LtdEdFred Skrevet 25. juni Rapporter Del Skrevet 25. juni Heisann. Jeg følger litt med på leasingkostnaden på forskjellige biler og stusser over at det er temmelig stor variasjon. Jeg forstår at det kan være tilbud (kanskje pga stor beholdning el), men forhandlere er vel neppe villige til å gå med tap? Det er mulig jeg har misforstått, men jeg trodde at prisen du betaler for å lease en bil er roughly (rett meg gjerne om jeg tar feil): Nypris - innskudd - månedlige avdrag x leasingperiode = Forhandlerens ønskede restverdi Mao lite man kan påvirke utenom innskudd og avdrag. Nypris og restverdi bør være rimelig likt uansett hvor man leaser. Allikevel ser jeg at prisene varierer ganske kraftig. F. eks husker jeg en annonse for en BMW iX der det var 100' i innskudd og 5.000/mnd (noen måneder siden). Går man på Bilia og sjekker nå så er det 113' - 9000/mnd. Jeg har også sett bilen jeg selv kjører i dag (100' - 4.700 (steget en del etter inngåelse pga økte renter)) til i rundt 115' - 2.500. Altså temmelig store forskjeller. Er det noen som vet årsaken til dette? Er det rett og slett "idiotisk" å inngå leasingavtale utenom kampanjer? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. juni Rapporter Del Skrevet 25. juni (endret) LtdEdFred skrev (2 timer siden): Det er mulig jeg har misforstått, men jeg trodde at prisen du betaler for å lease en bil er roughly (rett meg gjerne om jeg tar feil): Nypris - innskudd - månedlige avdrag x leasingperiode = Forhandlerens ønskede restverdi Jeg vil si det er feil. Leasingprisen settes til det leasingselskapet tror noen er villig til å betale for å leie bilen. En viss sammenheng er det selvfølgelig med nypris og forhandlerens gjenkjøpsverdi, men leasingselskapet skal tjene penger også. Endret 25. juni av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå