Gå til innhold

«Dr Disrespect» innrømmer å ha sendt upassende meldinger til mindreårig


Anbefalte innlegg

BadCat skrev (2 minutter siden):

Med ditt kunnskapsnivå og erfaringsnivå bør du være forsiktig med å anta noe som helst..

Det er livestreamere i guildene (altså i spillet). Det er høyst relevant at det er mindreårige i spillet og på Discord.

Det kan virke som at spillere over og under 18 år må adskilles på egne servere. At man må sende inn kopi av id-kort slik som når man registrerer seg hos ei gamblingside.

Nå kjenner verken du meg, eller jeg deg. Så pust med magen før du skriver noe du bør angre på senere.
Svar heller på spørsmålet da så ingen her på et åpent forum slipper å anta.

Hvorfor blander du inn helt alminnelig kommunikasjon mot det som grenser til å være kriminelt?

Det er ikke sammenlignbart å kommunisere med en mindreårige over helt alminnelig hverdagslig prat, kontra å kommunisere i en seksuell tematikk

Ønsker du at noe må være straffbart for at det skal være grunnlag for noe moralsk dømmende ? 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, BadCat said:

Det kan virke som at spillere over og under 18 år må adskilles på egne servere. At man må sende inn kopi av id-kort slik som når man registrerer seg hos ei gamblingside.

Det kan også virke som du tar utgangspunkt i at vedkommende kritiseres bare for å ha snakket med noen på en eller annen vilkårlig alder, men anklagen er atså upassende innhold, og da blir det særlig kritikkverdig når mottakeren også er mindreårig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (2 minutter siden):

Det kan også virke som du tar utgangspunkt i at vedkommende kritiseres bare for å ha snakket med noen på en eller annen vilkårlig alder, men anklagen er atså upassende innhold, og da blir det særlig kritikkverdig når mottakeren også er mindreårig.

Tydeligvis urimelig å anta at folk har lest tittelen eller andre kommentarer overhodet. 🤷‍♂️

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Red Frostraven said:

...hvor ofte legger du til folk du ikke kjenner som venner og engasjerer du deg i seksualiserte samtaler med folk utenfor spillverden du traff dem i, for spill med 13-årsgrense..?

For min del så er det null ganger.
Faktisk så ignorerer jeg alle samtaler fra folk jeg ikke allerede kjenner rimelig godt.

Det er kun spillrelatert for min del. Kompetitiv spilling > sosial spilling.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Atib Azzad said:

Det kan også virke som du tar utgangspunkt i at vedkommende kritiseres bare for å ha snakket med noen på en eller annen vilkårlig alder, men anklagen er atså upassende innhold, og da blir det særlig kritikkverdig når mottakeren også er mindreårig.

Upassende prat er ikke greit, Det er mer at folk sier, det spiller ingen rolle, man kan ikke prate med en tenåring, punktum finale.

Folk er på heksejakt her. Hvis det ikke er en ting som var upassende så er det noe annet.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 minutter siden):

Upassende prat er ikke greit, Det er mer at folk sier, det spiller ingen rolle, man kan ikke prate med en tenåring, punktum finale.

Hvem, i hele denne tråden har sagt noe slikt? Det er absolutt ingen kommentarer her som har sagt at man ikke kan prate med tenåringer.

BadCat skrev (3 minutter siden):

Folk er på heksejakt her. Hvis det ikke er en ting som var upassende så er det noe annet.

Men du er den eneste her som sier det ikke var upassende, eller hentyder sterkt til det, om du ikke vil at jeg skal putte ord i munnen på deg. Dr. Disrespect har selv sagt det var upassende. Ingen her som krever ham kansellert eller sier han må i fengsel. Det er bare upassende og det får en reaksjon i folk, såpass får kjendiser tåle.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
2 hours ago, Comma Chameleon said:

Og hvorfor skulle de som er imot dette være for barneekteskap?

Godhetstyrraniet er ikke logisk vettu.

Det er bare folk akkurat klarer å tenke "innvandring bra", også stopper det der.

Den eventuelle mentale kræsjen som oppstår hos enkelte blir nok bare hoppet over.

Endret av Bing123
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Det kan virke som at spillere over og under 18 år må adskilles på egne servere. At man må sende inn kopi av id-kort slik som når man registrerer seg hos ei gamblingside.

...

Ser du virkelig ikke at det er en vesensforskjell mellom det å snakke med mennesker, og det å engasjere i seksuelt ladede samtaler uten å vite hvem man snakker med..?

Eller mener du at det er helt umulig å ikke ha seksuelt ladede samtaler med en person fra et spill med 13-årsgrense om de starter?

For som nevnt i mitt forrige innlegg, så synes jeg selv det er ekstremt enkelt å ikke ha seksuelt ladede samtaler med folk hvor jeg er aktiv deltager i det seksuelle aspektet av samtalen.

Det er altså ikke nødvendig med aldersjekk, det er bare nødvendig å ikke engasjere i seksuelt ladede samtaler med mennesker du ikke kjenner før du vet sånn circa hvem de er, og da spesielt ikke utenfor spillet som virkelige personer.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
BadCat skrev (8 minutter siden):

Det var ikke det som ble ytret. Det kunne svinge mot upassende. Det ble ikke sagt noe om at det gikk over grensa.

Folk leser for mye mellom linjene. Hold høygaffelen i boden til det kommer mer informasjon.

Vi snakker ikke om at det gikk over noen kriminell grense, det er snakk om hva som er upassende og ikke, og der er det ganske klart, for å sitere Dr. Disrespect selv:
 

Sitat

Now, from a moral standpoint I'll absolutely take responsibility. I should have never entertained these conversations to begin with. That's on me. That's on me as an adult, a husband and a father. It should have never happened. I get it. I’m not perfect and I’ll fucking own my shit. This was stupid.

Den moralske grensen er subjektiv og alle har sine meninger der, men det er ingen grunn til å spille ned hva som har skjedd, akkurat som at ingen her hauser opp at det har skjedd noe mer kriminelt. Ingen vet, mest sannsynlig ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siter heller det avsnittet som var relevant.
 

Quote

These were casual, mutual conversations that sometimes leaned too much in the direction of being inappropriate, but nothing more.

Ingen innrømmelse for usømmelige meldinger. Det er det samme som å si at man nærmet seg fartsgrensa noen ganger i løpet av turen.

"Han innrømt det, frem med giljotinen."

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 minutter siden):

Siter heller det avsnittet som var relevant.
 

Ingen innrømmelse for usømmelige meldinger. Det er det samme som å si at man nærmet seg fartsgrensa noen ganger i løpet av turen.

Du leser det tydeligvis helt motsatt av majoriteten, og det er helt greit det. Du forsvarer ham såpass mye at det virker som du ignorerer en vesentlig del av tweeten da. Han skriver jo også:
 

Sitat

Were there real intentions behind these messages, the answer is absolutely not.

Som jeg tolker som at det var upassende meldinger der, ellers hvorfor forsvare med at det ikke var noe intensjon? Trengte egentlig bare skrive "There was nothing I considered inappropriate" og ferdig med det.

Altså, det er fortsatt lov å være fan av duden, men denne saken virker ganske klar.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (32 minutter siden):

Det var ikke det som ble ytret. Det kunne svinge mot upassende. Det ble ikke sagt noe om at det gikk over grensa.

Folk leser for mye mellom linjene. Hold høygaffelen i boden til det kommer mer informasjon.

Tror du virkelig alt dette oppstyret hadde skjedd, dersom det kun var snakk om spill-relaterte samtaler mellom Guy og denne mindreårige? Aldri i verden. 
 

Man skal selvfølgelig være forsiktig med å forhåndsdømme, men her fremstår det nokså åpenbart at det har vært upassende (sannsynligvis seksualiserte) meldinger mellom en 17-åring og en 35-åring gammel mann.

Jeg er helt sikker på at karrieren hans er over. Men det betyr ikke at man skal legge mannen for hat, ønske han død osv. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ikke fan av fyren, men jeg har samme yrke. Jeg anerkjenner suksessen og at han har utformet en karakter. Resten gir meg dårlige vibber.

image.png.3062b8949729ab3eba36d828eb9ce110.png

Jeg ser meg lei på folk som mener at det ikke er en verdig kilde til inntekt. Misunnelse eller bekjente som spør om man ikke har tenkt å få seg en jobb.

Det er tydelig at misunnelsen er stor både her og i andre kommentarfelt.

"Folk gir de penger og de fortjener ikke det de allerede har en gang."
"Jeg skjønner ikke at folk ser på livestream."
"Seerne er dumme, både at de ser på og at de gir penger."
"De fortjener ikke millioner av kroner."

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (17 minutter siden):

Jeg ikke fan av fyren, men jeg har samme yrke. Jeg anerkjenner suksessen og at han har utformet en karakter. Resten gir meg dårlige vibber.

image.png.3062b8949729ab3eba36d828eb9ce110.png

Jeg ser meg lei på folk som mener at det ikke er en verdig kilde til inntekt. Misunnelse eller bekjente som spør om man ikke har tenkt å få seg en jobb.

Det er tydelig at misunnelsen er stor både her og i andre kommentarfelt.

"Folk gir de penger og de fortjener ikke det de allerede har en gang."
"Jeg skjønner ikke at folk ser på livestream."
"Seerne er dumme, både at de ser på og at de gir penger."
"De fortjener ikke millioner av kroner."

Så du diskuterer egentlig ikke denne saken i seg selv, men føler du må forsvare yrket ditt?

1. Det er irrelevant til hele tråden.
2. Jeg er ikke så sikker på at det er misunnelse. De er nok bare ikke målgruppen.

Endret av AvgAug
  • Liker 6
Lenke til kommentar
28 minutes ago, AvgAug said:

Så du diskuterer egentlig ikke denne saken i seg selv, men føler du må forsvare yrket ditt?

Mange hater yrket og bruker denne saken til å fremme egne interesser i ytringer om at livestreamere er overbetalt avskum. Her er beviset, en gang for alle. "Fæle mennesker som tror de kan gjøre hva de vil fordi de har suksess og penger."

Jeg kan vel si at jeg er ganske så forbannet på Dr DisRespect. Han har ødelagt både for seg selv og for andre i bransjen.

Verken NRK eller VG nevner saken, så det er tydeligvis ikke stort nok for mainstream media her i landet, men i utlandet har det vært i nyhetene. Eventuelt er det strategi å legge lokk på at det finnes andre medieformer enn lineær TV og avis. De vil ikke miste egne brukere til andre plattfomer, så best at det ikke nevnes. NRK nevner ofte TikTok, men bare for å advare mot farlige algoritmer, usømmelighet og potenensiell industriell og statlig spionasje fra farlige regimer i øst.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (5 minutter siden):


Jeg kan vel si at jeg er ganske så forbannet på Dr DisRespect. Han har ødelagt både for seg selv og for andre i bransjen.
 

Han har mest ødelagt for seg selv, jeg tror de fleste klarer å skille mellom hele bransjen og en kjendis i den. Ser mange andre store streamere som også kritiserer ham for dette, så dette er mest på hans kappe.

Jeg kommenterer ikke på det andre du skrev, det er irrelevant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hansien skrev (1 time siden):

Det der er en særdeles dårlig kilde ene og alene pga denne setningen her: "Email from alleged former twitch staff!" 

Jeg har aldri sagt hvorvidt informasjonen var god eller troverdig.

Det jeg sier og mener er at det er lite om ingen informasjon som har kommet ut, alt annet blir bare synsing

Endret av xClaymanx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...