Gå til innhold

vannkjøling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du søker litt er jeg _ganske_ sikker på at du vil finne andre som har stillt det samme spørsmålet og fått evt svar.

Det kjøler bra, men er også en stillere løsning en luft kjøling.

Hvor mye mer man kan klokke vet jeg ikke..

Kjøp og prøv! :yes:

Lenke til kommentar

med vannkjøling vil tempen ligge på 30-40 grader avhengig av rom temperatur og installasjon. temperaturen vil også være ganske stabil i forhold til luftkjøling som også er bra for PC-en, men hovedgrunnen syntes jeg at man kan ha det tilnærmet støy fritt. overklokking avhenger av HW men litt til vil du helt sikkert få klokka.

Lenke til kommentar

hadde før en xp1700+ med en zalman cnps 5100 som jeg fikk ned i en 40-50 grader på stille hastighet. I tillegg til 2 kabinettvifter hadde jeg 3 vifter til for å få mye luftbevegelse inni.

Selv om ingen av viftene gikk for fullt og bråket var minimalt valgte jeg å hoppe over på vannkjøling.

Har bare en singel ardiator som med en papst 120mm vifte på 7 volt kjøler nå xp2500 og ati 9500@9700 skjermkort <og prosessor til en rundt 50 grader. (prosessor altså.. har ikke temp på skjermort.)

Denne 120mm viften går så sakte at jeg nesten kan se viftebladene når de spinner rundt. Bråket fra den er ubetydelig.

Konkl: Samme temperatur selv om jeg har gått opp 700mhz i ytelse og koblet på et skjermkort på samme vifte. Bråker mindre. Mer stabile temperaturer: Fra 47 på idle til 51 etter flere dager med D2ol. Har en 80mm vifte på 7 volt som blåser over chipsett og temperaturen ligger omtrent alltid rundt en 35 grader. omtrent en 10-13 grader over romtemp.

Har kunnet tatt bort 4 vifter.

Med en dul eller trippel radiator vil temperaturen bli noe bedre, men klarer meg fint med bare en enkel 120mm raddis. Har dessuten ikke plass til mere i kabinettet.

Blokkene jeg har er ikke kjent for de som yter best, men geniale festemetoder for slangene og grei tykkelse på de gjorde at jeg valgte innovatek deler. Med eheim 1046, radiator, cpu og skjermkort blokk sammen med 3 meter slange og ekstern vanntank kom dette på en ca 2700 kroner fra microplex.

verdt hver en krone! I hvert fall om du bruker og sitter fremfor datamaskinen mange timer hver dag og gjør stille arbeid som bilderedigering, koding/knoting osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...