Erik Støa Skrevet 28. juni Del Skrevet 28. juni klimaanlegget blåser i ca 3min fra jeg starter bil, evt skrur av og på klimaanlegget, deretter dabber den helt av, og blåser så vidt. Klimaanlegget er fylt på med gass 28.6. Hva kan problemet være? Nissan Qashqai Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. juni Del Skrevet 28. juni Hva skjer hvis du setter temperaturen helt ned så langt det går og ikke har viftene på auto? Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 28. juni Del Skrevet 28. juni Antar at det er snakk om at det ikke blir nok kjøling ? Hvis det blåser kaldt så er det naturlig at det dabber av når temperatur nås. Hvis temperatur ikke nås og det likevel dabber av, så kan det være feil på temp-sensor. Hvis det ikke blåser kaldt i det hele tatt så har gassen lekket ut og det må sjekkes nærmere. På min 12 år gml bil var f.eks. kondensatoren rustet istykker så den omtrent falt fra hverandre sa verkstedet. Etter bytte, super kjøling, men det koster flesk pga dyr del, refylling av gass og arbeide. Forut for det hadde gass lekket sakte ut i to omganger og fargestoff var ikke nok til å vise hvor det lakk. 1 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. juni Del Skrevet 28. juni Rune_says skrev (4 minutter siden): Hvis temperatur ikke nås og det likevel dabber av, så kan det være feil på temp-sensor. Ut fra det han beskriver, så virker det som det er det som er problemet. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 28. juni Del Skrevet 28. juni Mange biler med automatisk clima anlegg har som nevnt her en temp sensor for cupen. Den har ofte en liten vifte som skal ta til seg luft mot selve sensoren. Ofte kan disse bli fylt opp med støv og smuss. En trykklufts pistol og forsiktig blåse den rein kan ofte hjelpe. en annen ting er ute temp sensor, måler den rett temperatur ? Du kan utelukke litt av problemene med å ta viften i manuell regner med du har kvitering på ac fyllingen, der skal det stå om de har vacumert og lekkasje testet systemet ditt. Som regel blir det aldri påfyll ac gass om det er lekkasje. Isåfall har værkstedet veldig gammelt utstyr sikkert skrevet mye som allerede er sagt her🫣 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå