Gå til innhold

NRK legger ned gaminghuset LL35


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje det går for en billig penge til en NRK-sjef da?

Kanskje Radio-sjefen som har fjernet NRK fra FM og nå sist fra TuneIn (pga at deres samarbeidspartner i Norsk Radio, Bauer Media kjøpte litt pre-roll reklame på TuneIn som påvirket den andre samarbeidspartneren P4 Gruppen.  Vel og merke bare hørbart i gratisversjonen av TuneIn da TuneIn Pro til ca 100,- med permanent lisens er reklamefri og det som er inkludert i div strømme-enheter... ja, det lukter litt korrupsjon når statskanalen tar parti med reklamefinansierte P4 gjør det ikke ?)

Endret av Rune_says
et par skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merkelig artikkel. Linker til VG for innhold ( der det står at kosten var over 30 millioner) for så å linke inn Nordstrands Blad kun får bruke prisen 40 millioner i stede.

Inkludert i alle de millionen som er brukt, så sitter de igjen med et hus (kjøpt for 16 millioner og pusset opp) som skal selges og teknisk utstyr som skal gjenbrukes. Prosjektet går i minus, men beløpene er langt lavere enn de 30-40 millionene som artikkelen legger opp til at det skal være.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (7 minutter siden):

Merkelig artikkel. Linker til VG for innhold ( der det står at kosten var over 30 millioner) for så å linke inn Nordstrands Blad kun får bruke prisen 40 millioner i stede.

Inkludert i alle de millionen som er brukt, så sitter de igjen med et hus (kjøpt for 16 millioner og pusset opp) som skal selges og teknisk utstyr som skal gjenbrukes. Prosjektet går i minus, men beløpene er langt lavere enn de 30-40 millionene som artikkelen legger opp til at det skal være.

Heisann! Artikkelen sier ikke at NRK går 40 millioner i minus, men at NRK har brukt 40 millioner kroner på prosjektet. Jeg tar noen grep for å gjøre det mer tydelig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Får håpe de lærer av sine feil og ikke bruker unødvendig mye krefter og penger på noe som er så enkelt.
Det er ikke et behov for å finne opp hjulet på nytt NRK.

Skal sies at JEG vet jo ikke hva målgruppen til NRK har vært i dette..

Hvis målet var å nå gamere generelt, burde dere gjøre om hele formatet.
Få inn seriøse gamere et sted med egen "kanal", sett de sosiale ( som maurstad og hu jenta) i et annet rom med egnet innhold og egen kanal, Også til slutt noen folk som har litt futt og innsikt, som ikke er redd for å skape litt kontroverser og si det alle vil si, men ikke tørr et eget sted med egen kanal.
Også er det opp til produksjonen å ha en hovedkanal som dekker alle områdene på best måte ved å rullere litt, litt etter når på døgnet og hvilke dag det er.. Hvilke events som skjer i gaming verden osv osv.

Skulle man virkelig slått på stortromma og solgt sjela si får du noen blondiner med store pupper og trent kropp i et spabad på takterrasse med utsikt over havet som ikke gjør annet enn å scrolle på telefonene og til tider svare "chatten" mens de skifter bikini for hver 100 subscriber.

En vil fortsatt gå i minus, men du vil da skape innhold.

Lykke til produksjonen.

Send en DM hvis dere ønsker litt input NRK, for det er virkelig ikke vanskelig å se hva som funker og ikke.. Og det behøver ikke ta flere mnd før man innser om noe funker eller ikke, slik som det har vært i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Min umiddelbare reaksjon på denne nyheten var; "denne så vi komme".

Men det er smålig av meg.

NRK må eksperimentere med formatene, og alle eksperimenter kan ikke bli vellykket.

FlippKlipp var et eksperiment som endte i den andre enden av skalaen.

Mye av ressursene og kunnskapen kan gjenbrukes.

Så stå på NRK, fortsett å eksperimentere!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
LD93 skrev (23 minutter siden):

Få inn seriøse gamere et sted med egen "kanal", sett de sosiale ( som maurstad og hu jenta) i et annet rom med egnet innhold og egen kanal

Også en slik endring ville sannsynligvis endt i fiasko.

Å forsøke å lage Youtube/Twitch på tradisjonell TV fungerer ikke. Seere kan velge akkurat den streameren de ønsker på Twitch/Youtube, og se streamingen av akkurat det spillet de ønsker. NRK kan ikke sette ned to faste programledere og forvente at dette tilbudet skal fungere bedre enn utvalget som Twitch/youtube kan tilby.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (57 minutter siden):

Også en slik endring ville sannsynligvis endt i fiasko.

Å forsøke å lage Youtube/Twitch på tradisjonell TV fungerer ikke. Seere kan velge akkurat den streameren de ønsker på Twitch/Youtube, og se streamingen av akkurat det spillet de ønsker. NRK kan ikke sette ned to faste programledere og forvente at dette tilbudet skal fungere bedre enn utvalget som Twitch/youtube kan tilby.

Nå har jeg ikke fulgt med på hva dette huset har prøvd på lineær tv. 
Har derimot sett disse på twitch.
har formålet vært å sende dette huset på TV? For jeg kan ikke huske å ha sett tidligere artikler hvor det står beskrevet.

Meningen min var utelukkende hva som bør være på streaming plattformer :) 

Lenke til kommentar

NRK mislykkes med det meste de driver med og resten er dårlig. Så har vel lite å si hva de kaster bort skattepengene våre på, men jeg spør meg nå allikevel hva poenget var med dette konseptet. Hvorfor forsøke å konkurrere i en sfære med så knallhard konkurranse? Er det bare for å få NRK-logoen på kartet? Det virker som ledelsen har null visjon eller mening med det de driver med – og bare kaster penger etter første og beste konsept.

Jeg skulle ønske NRK hadde fokus på å bevare norsk kultur, samt opplyse befolkningen om ulike temaer. Underholdning har vi i grunnen mer enn nok av fra før i 2024, men det virker ikke NRK å være enige i for å si det slik. 

Hvor mye av NRKs budsjett går til underholdning kontra andre ting? Hvis det er 3/4, kan de gjerne kutte ned budsjettet med dette for min del, siden jeg uansett ikke underholdes av noe de driver på med.

NRK har degenerert til en evig voksende kvise på samfunnets rumpe. Jeg gremmes av å se på alle de glisende middelmådighetene som skamløst livnærer seg på skattepenger, uten å levere noe som helst av verdi.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Aiven skrev (På 28.6.2024 den 8:27 PM):

NRK har degenerert til en evig voksende kvise på samfunnets rumpe. Jeg gremmes av å se på alle de glisende middelmådighetene som skamløst livnærer seg på skattepenger, uten å levere noe som helst av verdi.

NRK sliter i likhet med øvrige TV-kanaler fordi utvalget på nett og streaming overgår det som de tradisjonelle mediene kan tilby.

Jeg sluttet med lisens i 2012 og har aldri savnet TV-kanaler. TV-serier og sport får jeg gjennom et streaming-abonnement. Nyheter får jeg gjennom internett. Det finnes absolutt ingen grunn (i mine øyne) til å låse seg til det som høye herrer og kvinner i TV2, Nrk eller TVNorge mener jeg burde se. Inntil videre må TV-kanaler satse på realitykonsepter, men noe sier meg at TV-seerne som liker kjendiser konkurrere i ting de ikke kan er en utdøende rase.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (23 minutter siden):

*Snip* Inntil videre må TV-kanaler satse på realitykonsepter, men noe sier meg at TV-seerne som liker kjendiser konkurrere i ting de ikke kan er en utdøende rase.

Sett den siste videoen til Mr.Beast? 206millioner visninger pr nå.

50 YT kjendiser konkurrerer om $1 million. Noe sier meg at kjendiser aldri kommer til å gå av moten...

Lenke til kommentar
RookieNO skrev (36 minutter siden):

Sett den siste videoen til Mr.Beast? 206millioner visninger pr nå.

50 YT kjendiser konkurrerer om $1 million. Noe sier meg at kjendiser aldri kommer til å gå av moten...

Forsåvidt et godt poeng. Men samtidig illustrerer Mr. Beast sin popularitet blant de unge at det ikke er tradisjonelle TV-flater som lokker til seg unge seere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...