GĂ„ til innhold

Hvilke elektroniske gjenstander kan jeg sjekke inn?


Anbefalte innlegg

Hei 🙂 

I mai/juni kom jeg meg endelig ut pÄ en liten reise etter mange Är.

FÞr avreise fylte jeg opp hÄndbagasjen med bÄde powerbank, nettbrett, pc og drone. Og jepp, den ble bÄde full og tung Ä drasse rundt. Grunnen til at jeg gjorde det var forbudt mot Ä sjekke inn lithium batterier, men i ettertid har jeg tenkt at kanskje pc og nettbrett kunne gÄtt i vanlig innsjekket bagasje.

Er det noen som vet om det er lovlig? Powerbank og drone mÄ i hÄndbagasje, men hva om jeg ville tatt med et actionkamera som GoPro eller DJI Osmo Pocket 3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (16 minutter siden):

Du mÄ regne ut stÞrrelsen pÄ hvert batteri i watt-timer og sjekke hvordan det er testet.

Luftfartstilsynet har en fin informasjonsside:

https://luftfartstilsynet.no/passasjer/hva-er-lov-i-bagasjen/bagasje/tillatt-i-handbagasjen/elektronikk-i--handbagasjen/

Du mÄ egentlig sjekke reglene hos flyselskapet du skal fly med.

Hjertelig takk 🙂 

Lenke til kommentar

Alt av kamera utstyr mÄ i hÄndbagasjen.. hvis bagasjen blir borte sÄ fÄr du ikke pÄ forsikring hvis kamerautstyr er i bagasjen og ikke hÄnd bagasjen..

Samme med Pc/tablet, det skal ogsÄ i hÄndbagasjen 

NB. Hvis du skal til India og skal fly innenriks sÄ mÄ dronen i innskjekk bagasje mens du mÄ ha batteriene i hÄnd bagasjen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
paatur skrev (1 time siden):

Alt av kamera utstyr mÄ i hÄndbagasjen.. hvis bagasjen blir borte sÄ fÄr du ikke pÄ forsikring hvis kamerautstyr er i bagasjen og ikke hÄnd bagasjen..

Samme med Pc/tablet, det skal ogsÄ i hÄndbagasjen 

NB. Hvis du skal til India og skal fly innenriks sÄ mÄ dronen i innskjekk bagasje mens du mÄ ha batteriene i hÄnd bagasjen..

Takker.

AngÄende kamerautstyr, er dette et krav fra forsikringsselskapet, eller fra flyselskapet i forhold til sikkerhet?

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
9 hours ago, torbjornhb said:

Takker.

AngÄende kamerautstyr, er dette et krav fra forsikringsselskapet, eller fra flyselskapet i forhold til sikkerhet?

Begge 2. Set stÄr skilt ved innskjekking at kamera/elektronik ikke skal skjekkes.

Jeg flyr ofte( 5 turer til Asia sÄ langt i Är) med mye kamera utstyr, og pÄ Gardemoen har flere selvskaper blitt veldig strenge med hÄndbagasjen vekt og veier all hÄndbagasje.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
paatur skrev (14 timer siden):

Begge 2. Set stÄr skilt ved innskjekking at kamera/elektronik ikke skal skjekkes.

Jeg flyr ofte( 5 turer til Asia sÄ langt i Är) med mye kamera utstyr, og pÄ Gardemoen har flere selvskaper blitt veldig strenge med hÄndbagasjen vekt og veier all hÄndbagasje.. 

Tusen takk. Er nok best Ă„ vĂŠre pĂ„ den sikre siden da. Blir bare veldig fullt i hĂ„ndbagasjen😬. Drone, kontroll og ekstra batteriet tar sitt, og en Mac, nettbrett og andre kameraer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...