TVguiden Skrevet 25. juni Del Skrevet 25. juni Jeg har vært uheldig og skrapet opp frontfangeren på bilen min, samtidig fått en bulk i den. Jeg regner med skaden kommer på 10-15.000kr. Egenandelen på kasko er 6000kr. Jeg har full bonus og aldri brukt forsikringen tidligere Hva ville du gjort? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 25. juni Del Skrevet 25. juni (endret) TL;DR Betal skaden selv, dersom det ikke ødelegger sommeren for deg. Få den taksert og bestem deg når du vet prisen. Sjekk carfix.no o.l. tjenester Spørs Hvor mye koster forsikringen i året Hvor mye bonus tap får du Hvor mange år tar det til du er tilbake på bonusnivået du er på (hva er høyere enn full bonus? får du gratis skade etter 3 år f.eks) Endret 25. juni av bzzlink 1 Lenke til kommentar
TVguiden Skrevet 25. juni Forfatter Del Skrevet 25. juni (endret) Jeg har 75% toppbonus og kjørt skadefritt i 10 år. Jeg mister ikke bonus nå, men mister dersom jeg bruker forsikringen igjen ila. de neste 3 årene. Endret 25. juni av TVguiden Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 25. juni Del Skrevet 25. juni Hvis skaden koster 10k og egenandel er 6k. Så hadde jeg ikke brukt forsikringen. Skaden kommer på recorden din, og synlig for andre forsikringsselskaper når de skal gi deg tilbud, så.... 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 25. juni Del Skrevet 25. juni Er det kun selve fangeren som er ødelagt kan det være enkelt å finne en lik på finn. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 25. juni Del Skrevet 25. juni Er det gammel bil så har du Spraylakk.no som kan mikse lakk til deg 😀 1 Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 29. juni Del Skrevet 29. juni Vist bilen har stor verdi eller av nyere årsmodell må du bruke forsikringen din og fikse bilen skikkelig. Vist du har pdc sensorer feks kan sensorer og ledningsnett blitt skadet. De kan gjerne virke fint nå, også slutter de å virke etter en stund framover i tid. Moderne biler er relativ «myke « i front og støtfangere, følgeskader av det som kan ha skjedd under er lurt å avdekke nå. ikke hver redd at forsikrings selskapet straffer deg for dette, slikt er bare en myte! om ett forsikrings selskap skulle gi kunden noe form for straffende konsekvenser når de benytter seg av det de betaler for, da kan man bare skifte til ett annet selskap om en person krasher ofte og hele tiden bruker forsikring vill % poengene selfølgelig synke Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli (endret) Du sier ingenting om hvilken bil det er. Det har betydning. Jeg fikk parkeringsbulk på en dør. 16 000 ble det taksert til. Hadde 8000 i egenandel. Dette var en 3 år gammel bil. Jeg gikk for det 3. Alternativet. Jeg kjøpte en dør i samme farge fra bilhugger og byttet selv. Kostet meg 2500 inkludert frakt og et par timer av min egen fritid. Hvis du har et bilverksted i nærheten, så kan du spørre dem om de er villige til å bytte støtfanger for deg, om du ikke er komfortabel med å gjøre det selv. Du vil sannsynligvis havne under det egenandelen din er. Det 4. Alternativet er å ikke gjøre noe som helst. Er det en eldre bil og skaden kun er riper, så har det liten betydning utover utseende. Endret 3. juli av Nedward Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli (endret) MAtroxX skrev (På 30.6.2024 den 1:04 AM): ikke hver redd at forsikrings selskapet straffer deg for dette, slikt er bare en myte! Når du bestiller en skadeforsikring fra ett forsikringsselskap, så er om du har hatt skader de siste 3 år alltid ett spørsmål de stiller deg. Svarer du ja på dette, får du en høyere forsikringspremie. Dette gjelder dog bare om man i løpet av de neste 3 årene bytter forsikringsselskap. Endret 3. juli av Kron Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Jeg har også brukt mine forsikringer på skader ved kjøretøyene mine, aldri fått dette problemet når jeg skifter forsikrings selskap. går man ned i forsikrings premie av noe som helst årsak så kan en få 10% økning i halvåret av å bytte selskap Lenke til kommentar
Jalla21 Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli TVguiden skrev (På 25.6.2024 den 11:37 AM): Jeg har vært uheldig og skrapet opp frontfangeren på bilen min, samtidig fått en bulk i den. Jeg regner med skaden kommer på 10-15.000kr. Egenandelen på kasko er 6000kr. Jeg har full bonus og aldri brukt forsikringen tidligere Hva ville du gjort? Jeg ville gitt mye bedre informasjon til de jeg stiller et slikt spørsmål. Det viktigste er hvilken bilmodell, årstall og kjørelengde er det snakk om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå