Gå til innhold

Trenger reisetips til "syden"-tur alene


aklla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MrL skrev (16 minutter siden):

Alle "sydensteder" har vel en fare for hetebølger i disse tider. Så skal man unngå det må man nok fort sikte seg inn på å bestille reise i siste liten når værmeldingen er klar. 

Så klart alltid en fare.
Men ser jo problemer med å bevist dra til ett sted med pågående hetebølge som ser ut til å vare.

Som er kjipt ettersom veldig mange bra steder ligger i det området :(

Lenke til kommentar

Må jo ikke reise til syden.

Jeg hadde selv aldri reist til syden i sommermånedene. Alt for varmt. 
Færøyene, Shetland, Grønland, Skottland, Estland, Latvia og Litauen - hadde vært mine valg. 

"Syden" er litt oppskrytt feriemånedene syns jeg. Alt for mange velger de tradisjonelle reisemålene, med alt det medfører av masseturisme som ser ut til å være et økende globalt problem.

Velg heller mindre kjente reisemål. Ofte får du større utbytte av det, er min erfaring. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (1 time siden):

Velg heller mindre kjente reisemål. Ofte får du større utbytte av det, er min erfaring. 

Er jo mest det jeg egentlig er ute etter :)
Men i sydligere strøk så klart, oppleve noe annet.
Men som også er relativt enkelt å dra til å komme fra..

Har aldri vært utenfor typiske turist-strøk før..

Lenke til kommentar
aklla skrev (11 timer siden):

Er jo mest det jeg egentlig er ute etter :)
Men i sydligere strøk så klart, oppleve noe annet.
Men som også er relativt enkelt å dra til å komme fra..

Har aldri vært utenfor typiske turist-strøk før..

Ohrid Lake !

Fly til Skopje, deretter er det enten 2,5 time med taxi (ca 1000 kr,- avtal pris på forhånd) - eller 4 timer buss.
Nord-Makedonia er etter mitt syn, langt tryggere enn mange av sydenhull-destinasjonene. 

Du vil også oppleve at det er langt lettere å få kontakt med lokale, dersom du reiser dit.
Ta deg en tur til Jazz Inn. Resten skjer av seg selv. 

Lenke til kommentar
aklla skrev (13 timer siden):

Har vært i egypt med ca 40 grader, frister ikke med gjentagelse.
45 er alt for mye..

Nå har jeg stort sett vært på øyer i Hellas på sommeren de siste årene, og jeg har aldri(bank i bordet) opplevd hetebølge. Tempen ligger rundt 30 varme. Og for meg, på standa, under parasoll, med en bok på magen, helt perfekt ;)  25 kveld/natt. Derfor er Rhodos by en vinner om man er singel eller par uten barn. 

(PS. Viktigste i Hellas er å få et hotell med god aircondition)

Lenke til kommentar

Italia og frankrike er gode valg.

Men tja..Alene.. Sardinia er kanskje er fulltreffer hvis du liker å ta ting med ro og ha det lite og tett.
Var der ikke alene, men sammen med noen som hadde mark så de var aldri på samme sted i mer enn 5 minutter.
Så jeg var mer eller mindre alene fra kl 10-17 hver dag og da var Sardinia veldig fint.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...