GÃ¥ til innhold

Hvilke elektroniske gjenstander kan jeg sjekke inn?

Anbefalte innlegg

Hei 🙂 

I mai/juni kom jeg meg endelig ut på en liten reise etter mange år.

Før avreise fylte jeg opp håndbagasjen med både powerbank, nettbrett, pc og drone. Og jepp, den ble både full og tung å drasse rundt. Grunnen til at jeg gjorde det var forbudt mot å sjekke inn lithium batterier, men i ettertid har jeg tenkt at kanskje pc og nettbrett kunne gått i vanlig innsjekket bagasje.

Er det noen som vet om det er lovlig? Powerbank og drone må i håndbagasje, men hva om jeg ville tatt med et actionkamera som GoPro eller DJI Osmo Pocket 3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  mobile999 skrev (PÃ¥ 28.6.2024 den 8.17):

Du må regne ut størrelsen på hvert batteri i watt-timer og sjekke hvordan det er testet.

Luftfartstilsynet har en fin informasjonsside:

https://luftfartstilsynet.no/passasjer/hva-er-lov-i-bagasjen/bagasje/tillatt-i-handbagasjen/elektronikk-i--handbagasjen/

Du må egentlig sjekke reglene hos flyselskapet du skal fly med.

Ekspander  

Hjertelig takk 🙂 

Lenke til kommentar

Alt av kamera utstyr må i håndbagasjen.. hvis bagasjen blir borte så får du ikke på forsikring hvis kamerautstyr er i bagasjen og ikke hånd bagasjen..

Samme med Pc/tablet, det skal ogsÃ¥ i hÃ¥ndbagasjen 

NB. Hvis du skal til India og skal fly innenriks så må dronen i innskjekk bagasje mens du må ha batteriene i hånd bagasjen..

• Liker 1
Lenke til kommentar
  paatur skrev (PÃ¥ 28.6.2024 den 8.43):

Alt av kamera utstyr må i håndbagasjen.. hvis bagasjen blir borte så får du ikke på forsikring hvis kamerautstyr er i bagasjen og ikke hånd bagasjen..

Samme med Pc/tablet, det skal ogsÃ¥ i hÃ¥ndbagasjen 

NB. Hvis du skal til India og skal fly innenriks så må dronen i innskjekk bagasje mens du må ha batteriene i hånd bagasjen..

Ekspander  

Takker.

Angående kamerautstyr, er dette et krav fra forsikringsselskapet, eller fra flyselskapet i forhold til sikkerhet?

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
  torbjornhb skrev (PÃ¥ 28.6.2024 den 10.19):

Takker.

Angående kamerautstyr, er dette et krav fra forsikringsselskapet, eller fra flyselskapet i forhold til sikkerhet?

Ekspander  

Begge 2. Set står skilt ved innskjekking at kamera/elektronik ikke skal skjekkes.

Jeg flyr ofte( 5 turer til Asia sÃ¥ langt i Ã¥r) med mye kamera utstyr, og pÃ¥ Gardemoen har flere selvskaper blitt veldig strenge med hÃ¥ndbagasjen vekt og veier all hÃ¥ndbagasje.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  paatur skrev (PÃ¥ 28.6.2024 den 19.29):

Begge 2. Set står skilt ved innskjekking at kamera/elektronik ikke skal skjekkes.

Jeg flyr ofte( 5 turer til Asia sÃ¥ langt i Ã¥r) med mye kamera utstyr, og pÃ¥ Gardemoen har flere selvskaper blitt veldig strenge med hÃ¥ndbagasjen vekt og veier all hÃ¥ndbagasje.. 

Ekspander  

Tusen takk. Er nok best å være på den sikre siden da. Blir bare veldig fullt i håndbagasjen😬. Drone, kontroll og ekstra batteriet tar sitt, og en Mac, nettbrett og andre kameraer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...