Gå til innhold

Hjelp til å lage en Batch fil til å fjerne kun deler av filnavn ?


Anbefalte innlegg

Jeg fant online denne kommandoen til å bruke i win Powershell:

get-childitem *.mp3 | foreach { rename-item $_ $_.Name.Replace("DEL-ØNSKET-FJERNET", "") }

 

Og den funket utmerket i Powershell, men noen som kan hjelpe meg lage en fil som gjød det der automatisk i den mappa den ligger ? For jeg klarer jo ikke å huske all den kommando skrivingen utenat.

 

Edit: (jeg prøvde og lage en vanlig batch fil med overnevnte kommando, men den gjorde ingenting når jeg dobbel klikket den.)

Endret av FullColor
ekstra info
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det kan være til noen hjelp, har jeg laget et python-script som bør klare å gjøre det du etterspør:

import os

streng_til_sletting = "" #Sett inn tekstfragmentet som skal slettes mellom hermetegnene til venstre.

mappenavn = os.path.dirname(os.path.abspath(__file__))
for element in os.listdir(mappenavn):
    if ".mp3" and streng_til_sletting in element:
        nytt_navn = element.replace(streng_til_sletting, "")
        os.rename(os.path.join(mappenavn, element), os.path.join(mappenavn, nytt_navn))

Bare lim innholdet over inn i et txt-dokument, legg til teksten du vil fjerne mellom hermetegnene i linje tre, endre filendingen til .py, putt .py-filen i mappen med musikkfilene dine, og dobbeltklikk (hvis python er default-program for .py-filer) eller eventuelt bruk høyre museknapp og velg "Åpne i: Python".

Krever dog at python er installert på PCen din!

(Oppdatert: forbedret programmet én millimeter.)

Endret av SuperKrokodille
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...