Tesla1856 Skrevet 25. juni Del Skrevet 25. juni (endret) Har kjøpt en lelighet fra 1965 i oslo. Og har etterhvert oppdaget en del skader i betongen mellom vewgg og tak. Meldte ifra til boligsameie som da engasjerte et firma som i dag kom med rapport hvor han basically sier at det er alvorlig skade, men at han ikke har kompetanse nok til å vurdere hva årsaken til skaden er og hvor omfattende det er. De sa at det bør engasjeres en byggingeniørfirma som burde se på saken, da han mener skadene kan skyldes konstruksjon. Jeg startet med oppussing og sitter nå mer eller mindre fast i påvente av hva boligsameie skal foreta seg i forbindelse med dette. De sier at det er vanskelig å skaffe firma som kan utføre en befaring i juli og at jeg må vente på at takstmann fra forskiringsselskapet kommer og utarbeider en rapport. Dette kan ta måneder. Noen har som jobber som byggingeniør eller med betong som kan fortelle meg hva dette er? Leiligheten ligger i toppetasjen, altså 4etg. Endret 25. juni av Tesla1856 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 26. juni Del Skrevet 26. juni Ser ut som hele betongdekket i taket sprekker. Er det store setningsskader i bygningskroppen forøvrig? Skjev fasadevegg? Og et gjennomrustet soilrør.. Er det luftinga for avløp i bygget? Slutten av våren er det stort sett ganske høyt belegg i byggebransjen, siden sommerferien er rett rundt hjørnet. Mange kontorer stenger ned virksomheten eller har kraftig redusert bemanning i juli siden byggeplassene som regel stenger ned, så kan nok bli tilnærmet umulig å få tak i kvalifisert personell. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. juni Del Skrevet 26. juni Her er desverre det eneste du kan gjøre å vente. Dette er sameiet sitt ansvar og du kan/skal ikke foreta deg noe. Det hjelper ikke deg noe om du vet hva det er eller om du selv engasjerer fagmann. Sameiet må ha papirene i orden og ha full kontroll på dette da det er felleseiendom (byggning) og de stor ansvarlige både mot dere som beboere og opp mot evt forsikringsselskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå