Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det viktig for kvinner at menn har bilsertifikat?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
19 minutes ago, Guest e43c2...051 said:

Spart en million på å ikke ta lappen? Særlig. Og hvem betaler en fyr 2 mill som ikke har klart å ta lappen engang.

Horseshait

Skal ikke så mye til egentlig. For å være moderat så si en bil til 250k, allerde der så er man 1/4 på vei.

Så kommer årlige avgifter, drivstoff, fra forsikringer og ikke minst servicer og reparasjoner.

Han sa jo "over årene". Ikke "ila et år"

Jeg er nok oppe i den summen der (og vel så det) hvis jeg legger sammen alt jeg har brukt på bil siden jeg tok lappen for snart 30 år sida.

Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (6 minutter siden):

Skal ikke så mye til egentlig. For å være moderat så si en bil til 250k, allerde der så er man 1/4 på vei.

Så kommer årlige avgifter, drivstoff, fra forsikringer og ikke minst servicer og reparasjoner.

Han sa jo "over årene". Ikke "ila et år"

Jeg er nok oppe i den summen der (og vel så det) hvis jeg legger sammen alt jeg har brukt på bil siden jeg tok lappen for snart 30 år sida.

Det er også mye å spare på å ha bil. 😜

Du bruker ikke penger på kollektivtransport, og mindre på taxi enn hva du ellers hadde gjort.
Istedenfor dyre, hyppige handler - kan du storhandle, og kjøpe i større kvantum.
Du kan hente større pakker på Posten uten problemer, uten å betale ekstra for hjemlevering.
Samme gjelder ting du kjøper, du kan kjøre litt ekstra - for å komme til et sted som har tilbud på det du trenger, eller hente noe du fant på Finn.no.
Du kan leke taxi. Hvem har vel ikke fått tilbud om en slant eller to, for å hente/kjøre noen til flyplassen og ymse.
Du kan underholde deg selv lettere med bil, dra på camping-tur... harry handel på Svinesund.
Du kan leie bort bilen din når du ikke bruker den (finnes tjenester for den slags).
Større sjans for å bli invitert på middag hos svigermor når hu vet du har bil, gratis mat... yay!
Du kan jobbe mer overtid, da du høyst sannsynlig bruker lengre tid på å ta bussen til jobb, enn å kjøre. Det frigir tid du kan bruke til inntektsbringende aktiviteter.
Du kan selge ting på Finn, og levere hjem for til kjøpere for en ekstra slant... Lever noen aviser på turen, og du er virkelig inne på noe. 😜 hehe

Eller hva med et lite lokalt kjøttutsalg fra bagasjerommet?
images?q=tbn:ANd9GcRGoqV0WoG-s7UUQOauOQx

Er du ekstra heldig, kjøper du en bil som ØKER i verdi, fremfor at den synker. Slik som *warning, selvskryt* undertegnende har gjort. Vedlikehold fikser du selvfølgelig selv. 😜 

https://www.businessinsider.com/sleep-in-a-tesla-for-85-on-airbnb-2015-1

Du kan leie ut bilen som overnatting på Airbnb.

+ masse masse annet også.... 

Å eie bil er INNTEKT, ikke utgift. ^^ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 5a9b3...02d skrev (1 time siden):

Jeg bor i Oslo, reiser mye med jobb, har ca 2m i årslønn, nedbetalt leilighet og ikke lappen. Har spart nærmere en million over årene på å ikke ha lappen. Trenger aldri bil og å få ting levert og båret er både billigere og bedre. Er jeg ikke voksen?

Anonymous poster hash: 5a9b3...02d

Jeg brukte vel rett under 25 000 på førerkortet. Hvis du er så dårlig sjåfør at det vil koste deg en million så er det kanskje greit at du ikke har den 😂

Det jeg tror du mener er at du har spart nærmere en million på å ikke ha eller kjøre bil ;) Men det blir jo i høyeste grad synsing, om du hadde hatt lappen og bil er det jo tross alt ikke sikkert du hadde brukt den hele tiden. Det er heldigvis fremdeles mulig å både gå, sykle og reise kollektivt selv om man også er bileier.

 

Uderzo skrev (38 minutter siden):

Jeg har ikke lappen, jeg drikker ikke en gang kaffe, gisp(!), jeg vet, nå kommer nok noen og inndrar "voksen-lappen" min :lol:

Jeg vil ikke påstå at modenhet nødvendigvis korrelerer med hvorvidt man har førerkort:wee:

You do you 😃 Men jeg blir like "perplexed" (av mangel på et bedre ord) hver gang jeg hører om folk som har passert etparogtyve og ikke har førerkort. Det bare er helt fullstendig feil i mitt hode. Helt greit å ikke ha bil, men å ikke ha lappen? Det er like sjokkerende hver gang 😮 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest e43c2...051
Uderzo skrev (33 minutter siden):

Bor ikke i Oslo, men i en by på Østlandet. Damene kjører som regel til meg, hva skal jeg med lappen?

Single altså😅 skjønner du tar deg veldig nær av dette.

Anonymous poster hash: e43c2...051

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (4 minutter siden):

Det er også mye å spare på å ha bil. 😜

Du bruker ikke penger på kollektivtransport, og mindre på taxi enn hva du ellers hadde gjort.
Istedenfor dyre, hyppige handler - kan du storhandle, og kjøpe i større kvantum.
Du kan hente større pakker på Posten uten problemer, uten å betale ekstra for hjemlevering.
Samme gjelder ting du kjøper, du kan kjøre litt ekstra - for å komme til et sted som har tilbud på det du trenger, eller hente noe du fant på Finn.no.
Du kan leke taxi. Hvem har vel ikke fått tilbud om en slant eller to, for å hente/kjøre noen til flyplassen og ymse.
Du kan underholde deg selv lettere med bil, dra på camping-tur... harry handel på Svinesund.
Du kan leie bort bilen din når du ikke bruker den (finnes tjenester for den slags).
Større sjans for å bli invitert på middag hos svigermor når hu vet du har bil, gratis mat... yay!
Du kan jobbe mer overtid, da du høyst sannsynlig bruker lengre tid på å ta bussen til jobb, enn å kjøre. Det frigir tid du kan bruke til inntektsbringende aktiviteter.
Du kan selge ting på Finn, og levere hjem for til kjøpere for en ekstra slant... Lever noen aviser på turen, og du er virkelig inne på noe. 😜 hehe

Eller hva med et lite lokalt kjøttutsalg fra bagasjerommet?
images?q=tbn:ANd9GcRGoqV0WoG-s7UUQOauOQx

Er du ekstra heldig, kjøper du en bil som ØKER i verdi, fremfor at den synker. Slik som *warning, selvskryt* undertegnende har gjort. Vedlikehold fikser du selvfølgelig selv. 😜 

https://www.businessinsider.com/sleep-in-a-tesla-for-85-on-airbnb-2015-1

Du kan leie ut bilen som overnatting på Airbnb.

+ masse masse annet også.... 

Å eie bil er INNTEKT, ikke utgift. ^^ 

Slikt kan man også se det.

Selv har jeg valgt fribil ordning fra firmaet jeg jobber i. Fy..f, snakk om UTGIFT, blir beskattet sønder og sammen. Skulle ønske det fantes et dirty triks rundt den ordningen. Arbeidsgiver påføres en stor byrde også..

Lenke til kommentar
Gjest e43c2...051
Wheeljack skrev (25 minutter siden):

Skal ikke så mye til egentlig. For å være moderat så si en bil til 250k, allerde der så er man 1/4 på vei.

Så kommer årlige avgifter, drivstoff, fra forsikringer og ikke minst servicer og reparasjoner.

Han sa jo "over årene". Ikke "ila et år"

Jeg er nok oppe i den summen der (og vel så det) hvis jeg legger sammen alt jeg har brukt på bil siden jeg tok lappen for snart 30 år sida.

Hva har en bil med lappen å gjøre? Personen hadde spart penger på å ikke ta lappen, bil var aldri nevnt.

Anonymous poster hash: e43c2...051

Lenke til kommentar

Butikken er lagt ned der jeg bor. Jeg skal greie å komme meg til en butikk på 35 minutter, men hjem med varer tar det en time. Jeg får ikke med alt jeg skal ha på en tur og det er hvis jeg ikke skal ha noe av en viss størresle. Jeg er ikke villig til å bruke en hel dag på ikke å få med meg hem alt jeg skal ha for ca ei uke. I tillegg til å miste tid hadde jeg blitt for sliten til å gjøre det jeg skal.

Lenke til kommentar
Gjest e43c2...051
Sovna skrev (5 minutter siden):

Nei, for de to tingene hører jo ikke sammen på noen måte..🤔

Så var det bilen eller lappen som kostet? Jeg lurer enda. 

Personen får jo 2 millioner i året av arbeidsgiver, så antar han klarer å skille slike enkle ting når en formulerer en tekst?🤣

Anonymous poster hash: e43c2...051

Lenke til kommentar
Gjest e43c2...051 skrev (33 minutter siden):

Single altså😅 skjønner du tar deg veldig nær av dette.

Anonymous poster hash: e43c2...051

Sivilstatus velger jeg å ikke dele, vet ikke hvem som leser denne tråden :ph34r:

Jeg må innrømme at jeg synes det er litt artig å tøyse med disse som legger så mye inn i ervevelse av førerkortet, spesielt tøffingene som bruker "anonym bruker" til å poste:whistle:

Endret av Uderzo
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Aldri hatt behov for å kjøre bil. Drev en stund med lappen, men så flyttet jeg fikk pengene tilbake fra kurset og det var i grunn det. Faktisk ganske morsomt å kjøre bil, jeg likte det.

Men, jeg kommer nok aldri til å trenge lappen ei heller bil. Selv om drømmebilen er en ‘69 Camaro og selv om den kanskje ikke er egnet på norske veier og vil trenge en masse service greier jeg meg også uten.

Om en dame skulle lagt stor vekt på at jeg faktisk har og kjører bil så er ikke det en dame jeg er interessert i uansett, det blir for overfladisk og da er det flere ting jeg tror må "treffe" jobb, karriere, personlighet ect så det ville nok blitt kortvarig uansett.

Alt etter som åssen man ser på det. Jeg vet at for min del hadde ikke lappen gitt meg noe mer draget eller endret meg noe vesentlig som person uansett så det er bare en utgift for meg.

Kan nevne at i alle de forholdene jeg har vært i har lappen aldri vært et tema en gang. Damene har enten kjørt selv eller ikke i det hele tatt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Guest e43c2...051 said:

Hva har en bil med lappen å gjøre? Personen hadde spart penger på å ikke ta lappen, bil var aldri nevnt.

Anonymous poster hash: e43c2...051

For meg så var det implisitt.

Spart penger på ikke å ha lappen = penger ikke brukt på bil / bilhold.

Endret av Wheeljack
Lenke til kommentar
Gjest e43c2...051
Wheeljack skrev (1 minutt siden):

For meg så var det implisitt.

Spart penger på ikke å ha lappen = penger ikke brukt på bil.

Enklere å bare si jeg har spart x antall penger på å ikke ha bil.

Anonymous poster hash: e43c2...051

Lenke til kommentar

Med helt motsatt forhold. Fikke meg en gang en dame som hadde lappen for både tung sykkel og bil. Hun hadde begge kjøretøy også. Hun burde aldri hatt Lappen.. Jeg turte aldri å sitte på med henne på noen av delene. Bilen var på verksted for bulkskader/utforkjøring i hytt og pine. 😱

Kravet mitt ble på mannssjåvinistisk vis at jeg måtte kjøre doningene hennes hvis vi skulle reise sammen. Eller så ble det gladelig en buss på meg og hun kjøre alene. Hun ble fast passasjer gitt, i egne kjøretøy..😂

Endret av Sovna
Lenke til kommentar
Gjest 5a9b3...02d
3 hours ago, flamethower1234 said:

Spart en milllion? Hvordan? Lappen koster deg maks 25-40K avhengig av hvor flink du er til å kjøre.

Lapp, biler, bensin, forsikring, veiavgift.

Anonymous poster hash: 5a9b3...02d

Lenke til kommentar
Gjest 5a9b3...02d
2 hours ago, Guest e43c2...051 said:

Spart en million på å ikke ta lappen? Særlig. Og hvem betaler en fyr 2 mill som ikke har klart å ta lappen engang.

Horseshait

Folk som kan noe og ikke kjører rundt til folk. 

Anonymous poster hash: 5a9b3...02d

Lenke til kommentar
Gjest 5a9b3...02d
2 hours ago, Guest e43c2...051 said:

Mange butthurt Oslo beboere uten lappen ser jeg. Så, har dere dame?😅

Anonymous poster hash: e43c2...051

Hvem er butthurt? Dette har du bare funnet på 😘

Anonymous poster hash: 5a9b3...02d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...