Gå til innhold

Trenger reisetips til "syden"-tur alene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle "sydensteder" har vel en fare for hetebølger i disse tider. Så skal man unngå det må man nok fort sikte seg inn på å bestille reise i siste liten når værmeldingen er klar. 

Lenke til kommentar
MrL skrev (16 minutter siden):

Alle "sydensteder" har vel en fare for hetebølger i disse tider. Så skal man unngå det må man nok fort sikte seg inn på å bestille reise i siste liten når værmeldingen er klar. 

Så klart alltid en fare.
Men ser jo problemer med å bevist dra til ett sted med pågående hetebølge som ser ut til å vare.

Som er kjipt ettersom veldig mange bra steder ligger i det området :(

Lenke til kommentar

Må jo ikke reise til syden.

Jeg hadde selv aldri reist til syden i sommermånedene. Alt for varmt. 
Færøyene, Shetland, Grønland, Skottland, Estland, Latvia og Litauen - hadde vært mine valg. 

"Syden" er litt oppskrytt feriemånedene syns jeg. Alt for mange velger de tradisjonelle reisemålene, med alt det medfører av masseturisme som ser ut til å være et økende globalt problem.

Velg heller mindre kjente reisemål. Ofte får du større utbytte av det, er min erfaring. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (1 time siden):

Velg heller mindre kjente reisemål. Ofte får du større utbytte av det, er min erfaring. 

Er jo mest det jeg egentlig er ute etter :)
Men i sydligere strøk så klart, oppleve noe annet.
Men som også er relativt enkelt å dra til å komme fra..

Har aldri vært utenfor typiske turist-strøk før..

Lenke til kommentar
aklla skrev (11 timer siden):

Er jo mest det jeg egentlig er ute etter :)
Men i sydligere strøk så klart, oppleve noe annet.
Men som også er relativt enkelt å dra til å komme fra..

Har aldri vært utenfor typiske turist-strøk før..

Ohrid Lake !

Fly til Skopje, deretter er det enten 2,5 time med taxi (ca 1000 kr,- avtal pris på forhånd) - eller 4 timer buss.
Nord-Makedonia er etter mitt syn, langt tryggere enn mange av sydenhull-destinasjonene. 

Du vil også oppleve at det er langt lettere å få kontakt med lokale, dersom du reiser dit.
Ta deg en tur til Jazz Inn. Resten skjer av seg selv. 

Lenke til kommentar
aklla skrev (13 timer siden):

Har vært i egypt med ca 40 grader, frister ikke med gjentagelse.
45 er alt for mye..

Nå har jeg stort sett vært på øyer i Hellas på sommeren de siste årene, og jeg har aldri(bank i bordet) opplevd hetebølge. Tempen ligger rundt 30 varme. Og for meg, på standa, under parasoll, med en bok på magen, helt perfekt ;)  25 kveld/natt. Derfor er Rhodos by en vinner om man er singel eller par uten barn. 

(PS. Viktigste i Hellas er å få et hotell med god aircondition)

Lenke til kommentar

Hvis du vil reise litt rundt er det også mulig å tenke USA. Fly til New York eller kanskje Washington DC , se byen(e), kjør sørover langs kysten så langt du gidder. Klart en helt annen kultur enn det du finner i Europa, men mye severdigheter rundt omkring der også.

Lenke til kommentar

Italia og frankrike er gode valg.

Men tja..Alene.. Sardinia er kanskje er fulltreffer hvis du liker å ta ting med ro og ha det lite og tett.
Var der ikke alene, men sammen med noen som hadde mark så de var aldri på samme sted i mer enn 5 minutter.
Så jeg var mer eller mindre alene fra kl 10-17 hver dag og da var Sardinia veldig fint.

Lenke til kommentar

Unatturlig skummelt å sette opp reise, overnatting osv selv ser jeg.
Forholdsvis dyrt er det egentlig også på det jeg har sett på, dyrt ift charter-turer i det minste. Kanskje bedre utenfor sesongen?

Lenke til kommentar

Dere tenker om 1 vs 2 uker alene?
1 virker muligens litt kort, men 2 egentlig veldig lenge også, ser for meg det kan bli vanskelig å få tiden til å gå..

Ser ut til at jeg antagelig lander på Albania :)

Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (50 minutter siden):

Planlegge? Trenger ikke å planlegge så mye. Tut og kjør. Fly til Koh Samui fra Bangkok så utforsker du øyene nordover.

Ja, det var det da.
Skulle ønske jeg var mer sånn, men tenker hva om jeg ikke får tak i hotell? Hva om fly er fulle på returen?

Har reist en hel del i norge sånn da, f.eks hoppe på første fly til kirkenes med en times varsel så være der noen dager. Men det føles mye tryggere :)

Rett og slett nervøs for å ende opp enten sittende fast i landet, misse fly eller ikke finne hotell..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...