i måten han prater på og historien i hver episode. Jeg tror det er et stort forbedringspotensiale så dette kan bli langt mer profft og bra. Får han litt mercs og sponsorer på toppen av det så kan dette tas opp til et nytt nivå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (49 minutter siden):

og at kona ikke jobber og at han vurderte au pair gjør at jeg plassere ham i gruppen "elitister" som jeg absolutt ikke har sansen for. Au pair er kamuflert slavearbeid.

Ja, Au pair er litt voldsomt i kombinasjon med hjemmeværende / ikke arbeidende mor. Småbarnslivet er slitsomt. Sånn er det for andre også selv om de ikke har au pair og er i full jobb eller selvstendig næringsdrivende. Mange andre mødre sliter også med alt fra bekkenløsning til smerter etter fødselen/keisersnitt, depresjoner etc, men må komme seg opp om morgenen, levere i barnehage og komme seg på jobb. Det er bare å bite tenna sammen. Det blir gradvis lettere. Også ta en god pause i produksjonen. Man trenger ikke befolke verden bare fordi man kan. Det er viktigere å holde balansen med energi sånn at hvert barn får nok oppmerksomhet og støtte. Kvalitet over kvantitet. Jeg stusser også over den lite likestilte forsørgerrollen. Thai-damer har et verdisett som er litt annerledes enn vårt og det er en "kostnad" man må regne med om man finner seg ei derfra. Eventuelt prøve å fornorske og få henne ut i jobb.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det bærer preg av rett og slett å ha 0 økonomisk forståelse dette her. Måten en snakker om at en har råd til noe som en mangler over en million kroner på, at en har jobbet så hardt for noe så en fortjener det osv. osv. Har hørt de samme rasjonaliseringer fra folk som sliter med økonomien sin, "jeg fortjener det, jeg måtte ha det osv." Bjørn Nyland har vel og sponset familien til fruen i Thailand med hus og biler osv.  Så han har vært forsørger for både sin egen familie og familien til dama, samtidig som det kun er han som har inntekt i husstanden. Når en da gir seg ut på et prosjekt med hus til 14 millioner så skal en ha temmelig høy inntekt for å klare å holde hodet over vann. 

Håper dette kan være en vekker for han og at han får orden i sysakene. 

 

Salvesen. skrev (50 minutter siden):

Kan det ha noe med premiene fra Tesla, at han ikke fikk de til forventet tid? Han har vell noen biler som skal utleveres om jeg ikke tar feil?

Han har vel 2 Tesla Roadster som Tesla skylder han, men frykter nok han må vente lenge og vel på de bilene om han noengang får de. Uansett har han vel ikke råd til å betale skatten på de 😬

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

@Evil-Duck Tja, jeg har nå forståelse for at økonomien burde gått opp sånn som prosjektet så ut før bygging. Han hadde også en rimelig buffer for uforutsette ting. Det er forståelig at et år forsinket byggetid koster penger. Midlertidig bosted, byggelån etc etc. Jeg er ikke umiddelbart enig i at det var så slett økonomisk forståelse som du starter med, men joda i etterpåklokskapens lys så var nok bufferen litt liten. Uansett, jeg får bare avslutte med at jeg tror dette vil gjøre kanalen hans bedre så aldri så galt at det ikke er godt for noe. (Ref. innlegget om oppfølgervideoen).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (14 minutter siden):

Det bærer preg av rett og slett å ha 0 økonomisk forståelse dette her. Måten en snakker om at en har råd til noe som en mangler over en million kroner på, at en har jobbet så hardt for noe så en fortjener det osv. osv. Har hørt de samme rasjonaliseringer fra folk som sliter med økonomien sin, "jeg fortjener det, jeg måtte ha det osv." Bjørn Nyland har vel og sponset familien til fruen i Thailand med hus og biler osv.  Så han har vært forsørger for både sin egen familie og familien til dama, samtidig som det kun er han som har inntekt i husstanden. Når en da gir seg ut på et prosjekt med hus til 14 millioner så skal en ha temmelig høy inntekt for å klare å holde hodet over vann. 

Håper dette kan være en vekker for han og at han får orden i sysakene. 

Er det YOUTUBE han lever av?

https://no.youtubers.me/bjorn-nyland/youtube-estimert-inntjening

Det må jo ligge mye sponsorinntekter osv. Noen som aner hva han tjener?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (6 minutter siden):

@Evil-Duck Tja, jeg har nå forståelse for at økonomien burde gått opp sånn som prosjektet så ut før bygging. Han hadde også en rimelig buffer for uforutsette ting. Det er forståelig at et år forsinket byggetid koster penger. Midlertidig bosted, byggelån etc etc. Jeg er ikke umiddelbart enig i at det var så slett økonomisk forståelse som du starter med, men joda i etterpåklokskapens lys så var nok bufferen litt liten. Uansett, jeg får bare avslutte med at jeg tror dette vil gjøre kanalen hans bedre så aldri så galt at det ikke er godt for noe. (Ref. innlegget om oppfølgervideoen).

Når en sitter igjen med ett kjempedyrt lån til utbygger han ikke klarer å håndtere etter ett byggeprosjekt uten at en har trekt i nødbremsen underveis, bygget ett enormt badebaseng, oppvarmet garasje, lager/bod, bygd ut med altaner osv. Samtidig som en ikke får mer lån fra banken så bærer det faktisk preg av svært dårlig økonomisk forståelse og planlegging. En kan prøve å unnskylde det med forsinkelser og livet generelt, men det er jo klart at byggeprosjektet har fra første dag vært svært i grenseland med de inntektene og utgiftene han har hatt. 

Trestein skrev (3 minutter siden):

Er det YOUTUBE han lever av?

https://no.youtubers.me/bjorn-nyland/youtube-estimert-inntjening

Det må jo ligge mye sponsorinntekter osv. Noen som aner hva han tjener?

Han sier selv i videoen i åpningsinnlegget at hovedkildene hans for inntekt er youtube, selv om han har tatt noen sponsorer, nylig var det vel tibber som sponset han for å lage en video. Marcus bil som @Salvesen. nevner har jo og vært svært mye med på videoer, men er mer usikker på om de bare ordner biler for han å teste eller om det er sponsor inntekter og å hente. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Litt vanskelig å ha noen mening når man ikke vet inntekten. Men alt virker å være helt på håret når man må ty til drastiske grep fordi den siste millionen har fått litt høye renter. Har ellers tiltro til hans kalkyler om at det skal gå bra om han får den siste millionen under kontroll. 

Man kan ellers være litt bekymret for hva som skjer under andre uforutsette hendelser som sykdom, plutselige reisekostnader til feks. Thailand med mer. Men det kan hende dette er tatt høyde for og at huset er det som må gå først.

For det de betaler for fastfood i måneden så kunne man få kjøpt mye gardiner og andre nødvendigheter, men ser han gjør alt hva han kan for å få sponsorer til accessories til huset. Det begynte med bergvarme, solceller og har nå endt med solskjerming og luft-luft varmepumpe. Beleggningsstein med mer er vel også i kikkerten så - lykke til!

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...