Gå til innhold

«Dr Disrespect» innrømmer å ha sendt upassende meldinger til mindreårig


Anbefalte innlegg

Aiven skrev (35 minutter siden):

Det synes å være et premiss for ditt spørsmål at dette er noe man må betale for.

Jeg foretrekker å gi bort 10% av inntekten min (etter skatt) til veldedige formål jeg velger selv. Det gjør at jeg blant annet kan gi til små og uavhengige kulturprodusenter, mens jeg kan skippe den hyperkommersielle kulturindustrien.

Den eneste formen for stemming som fungerer litt i vårt "demokratiske system" er å stemme med pengene sine.

Hvordan får du sett filmer/serier/sport uten å betale for det?
Bare fordi du ikke gir penger direkte til noe(n) betyr ikke at du ikke betaler for det (indirekte)..

Blir like dumt som å si at man ikke betaler for å ha NRK lenger etter at de fjernet TV-lisensen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fleskelars skrev (1 time siden):

Stusset litt over oppstyret i denne saken , verden har blitt kok spennende gal ( vært lenge ) . Hun var da 17 , ikke 13 .

Det er ikke bevist at hun var 17. Kun rykter. Og han var i midten av 30-årene.

Det er kanskje ikke ulovlig her (kanskje i USA), men grunnen til at det blir oppstyr er fordi de fleste synes det er galt.

Det er lov å bedømme folk for ting som ikke er ulovlig.

Og igjen vet vi ikke faktisk alder.

wampster skrev (1 time siden):

Ser ikke på noen filmer/serier/sport heller da eller?

Ja men du sender da ikke DONASJONER til Ronaldo

Bing123 skrev (44 minutter siden):

En stor gruppe folk bare elsker å moralisere døgnet rundt.

Skulle ikke forundre meg om det er samme folka som vil ha mer innvandring fra kulturer hvor de tvangsgifter 12-åringer med fettere.

De fleste er nok imot godt voksne menn som flørter med jenter under 18. Meg inkludert.

Og hvorfor skulle de som er imot dette være for barneekteskap? Det gir ingen mening. Her tror jeg du bare finner på piss. Ellers får du referere til noen som faktisk sier det du sier.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (1 time siden):

Ser ikke på noen filmer/serier/sport heller da eller?

Sammenligner du det å donere penger som alle vet er for å få bekreftelse/oppmerksomhet fra enten "chat" eller " streameren" ved å betale for en tjeneste som ikke gir noen av delene nevnt over?

Men er ingen nyhet at også mennesker i den bransjen du sikter til er overbetalt heller og aldri burde hatt det i første omgang.

Lenke til kommentar

Du tror vel at det er gratis å ha kameramenn og redigere på gress. Man skal heller ikke være så stor før man må ansette folk til å ta seg av merkevaren og de sosiale media. Er du på skjermen har du ikke tid til å i kulissene og omvendt. Enkelte YouTube-kanaler har titalls ansatte selv om det er 1-2 folk på skjermen. Det er mer enn hva du ser.

Det er ikke alle som ønsker å motta penger.

Quote

Life is good to me and I don't accept tips to the stream. Also I'd prefer you don't subscribe here.

Most large streamers and successful people don't need your money. I don't have anything to sell you and I don't want to feel indebted by you giving me your money.


Det oser sjalusi her. Noen har for mange penger og folk vil ikke slutte med å gi penger.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (1 time siden):

Står i X dokumentet som ble publisert.

Men det kan da hende at hun har løyet om alder, det er jo ikke akkurat så uvanlig det

Det samme som er postet på side 1, som er fanfiction, eller et annet dokument?

---

Men samtidig så er en essensiell komponent at han vet alderen på personen.
Å ikke vite på grunn av uforsiktighet er galt på en annen måte enn å vite, men ignorere.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenk på millioner av folk som spiller World of Warcraft. Aldersgrense for å spille er 13. Bør de skamme seg for at de kan ha pratet med en tenåring "Kan vi ta en dungeon? Join Discord forresten så vi kan kommunisere. — Stopp en hal, først må alle laste opp kopi av førerkort, nasjonalt id-kort eller pass, slik at vi får sjekket alderen. Ingen usømmeligheter her."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (6 minutter siden):

Det oser sjalusi her. Noen har for mange penger og folk vil ikke slutte med å gi penger.

Jeg har ikke sett sjalusi her. Det vi har nevnt er jo hvor dumme de som donerer til millionærer er. Er som å donere penger til topp fotballspillere. Det sier ikke noe om mottakeren, kun de som sender.

Og uansett har det ingen sammenheng med kjernen i saken her med at fyren sender upassende meldinger til unge jenter. Om du påstår folk reagerer på DET av sjalusi da håper jeg Kripos tar en sjekk av PCen din for da er noe galt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 minutt siden):

Tenk på millioner av folk som spiller World of Warcraft. Aldersgrense for å spille er 13. Bør de skamme seg for at de kan ha pratet med en tenåring "Kan vi ta en dungeon? Join Discord forresten så vi kan kommunisere. — Stopp en hal, først må alle laste opp kopi av førerkort, nasjonalt id-kort eller pass, slik at vi får sjekket alderen. Ingen usømmeligheter her."

LOL. Igjen bommer du totalt. Det du nevner det er ikke SAMMENLIGNBART engang. Han visste alderen og det var upassende meldinger, ryktes seksuelt men ikke bekreftet. Det er ikke i nærheten av det du nevner her

  • Liker 4
Lenke til kommentar
BadCat skrev (4 minutter siden):

Tenk på millioner av folk som spiller World of Warcraft. Aldersgrense for å spille er 13. Bør de skamme seg for at de kan ha pratet med en tenåring "Kan vi ta en dungeon? Join Discord forresten så vi kan kommunisere. — Stopp en hal, først må alle laste opp kopi av førerkort, nasjonalt id-kort eller pass, slik at vi får sjekket alderen. Ingen usømmeligheter her."

Hvordan sammenligne 2 hendelser som åpenbart ikke er sammenlignbare ?
Jeg spør først så du kan svare så jeg slipper å anta.

Men for å legge til.
Det er ikke noe bedre å skrive at du vil gjøre noe seksuelt med noen via en karakter i et spill når du selv sitter der med kone og barn i et annet rom altså. ( Sier ikke at Dr.D skrev noe seksuelt, men slik ting legges frem fra han selv tilsier det at dette har skjedd) 

Det er bare å legge bort faktumet om noe straffbart har skjedd. For det har åpenbart ikke skjedd i dette tilfellet skal man tro partene og utfallet som har vært.  Det er snakk om moral i dette tilfellet først og fremst.

men selvfølgelig, hvis du har chat loggen så del den gjerne, vet at mange på alle fronter hadde likt å få sett hva samtalen faktisk dreide seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ble ikke sett på som et problem at ungdommen fikk være med. Deter ingen som har nevnt at det ikke var et problem hvis det hadde vært upassende oppførsel.

Det ble ikke sett på som et problem å ha unge spillere. "Jo, det var en som forgrep seg borte i USA."

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
1 hour ago, Bing123 said:

En stor gruppe folk bare elsker å moralisere døgnet rundt.

Skulle ikke forundre meg om det er samme folka som vil ha mer innvandring fra kulturer hvor de tvangsgifter 12-åringer med fettere.

Det er nok mange konspirasjonsteorier som ikke forundrer deg…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 minutter siden):

Er det ikke sammenlignbart? Det var fjortiser i guilden og flere av disse så opp til de som var eldre. Det var ikke et problem for 15 år siden, men det ser ut til å kunne ha vært det i dag.

Er ikke poeng å legge skyld på barn når motparten er en voksen part altså.

Når en voksen person, som også har stor innflytelse over mennesker, som igjen åpenbart kan bruke sin maktposisjon til å misbruke den så bør en ha såpass moral at man stopper slike hendelser før det bygger videre. 

Og jo det var et problem for 15 år siden også..Det ble bare aldri satt noe lys på det. Noe det forhåpentligvis blir mye mer av fremover.

Hvis du sitter der som en 20 åring og mottar seksuelle tilnærmeringer av et barn håper jeg i alle tilfeller at 20 åringen er i stand til å gjøre det som er riktig. Både for 10-20 år siden.. Og i all overkommelig fremtid også.


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (24 minutter siden):

Tenk på millioner av folk som spiller World of Warcraft. Aldersgrense for å spille er 13. Bør de skamme seg for at de kan ha pratet med en tenåring "Kan vi ta en dungeon? Join Discord forresten så vi kan kommunisere. — Stopp en hal, først må alle laste opp kopi av førerkort, nasjonalt id-kort eller pass, slik at vi får sjekket alderen. Ingen usømmeligheter her."

...hvor ofte legger du til folk du ikke kjenner som venner og engasjerer du deg i seksualiserte samtaler med folk utenfor spillverden du traff dem i, for spill med 13-årsgrense..?

For min del så er det null ganger.
Faktisk så ignorerer jeg alle samtaler fra folk jeg ikke allerede kjenner rimelig godt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
11 minutes ago, LD93 said:

Hvordan sammenligne 2 hendelser som åpenbart ikke er sammenlignbare ?
Jeg spør først så du kan svare så jeg slipper å anta.

 

Med ditt kunnskapsnivå og erfaringsnivå bør du være forsiktig med å anta noe som helst..

Det er livestreamere i guildene (altså i spillet). Det er høyst relevant at det er mindreårige i spillet og på Discord.

Det kan virke som at spillere over og under 18 år må adskilles på egne servere. At man må sende inn kopi av id-kort slik som når man registrerer seg hos ei gamblingside.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...