Gå til innhold

«Dr Disrespect» innrømmer å ha sendt upassende meldinger til mindreårig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

YouTuberne tjener greit i alle fall. Nr #3 trending hadde 150k visninger per time.

Litt av problemet her er at folk tjener penger på å skape mest mulig styr Det er fjerde døgnet nå hvor folk generer klikk og gnir seg i hendene. Her er det lavthengende frukt for man trenger ikke en gang å ha en stor kanal for å komme inn i varmen.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke på en lignende sak som kom fram i norsk media noen år tilbake.

Det viste seg at Trine Skei Grande (som var likestillings minister rundt den tiden) hadde hatt sex med en 17 åring når hun var 38 år. Hun fortsatte etter avsløringen i den statlige toppstillingen sin i 2 år uten noen reelle konsekvenser.

Når det er sagt syns jeg at det han har gjort er veldig upassende og etisk tvilsomt, men vi har sett langt verre.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Justgottosay skrev (3 timer siden):

Det viste seg at Trine Skei Grande (som var likestillings minister rundt den tiden) hadde hatt sex med en 17 åring når hun var 38 år. Hun fortsatte etter avsløringen i den statlige toppstillingen sin i 2 år uten noen reelle konsekvenser.

Men hun er en kvinne, det var jo bare en god fangst! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Justgottosay said:

Jeg kom til å tenke på en lignende sak som kom fram i norsk media noen år tilbake.

Det viste seg at Trine Skei Grande (som var likestillings minister rundt den tiden) hadde hatt sex med en 17 åring når hun var 38 år. Hun fortsatte etter avsløringen i den statlige toppstillingen sin i 2 år uten noen reelle konsekvenser.

Når det er sagt syns jeg at det han har gjort er veldig upassende og etisk tvilsomt, men vi har sett langt verre.

 

Denne saken har irritert meg i flere år også.

Seksuell lavalder i Norge er riktignok 16 år, men det er likevel en avskyelig sak, som nærmest ble forbigått i sin helhet.

Å sende eller utveksle meldinger er også desidert mindre ille enn å voldta et barn, slik Skei Grande gjorde. For ja - det hun gjorde var faktisk lovfestet voldtekt, iom. at hun både var tillitsperson for barnet, skjenket ham full med alkohol, og så utnyttet ham seksuelt. Det er forsåvidt ganske irrelevant hvorvidt han ønsket det eller ikke. Det måtte i så fall ha noe å si for straffeutmålingen - ikke skyldsspørsmålet.

Denne saken med en streamer som skal ha utvekslet "meldinger som er på kanten" med noen under 18 fremstår som storm i vannglass til sammenligning.

Det er veldig mange andre kjendiser og maktpersoner i USA og andre land man kan og burde gå etter for langt grovere ting.

*kremt* Epstein *kremt*.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Justgottosay skrev (5 timer siden):

Jeg kom til å tenke på en lignende sak som kom fram i norsk media noen år tilbake.

Det viste seg at Trine Skei Grande (som var likestillings minister rundt den tiden) hadde hatt sex med en 17 åring når hun var 38 år. Hun fortsatte etter avsløringen i den statlige toppstillingen sin i 2 år uten noen reelle konsekvenser.

Når det er sagt syns jeg at det han har gjort er veldig upassende og etisk tvilsomt, men vi har sett langt verre.

Fyllesex i en åker med en 17-åring... eller en helt vanlig tirsdagskveld som det også heter i Trøndelag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (17 timer siden):

Du forstår ikke poenget og så dikter du likevel opp et standpunkt som jeg skal ha. Nå får du rulle inn.

Det er ikke straffbart å skrive med en 17-åring i Norge. Ikke før det utveksles bilder med nakenhet alle fall. Derfor trenger vi ikke sitte her og mene så mye om det.

Det andre poenget er at det er de som har fått til minst selv som bryr seg mest om hva andre gjør.

Problemet folk har er nok ikke om det er gjort noe direkte straffbart heller.

Det er mer at en slik person fremstår som en forgriper når man er den man er.
Dr disrespect på den tiden tok lang tid å "like" for mange.  Han var jo en karakter mange kanskje selv ønsket å være ( litt overdrevet selvsagt, men du skjønner nok hva jeg mener ) Gir faen, rik, kjent, får oppmerksomhet osv osv.
Også viser det seg at han som godt voksen, gift, med små barn selv.. Sitter å prater upassende med mindreårige er ikke greit fra "normale" folk sitt standpunkt. 
Når han attpåtil i samme periode var utro mot kona si så gjør det ikke saken bedre for han. Da han mest sannsynlig var litt overalt med teksting hos andre.

Han har nok penger til å få hele denne saken ut av verden og faktisk komme ut på andre siden som en vinner rent PR messig.
Hvis han viser frem meldingene så må han mest sannsynlig tilbakebetale Twitch det han har fått fra de.
Og hvis meldingene virker naturlig og overhodet ikke noe som er "farlig" som det også spekuleres i så vil han jo vise at folk tar feil og muligens kunne komme ut på andre siden med enda flere støttespillere.

Det at folk i det hele tatt gir disse folka penger på daglig basis for en liten form for bekreftelse er og forblir et mysterie for meg.
Donere penger til millionærer liksom..

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (43 minutter siden):

 

 

Å sende eller utveksle meldinger er også desidert mindre ille enn å voldta et barn, slik Skei Grande gjorde. For ja - det hun gjorde var faktisk lovfestet voldtekt, iom. at hun både var tillitsperson for barnet, skjenket ham full med alkohol, og så utnyttet ham seksuelt. Det er forsåvidt ganske irrelevant hvorvidt han ønsket det eller ikke. Det måtte i så fall ha noe å si for straffeutmålingen - ikke skyldsspørsmålet.

 

Tillitsperson? Tror ikke du kjenner saken, Skei Grande møtte gutten i et bryllup, han var ikke medlem i Venstre så hun hadde ingen rolle ovenfor ham enn at de begge var privatpersoner, så jeg forstår ikke helt hvordan hun skulle ha et tillitsforhold til vedkommende utenom å møte ham ved en tilfeldighet på fest.

Det som derimot er forkastelig med situasjonen var et Skei Grande og rådgiverne hennes prøvde å fremstille gutten som "mobbeoffer", "ressurssvak" og en overgriper  i tillegg til å være "ustabil" for å diskreditere og delegitimere guttens historie, så hun kan ryke og reise for å ikke ville ta ansvar for sine egne handlinger når de blir offentlig kjent. Hun gikk senere ut og sutret om hendelsen når hun skulle selge boken sin etter hun ga seg i politikken:

"«Bakgrunnen var en kombinasjon av visse menns irritasjon over #metoo-kampanjen og et sterkt ønske fra ytre høyre om å holde Venstre ute av regjering,» skriver Skei Grande i boken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LD93 skrev (12 minutter siden):

Det at folk i det hele tatt gir disse folka penger på daglig basis for en liten form for bekreftelse er og forblir et mysterie for meg.
Donere penger til millionærer liksom..

Det er faktisk et godt poeng. Har ingenting imot at folk kan leve godt på streaming, men tror ikke jeg ville gitt til en jeg visste håvet inn titalls millioner i året uansett.

Lenke til kommentar
54 minutes ago, Fleskelars said:

Stusset litt over oppstyret i denne saken , verden har blitt kok spennende gal ( vært lenge ) . Hun var da 17 , ikke 13 .

En stor gruppe folk bare elsker å moralisere døgnet rundt.

Skulle ikke forundre meg om det er samme folka som vil ha mer innvandring fra kulturer hvor de tvangsgifter 12-åringer med fettere.

Endret av Bing123
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (1 time siden):

Ser ikke på noen filmer/serier/sport heller da eller?

Det synes å være et premiss for ditt spørsmål at dette er noe man må betale for.

Jeg foretrekker å gi bort 10% av inntekten min (etter skatt) til veldedige formål jeg velger selv. Det gjør at jeg blant annet kan gi til små og uavhengige kulturprodusenter, mens jeg kan skippe den hyperkommersielle kulturindustrien.

Den eneste formen for stemming som fungerer litt i vårt "demokratiske system" er å stemme med pengene sine.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...