Gå til innhold

Vanskelig å få hjelp til å få jobb på nav?


Gjest 3e3ff...846

Anbefalte innlegg

Gjest 3e3ff...846

Jeg har nå i ett år vært i kontakt med nav fordi jeg ønsker meg ny jobb og jeg har vært i noen møter med forskjellige saksbehandlere. Men nå gidder jeg ikke å ta imot mer hjelp saksbehandlere i møter og kaste bort tid på møter. Fordi jeg opplever å komme til nye hele tiden som ikke har lest noe om min fortid med nav.

 

De har jo mitt personnummer og opplysninger inne i systemet. Så jeg merker at jeg da blir oppgitt når en saksbehandler føreslår at jeg kan gå på Fønix når jeg sllere er i lønnet fast jobb men ønsker noe nytt. Jeg har vært gjennom Fønix før. 

 

Jeg føler de bare kaster bort min tid så jeg tror jeg bare skal skrive i neste meldekort at jeg ikke ønsker å være i systemet og heller bare gå på nav sin drop in for å få hjelp til søknader. De har slik drop in hvem som helst kan komme innom for å få hjelp med søknader. 

 

Men de har noe som heter #arbeid en gang i uken hvor man kan komme å se på ledige stillinger som ikke er lyst ut enda. Jeg har vært der flere ganger men det er bare sesong jobber og jobber i det renholdsfirma jeg allerede jobber. Med andre ord jobber som ingen vil ha eller drømmejobber som bare er sesong som gjør at man ikke kan ta derier og blir avhengig av sesong jobber hele tiden for å ikke bli stående ledig. 

Jeg synes det er tungvint å måtte dra dit fysisk en gang i uka for å se på ledige stillinger pluss at det tidspunktet kræsjer med andre faste aktiviteter jeg har før jobb siden jeg jobber hver kveld. Synes nav heller burde hatt en nettside der de stillingene ble lagt ut som ikke er lyst ut enda som vi kunne følge med på også dra dit for å bli rekruttert når vi fant noe. 

 

Jeg for min del har nå gitt litt opp etter to år med avslag på hundrevis av søknader. Vært i tre jobbintervju og fått avslag. 

Men jeg tenker at jeg nå heller skal fokusere mer på å øve meg til intervju og heller fokusere på å formulere søknadene bedre å være mer forberedt på hva jeg skal si på jobbintervju.

 

Kom gjerne med tips om noen her har god erfaring:)

 

Og om noen har fått drømmejobben gjennom nav.

 

Jeg fikk den jobben jeg har nå fjrnnon Fønix og nav og er fast ansatt som renholder. Dårlig betalt, får ikke Feriepengene når vi skal hvert år, ugunstig arbeidstid og dårlig kommunikasjon med ledelsen......

 

Jeg kunne ønske jeg vant 20 millioner i norsk tipping og kunne si opp jobben for godt. Så kunne jeg bare hatt jobber som ringevikar eller sesongarbeider i en koselig Butikk eller noe annet jeg trivdes med for å ha nok å leve av og ikke fly på veggen hjemme 😅🙈

Anonymous poster hash: 3e3ff...846

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NAV gidder ikke bruke resurser på personer de tror lett kan skaffe seg jobb selv. Du må helst ha diverse handicap eller andre problemer for å få noe nevneverdig med hjelp. Og selv da må du kjenne reglene selv.

Hele grunnen til at arbeidskraft fra NAV har så ufattelig dårlig rykte er jo at de prøver å få de minst egnede ut i jobb først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 3e3ff...846
sedsberg skrev (11 minutter siden):

NAV gidder ikke bruke resurser på personer de tror lett kan skaffe seg jobb selv. Du må helst ha diverse handicap eller andre problemer for å få noe nevneverdig med hjelp. Og selv da må du kjenne reglene selv.

Hele grunnen til at arbeidskraft fra NAV har så ufattelig dårlig rykte er jo at de prøver å få de minst egnede ut i jobb først.

Ts her. Ja det er noe i det. Jeg har adhd og sleit på skolen. Det vet nav om. Men jeg er ikke interessert i å gå tilbake til å jobbe for arbeidsavklaringspenger når jeg har gjort det før og nå har halv uføretrygd og halv jobb hvor jeg er ansatt og får lønn fra arbeidsgiver. 

Så derfor er tenker jeg at jeg heller burde satse på å bli flinkere til å forberede meg til jobbintervju. For det er tydelig at jeg ikke gjør det bra nok på jobbintervju når søknadene mine er gode nok til å bli kalt inn men jeg ikke får jobbene jeg søker. For jeg søker ofte jobber i butikker som søker flere nye ansatte til ny åpning av butikk. 

 

 

Anonymous poster hash: 3e3ff...846

Lenke til kommentar
Gjest 3e3ff...846 skrev (2 minutter siden):

Ts her. Ja det er noe i det. Jeg har adhd og sleit på skolen. Det vet nav om. Men jeg er ikke interessert i å gå tilbake til å jobbe for arbeidsavklaringspenger når jeg har gjort det før og nå har halv uføretrygd og halv jobb hvor jeg er ansatt og får lønn fra arbeidsgiver. 

Så derfor er tenker jeg at jeg heller burde satse på å bli flinkere til å forberede meg til jobbintervju. For det er tydelig at jeg ikke gjør det bra nok på jobbintervju når søknadene mine er gode nok til å bli kalt inn men jeg ikke får jobbene jeg søker. For jeg søker ofte jobber i butikker som søker flere nye ansatte til ny åpning av butikk. 

NAV er ikke opptatt av hva slags jobb du har og hjelper ikke til med å finne drømmejobben.

Mer utdanning er kanskje ikke noe for deg?

Det er kjempestor konkurranse om butikkjobbene, så her må du nok trene på presentasjon/intervju, ja.

Vet ikke om du kvalifiserer til jobbsøkerkursene til NAV, som halvt ufør med halv jobb. Du må være arbeidsledig. På slike kurs får du i hvert fall hjelp til intervjutrening og karriereplanlegging.

Ser at NAV har begynt med digitale jobbsøkerkurs, jeg vet ikke hvordan de fungerer.

Lenke til kommentar
Gjest 3e3ff...846
Subara skrev (3 minutter siden):

NAV er ikke opptatt av hva slags jobb du har og hjelper ikke til med å finne drømmejobben.

Mer utdanning er kanskje ikke noe for deg?

Det er kjempestor konkurranse om butikkjobbene, så her må du nok trene på presentasjon/intervju, ja.

Vet ikke om du kvalifiserer til jobbsøkerkursene til NAV, som halvt ufør med halv jobb. Du må være arbeidsledig. På slike kurs får du i hvert fall hjelp til intervjutrening og karriereplanlegging.

Ser at NAV har begynt med digitale jobbsøkerkurs, jeg vet ikke hvordan de fungerer.

Jeg sliter med skole så utdanning blir krevende og vanskelig ja. Jeg sleit veldig på skolen. 

Passer nok best i butikk. Skal se på den linken du la ut her med digitalt jobbsøker kurs :) har også sett på videoer på TikTok og youtube for å få norn tips :)

Anonymous poster hash: 3e3ff...846

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...