Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det viktig for kvinner at menn har bilsertifikat?


Anbefalte innlegg

On 27.6.2024 at 11:17 PM, Milhouse85 said:

Men hvorfor vil du ikke ha lappen? Det er jo en fin "skill" å ha, selv om du ikke har behov for det til daglig. 
Koster deg 30 - 40 000. Har aldri hørt om en eneste person som har sagt: "Jeg angrer på at jeg tok lappen". Tvert i mot.

Møt meg, jeg har sertifikat, men kunne godt spart de pengene, anger virker kanskje overdrevent, men jeg hadde definitivt valgt det vekk om jeg kunne velge igjen, jeg kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn å kjøre bil, følge med på veien, følge med på trafikken, følge med på farten, når jeg heller kan sitte på alternativ transport og lese bok eller sitte i mine egne tanker.

Er det noen ganger litt upraktisk? Ja.
Men det er mer spennende å løse slike utfordringer, enn å kjede seg i trafikken.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
55 minutes ago, Atib Azzad said:

Møt meg, jeg har sertifikat, men kunne godt spart de pengene, anger virker kanskje overdrevent, men jeg hadde definitivt valgt det vekk om jeg kunne velge igjen, jeg kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn å kjøre bil, følge med på veien, følge med på trafikken, følge med på farten, når jeg heller kan sitte på alternativ transport og lese bok eller sitte i mine egne tanker.

Er det noen ganger litt upraktisk? Ja.
Men det er mer spennende å løse slike utfordringer, enn å kjede seg i trafikken.

Høres ut som du har kjørt kjedelige biler 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Complexity said:

Høres ut som du har kjørt kjedelige biler 

Hvis jeg gjerne skulle hatt tilbake de pengene jeg brukte på sertifikat så sier det seg vel selv at jeg ikke har stor tilgang på dyrere biler, om det er hva en ikke-kjedelig bil ér, (selv om noen av de billigere bilene jeg har eid må kunne betegnes som ganske gøyale) selv om bilen er morsom er oppgaven er kjedelig, -en ikke-kjedelig bil blir like kjedelig som alle de andre når de står der i trafikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (1 time siden):

Er det noen ganger litt upraktisk? Ja.
Men det er mer spennende å løse slike utfordringer, enn å kjede seg i trafikken.

Det er kanskje her alternativet for mange av oss er ‘det beste av begge verdener’: unngå å kjede seg i trafikken når en kan men samtidig ha muligheten til å ha det gøy og oppleve mer i tilfeller der bil bidrar til nettopp det.

Og det peker kanskje tilbake på TS sitt spørsmål. At en eksempelvia kan hente henne hjemme og kjøre helt frem når en skal på hyttetur vil nok for mange skape en mer attraktivt ‘pakke’ enn om en ber henne møte på togstasjonen for en dobbelt så lang og gjerne mer strevsom reise til samme tur, der en i tillegg har færre alternativer på turen.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, herzeleid said:

Det er kanskje her alternativet for mange av oss er ‘det beste av begge verdener’: unngå å kjede seg i trafikken når en kan men samtidig ha muligheten til å ha det gøy og oppleve mer i tilfeller der bil bidrar til nettopp det.

Og det peker kanskje tilbake på TS sitt spørsmål. At en eksempelvia kan hente henne hjemme og kjøre helt frem når en skal på hyttetur vil nok for mange skape en mer attraktivt ‘pakke’ enn om en ber henne møte på togstasjonen for en dobbelt så lang og gjerne mer strevsom reise til samme tur, der en i tillegg har færre alternativer på turen.

Åpenbart mener folk forskjellig om dette.
Denslags komfort er ikke så farlig for meg, og jeg tror jeg ville funnet det litt usexy i en partner om mangel på bil skulle være så viktig.

Men mange andre mener andre ting, hele tråden er vel bare en samling av subjektive meninger.
Jeg tror ikke jeg har rett í at det er kjedelig å kjøre bil, det er bare min mening, andre synes jo åpenbart det er knallgøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 27.6.2024 at 9:44 PM, ForTheImperium said:

Jeg tenker sånn: Hvis jeg har en jobb, eier egen leilighet eller et hus og finner en dame som virkelig liker meg for den jeg er, så kan hun nok overse manglene mine som for eks lappen. 

Det kan hun sikkert, men det kan skape en del irritasjon på sikt for henne. Den dagen dere får barn og skal på forskjellige aktiviteter er ikke kollektiv et alternativ. Dersom hun har lappen syns hun neppe det er kult at hun skal kjøre deg overalt heller.

Jeg ser absolutt ingen ulemper med å ha lappen. Kun fordeler, spesielt om det kommer barn inn i bildet, eller når man er på ferie osv.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Atib Azzad said:

Hvis jeg gjerne skulle hatt tilbake de pengene jeg brukte på sertifikat så sier det seg vel selv at jeg ikke har stor tilgang på dyrere biler, om det er hva en ikke-kjedelig bil ér, (selv om noen av de billigere bilene jeg har eid må kunne betegnes som ganske gøyale) selv om bilen er morsom er oppgaven er kjedelig, -en ikke-kjedelig bil blir like kjedelig som alle de andre når de står der i trafikken.

Ikke nødvendigvis dyre biler som må til. Billige biler kan og være morsomme å kjøre men er mye variert der ute.

Litt av det jeg koser meg med når jeg kjører er bra lydanlegg. Som småbarnsfar er det kun i bilen alene jeg kan druse på litt. Og jada har masse dyre headsett det er bra det men er noe eget i en bil hvor bassen slår i ryggen. 

Har forøvrig vært mye bilkjøring i jobbene mine og. Ville vært veldig knotete å måtte styre timesvis med buss for å hente en liten ting man trenger på biltema når det tar 15 minutt tur retur med bil. Tid er penger for jobben så de ønsker jo man tar bilen da.

Men selvfølgelig ikke alle jobber som krever at man må kjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...