Gå til innhold

Mimretråd - gamle nettsamfunn du vokste opp med.


Milhouse85

Anbefalte innlegg

Prøver meg på noe nytt her inne. 

Jeg vil enkelt å greit vite hvilken nettsamfunn / communities du vokste opp med. Og hva slags betydning disse hadde for deg senere i livet. Har du noen spesielle minner, eller andre erfaringer, historier? Del gjerne. :)

Kan jo starte med meg selv...

Det startet nokså uskyldig på mIRC. Ymse grupper, noen større, noen små. "asl"? Ingen ting var heftigere enn en blind-date fra IRC. ^^
Sendte du en link fra rotten.com? ^^ fysj!
Så gjaldt det å "kapre" en liten vennegruppe på MSN. Det var stas syns jeg, å ha folk på MSN.

Selve storhetstiden for min del var nok 2006 til 2010 med Nettby, ymse torrent-samfunn, 4chan, Reddit. Jeg vil påstå det var storhetstiden for slike nettsamfunn. Jeg husker den lokale varianten av Nettby, "Biffit" - der du kunne kjøpe dyre "poeng" med SMS, der poengene ble brukt til å "kjøpe" andre brukere, slik at du kunne "eie" dem. 😜 Og mye annet rart. Dagbladet hadde sin "Blink". Også var det deiligst/penest.no da. For den som liker slik.... nakenprat.com? Eller hva med Diskusjon.no? ^^

Nå har nok (dessverre) de store gigantene Facebook, Instagram, Snapchat og alt det der tatt over. Det er ikke like "gøy" med nisje-sider lengre. Og de nisje-stedene som finnes, og som er relativt aktive, bør du kanskje ikke oppsøke i like stor grad... jau jau. 😜

Hva er dine historier fra disse sidene ??? 

Kjør på.

Ikke vær beskjeden... ^^ 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi. Jeg har brukt mye tid på diverse nettsamfunn opp igjennom!

Det første vi begynte med var chatrom. Noen brukte mIRC, men jeg tror vi brukte mest tid på nettsiden chat.no. Den lever forresten ennå. Jeg titter innom en sjelden gang. 

MSN var livsnødvendig, men det var jo chat med folk jeg kjente fra før. 

Jeg møtte samboeren på en datingside. Jeg husker ikke hvilken. Hodet mitt har lyst til å si at den het "Hei", men jeg finner ikke noe om den når jeg søker på det nå. Kanskje jeg husker feil. Det kan ha vært "Blink". 

Ellers hang jeg litt på Nettby og Jippii (biljard!). De småspillene var geniale. 

Jeg har konto på flere forum enn jeg kan huske. Mest musikkrelatert. Noe gaming. Jeg leser mer enn jeg skriver. 

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...