Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det viktig for kvinner at menn har bilsertifikat?


Anbefalte innlegg

Interessant spørsmål. Jeg tror i alle fall de fleste kvinner vil synes det er positivt at han kan kjøre bil, ikke nødvendigvis eksplisitt som en uttrykt eller anerkjent preferanse, men jeg tror det gjerne gjør noe med dynamikken. Antagelig vil en del kvinner føle seg mer "ivaretatt" av en mann som kan kjøre når det trengs, ved flytting, på turer og ferier eller ved mer dagligdagse behov. Det vil kanskje fortone seg motsatt hvis det er hun som må ta all denne "jobben", selv om det helt sikkert finnes kvinner som også setter pris på det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 5a9b3...02d
1 hour ago, Guest e43c2...051 said:

Så var det bilen eller lappen som kostet? Jeg lurer enda. 

Personen får jo 2 millioner i året av arbeidsgiver, så antar han klarer å skille slike enkle ting når en formulerer en tekst?🤣

Anonymous poster hash: e43c2...051

Du får fortsette å lure da. 

Anonymous poster hash: 5a9b3...02d

Lenke til kommentar
Gjest 5a9b3...02d
1 hour ago, Kajac said:

Det jeg tror du mener er at du har spart nærmere en million på å ikke ha eller kjøre bil

Bingo!

Anonymous poster hash: 5a9b3...02d

Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (4 timer siden):

La oss si dere skal på ferie. Vil du si til dama at dere ikke kan leie dere en bil om det blir nødvendig? 

Jeg tenker sånn: Hvis jeg har en jobb, eier egen leilighet eller et hus og finner en dame som virkelig liker meg for den jeg er, så kan hun nok overse manglene mine som for eks lappen. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 

Er ikke vi en tid der kvinner og feminismen er på frammarsj og det gjør ingenting hvis de tar over rollen som mannen pleide å gjøre før i tiden med lappen? 

herzeleid skrev (32 minutter siden):

Interessant spørsmål. Jeg tror i alle fall de fleste kvinner vil synes det er positivt at han kan kjøre bil, ikke nødvendigvis eksplisitt som en uttrykt eller anerkjent preferanse, men jeg tror det gjerne gjør noe med dynamikken. Antagelig vil en del kvinner føle seg mer "ivaretatt" av en mann som kan kjøre når det trengs, ved flytting, på turer og ferier eller ved mer dagligdagse behov. Det vil kanskje fortone seg motsatt hvis det er hun som må ta all denne "jobben", selv om det helt sikkert finnes kvinner som også setter pris på det. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 5a9b3...02d
4 hours ago, flamethower1234 said:

La oss si dere skal på ferie. Vil du si til dama at dere ikke kan leie dere en bil om det blir nødvendig? 

Dersom dama di går fra deg på grunn av det tenker jeg det ligger noe annet til grunn.

Anonymous poster hash: 5a9b3...02d

Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (1 minutt siden):

Jeg tror rett og slett jeg må stole på meg selv og har troen at kjærligheten kan overvinne utfordringene som kommer den dagen jeg møter drømmedamen min. Så lenge jeg har fast og stabil inntekt, holder meg i god fysisk form og eier leilighet. ☺️

Men hvorfor vil du ikke ha lappen? Det er jo en fin "skill" å ha, selv om du ikke har behov for det til daglig. 
Koster deg 30 - 40 000. Har aldri hørt om en eneste person som har sagt: "Jeg angrer på at jeg tok lappen". Tvert i mot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (48 minutter siden):

Men hvorfor vil du ikke ha lappen? Det er jo en fin "skill" å ha, selv om du ikke har behov for det til daglig. 
Koster deg 30 - 40 000. Har aldri hørt om en eneste person som har sagt: "Jeg angrer på at jeg tok lappen". Tvert i mot.

Liker ikke å kjøre bil. Har hatt noen vonde opplevelser i fortiden med trafikkskolen. 

Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (7 minutter siden):

Liker ikke å kjøre bil. Har hatt noen vonde opplevelser i fortiden med trafikkskolen. 

Finnes hundrevis av trafikkskoler. Velg en annen trafikkskole om du fortsatt har «vonde» opplevelser som kun sitter i hodet hvis du får lyst til å ta lappen senere.

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar
7 hours ago, ForTheImperium said:

 

Er ikke vi en tid der kvinner og feminismen er på frammarsj og det gjør ingenting hvis de tar over rollen som mannen pleide å gjøre før i tiden med lappen? 

Ja, man kan jo tro. Det er ikke sånn det fungerer. Man skal ha i pose og sekk, må vite.

Sterk, selvstendig og stå-på-vilje, men ausann, en mann uten lapp til et kjøremiddel, giiid, da er dette individet utelukket altså, må være måte på. /s

Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (8 timer siden):

Jeg tror rett og slett jeg må stole på meg selv og har troen at kjærligheten kan overvinne utfordringene som kommer den dagen jeg møter drømmedamen min. Så lenge jeg har fast og stabil inntekt, holder meg i god fysisk form og eier leilighet. ☺️

Kjærligheten kan utvilsomt overvinne slike små utfordringer, og for den rette har det kanskje ingen ting å si. Jeg kommenterer hvilken retning jeg tror det påvirker generelt, men jeg tror sjelden en slik enkeltfaktor vil være helt avgjørende.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (9 timer siden):

Jeg tror rett og slett jeg må stole på meg selv og har troen at kjærligheten kan overvinne utfordringene som kommer den dagen jeg møter drømmedamen min. Så lenge jeg har fast og stabil inntekt, holder meg i god fysisk form og eier leilighet. ☺️

Det bra du er i fysisk bra form. Kan komme godt med når man skal levere og hente barn i barnehagen og dra diverse andre nødvendige steder med barnet når behovet melder seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorvidt førerkort er et behov og/eller "krav" eller ikke kommer jo veldig an på person og livssituasjon.

Jeg kjenner flere par som klarer seg fint uten bil (og det inkluderer noen barnefamilier). Og jeg kjenner familier der bare én har førerkort (ikke nødvendigvis mannen) og med det og bilkollektivbil ved behov så klarer de seg de gangene bil er nødvendig.

Vi har bil, men hadde vi gjort litt andre valg mtp. bolig og barnehage så hadde vi egentlig ikke hatt bruk for det. Da kunne vi dekket transportbehovene våre med sykkel, sykkelvogn og kollektivtransport.

Førerkort er kjekt å ha, men det blir mindre og mindre nødvendig hvis man bor noenlunde sentralt. Og vi må uansett basere oss mindre og mindre på bil fremover, så hvis vi nå bare kunne slutte å bygge motorveier overalt...

Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (18 timer siden):

Finnes hundrevis av trafikkskoler. Velg en annen trafikkskole om du fortsatt har «vonde» opplevelser som kun sitter i hodet hvis du får lyst til å ta lappen senere.

Tror jeg skal heller ta mopedlappen. Da har jeg tilgang til disse mopedbilene. Passer sånn sett greit for meg fordi jeg liker ikke store biler og er komfortabelt med hastighet på kun 45 km/t. 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (Akkurat nå):

Tror jeg skal heller ta mopedlappen. Da har jeg tilgang til disse mopedbilene. Passer sånn sett greit for meg fordi jeg liker ikke store biler og er komfortabelt med hastighet på kun 45 km/t. 

 

Tror ikke du føler deg tryggere med biler som presser deg fordi den kun går i 45 men.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sikkerhetsmessig kunne man like gjerne kjørt rundt i en pappeske også, i tillegg til at prisene er langt høyere enn en tilsvarende bil. 

Mopedbil er et OK alternativ for dem som av en eller annen grunn ikke kan ha bil og stort sett holder seg på veier med lavere fartsgrense enn 60. For stort sett alle andre er en liten bil et mye bedre valg.

Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (På 27.6.2024 den 9:46 PM):

Er ikke vi en tid der kvinner og feminismen er på frammarsj og det gjør ingenting hvis de tar over rollen som mannen pleide å gjøre før i tiden med lappen? 

Jeg tror faktisk vi vil se at det blir mindre feminisme og kjønnskamp det neste tiåret. Nå som vi har fått barn så er det ganske mange forskjellige mødre i løpet av en måned, får inntrykk av at flere kunne tenkt seg at kjønnskampen ble tatt tilbake noen hakk.

til OP, tror nok ikke du er singel på grunn av at du ikke har lappen. Det går nok helt fint uten.

Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (17 timer siden):

Tror jeg skal heller ta mopedlappen. Da har jeg tilgang til disse mopedbilene. Passer sånn sett greit for meg fordi jeg liker ikke store biler og er komfortabelt med hastighet på kun 45 km/t. 

 

Ingenting utstråler mer maksulinitet enn en mann over 18 som kjører mopedbil...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...