Gå til innhold

Billigste måten å ha lommepenger i Vietnam?


ltdata

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva den billiste måten jeg som nordmann kan bruke penger i Vietnam?
Skal være der i 3 uker i relativt store byer

1. Er det å ta med kort og bare bruke kort der?

2. Ta med kort og ta masse penger ut av ATM 1 gang eller 2?

3. Har mulighet til at kona overfører penger via norsk bank til VN bank til familie i vietnam og vi får pengene av dem når vi ankommer. Tror feen er ca 30 dollar per 1000 dollar overført.

4. Andre metoder/muligheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xClaymanx skrev (14 timer siden):

De bruker stort sett kontanter.

Jeg har brukt å ta ut penger fra bankautomater, men må gjerne gjøre dette flere ganger da maksbeløpet er gjerne 3-4 mill dong - 1 mill dong = 420kr

Skjønner, men problemet med dette er vel at det er ganske mye gebyrer for å ta ut? spesielt om man gjør det flere ganger. Kanskje best å bare overfør cash fra banken i norge til banken til familien i VN

Lenke til kommentar

Bør kunne finne gebyrfrie minibanker i Vietnam. Så da spørs det bare på hvilket gebyr din bank/kort tar, samt hvilken valutakurs de benytter for veksling. Her finnes det jo nå digitale alternativer som er rimelige. Jeg tror rankingen pleier å være ca, med billigst/best øverst

- Digitale banker (Lunar, Curve, Revolut etc)

- Bank Norwegian kredittkort

- Noen bankkort hos visse banker

- Øvrige kredittkort

Lenke til kommentar

Var der i februar. Man klarer seg ok ish med kort, men trenger kontanter til de fleste spisesteder du vil ha mat, markeder ol. Trenger nok et par millioner dong ila oppholdet. Vi tok vel ut oppunder 5k ila de 8 dagene vi var der, men da byttet vi på å ta ut og splittet summen på stedet. Bruker curve, funker veldig greit og vesentlig billigere enn de gebyrene du skisserer. Så er det bare til å google fee free atm vietnam. Mener det var VNBank og TPBank i hvert fall.

https://hanoiecotour.com/atms-in-vietnam/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...