Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Gassapparat bruker lang tid på å tenne


Anbefalte innlegg

Hei.

Har et gassapparat på hytta (vedlagt bilde), en primusovn, som bruker veldig lang tid på å tenne.

Gassflaska er helt ny og full, men når jeg åpner gassen og holder flammen inntil kan det ta opptil 10 minutter før det tenner.

Da brenner det først med veldig liten flamme (selv om den står på fullt), og brenner etter hvert på full, og da tenner samtlige andre gassbrennere og hvis jeg skrur de på.

Dette skjer hver gang jeg skal bruke den. 

 

Noen som har peiling på hva årsaken til dette kan være?

 

 

537_595815949.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er den? Hvis den begynner å bli noen år kan du med fordel bytte regulator samt slange da disse ikke varer evig. En gammel regulator kan gi problemer med trykk, tilførsel, men man bør også være obs på lekkasjer. Anbefalt intervall for bytte er gjerne 5 (10) år men avhengig av omgivelsene det oppbevares i (kulde/varme/fuktighet etc.) kan man måtte bytte tidligere.

Har du mulighet til å teste gassflasken mot noe annet, som en gassgrill, så du får eliminert den som mulig feilkilde?

 

Edit: sjekk også hva slags gasstrykk ovnen opererer på, spesielt hvis regulator byttes, for å sikre at du får korrekt type regulator.

Endret av NoBo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...